آمادگی چین برای انتقال اطلاعات و تجربیات به ایران و کشورهای درگیر با کرونا

به گزارش دانشنامه آریایی، سفیر چین در تهران بر آمادگی کشورش برای انتقال اطلاعات و تجربیات به ایران و کشورهای درگیر با کرونا از جمله کره جنوبی و ایتالیا تأکید کرد.

آمادگی چین برای انتقال اطلاعات و تجربیات به ایران و کشورهای درگیر با کرونا

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، چانگ هوا سفیر جمهوری خلق چین در تهران امروز (چهارشنبه) با انتشار بخشی از نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه چین در توئیترش نوشت: چین آماده است تا اطلاعات و تجربیات خود را با کشورهای درگیر با ویروس کرونا به اشتراک گذاشته و به آنها یاری کند تا بتوانند براساس نیازهایشان از این توانمندی ها به بهترین شکل استفاده نمایند.

لیجیان ژائو سخنگوی وزارت خارجه چین دیروز (سه شنبه) در نشست خبری خود گفته بود که چین تحولات مرتبط با ویروس کویدو-19 را در کره جنوبی، ایتالیا، ایران و دیگر کشورها دنبال می نماید.

گنگ شوانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین دوم اسفند ماه در نشستی خبری در مورد ابتلای چند نفر در ایران به ویروس کرونا و فوت چند نفر گفته بود: چین به شیوع ویروس کرونا (کووید-19) در ایران توجه جدی دارد و به خانواده درگذشتگان تسلیت عرض می نماید.

وی با بیان اینکه چین و ایران در مبارزه با این بیماری واگیردار، در کنار هم می ایستند، گفت: دولت و ملت ایران برای مقابله با این بیماری حمایت و یاری ارزشمندی را برای چین فراهم کردند و جناب آقای ظریف به عنوان اولین وزیر خارجه در دنیا ابراز همدردی و حمایت خود از چین را اعلام نمود.

گنگ شوانگ اظهار داشت: چین مایل است با برقراری ارتباط و هماهنگی نزدیک با ایران و تقویت همکاری های دوجانبه به منظور مبارزه با بیماری واگیردار کوشش کند تا بتوانند به زودی بر شیوع این بیماری غلبه نموده و به طور مشترک از سلامت مردم دو کشور و امنیت بهداشت عمومی دنیا حفاظت نمایند.(اینجا بخوانید)

چانگ هوا سفیر چین امروز هم از تحویل پنج هزار کیت تشخیص ویروس کرونا به ایران اطلاع داد و نوشت: 5000 کیت تشخیص ویروس جدید کرونا که هدایای سفارت چین و شرکت های چینی در ایران است، به طرف ایرانی تحویل داده شد. کوشش ما ادامه دارد. (بیشتر بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 884

به "آمادگی چین برای انتقال اطلاعات و تجربیات به ایران و کشورهای درگیر با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی چین برای انتقال اطلاعات و تجربیات به ایران و کشورهای درگیر با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید