شروع عملیات بازسازی تابوت طلایی فرعون جوان مصر

به گزارش دانشنامه آریایی، به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از قاهره، عملیات بازسازی تابوت طلاپوش توت عنخ آمون فرعون معروف و جوان در آستانه گشایش موزه تازه مصر در سال آینده، انجام می گردد.

شروع عملیات بازسازی تابوت طلایی فرعون جوان مصر

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

خالد العنانی وزیر آثار باستانی مصر گفت که بازسازی این تابوت که از چوب ساخته و با لایه ای از طلا پوشانده شده است، دستکم هشت ماه زمان می برد.

وی علت زمان بر بودن این عملیات را حساس بودن آن توصیف کرد، زیرا تابوت از سال 1922 زمانی که هاوارد کارتر باستان شناس انگلیسی یک مقبره سه هزار ساله و تابوت درون آن را کشف کرد، تعمیر نشده است.

این باستان شناس انگلیسی تابوت را در سال 1922 در نزدیکی شهر الاقصر کشف کرد. این تابوت به اسم یکی از آثار عصر باستانی مصر به خوبی حفظ شده است.

تابوت تا ماه گذشته میلادی در مقبره مانده بود، تا اینکه به موزه عظیم مصر که در نزدیکی مجموعه اهرام جیزه در خارج از قاهره ساخته شده است، منتقل شد.

توت عنخ آمون در سن 9 سالگی تاخت و تخت را در اختیار گرفت و تا زمان مرگش در سن 18 یا 19 سالگی بر مصر حکمرانی کرد.

وزیر آثار باستانی مصر گفت: ما یک اثر هنری تاریخی و منحصر به فرد را نه فقط برای مصر بلکه برای جهانیان به نمایش می گذاریم.

این تابوت به همراه دیگر گنجینه ها و آثار هنری مقبره سه هزار ساله، در موزه عظیم مصر به نمایش در می آید.9109

نقاب مرگ توت عنخ آمون که از طلای ناب ساخته و با سنگ های کمابیش قیمتی پوشانده شده، در سال های اخیر پس از آنکه کارگران موزه مصر در قاهره، ریش نقاب را در سال 2014 شکستند، بازسازی شده است.

ایرنا

منبع: گردشبان
انتشار: 26 مرداد 1400 بروزرسانی: 26 مرداد 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1894

به "شروع عملیات بازسازی تابوت طلایی فرعون جوان مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات بازسازی تابوت طلایی فرعون جوان مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید