ابتلای روزانه کرونا در روسیه به 20 هزار نفر رسید، 77 درصد مبتلایان جدید شهروندان شاغل هستند

به گزارش دانشنامه آریایی، با ثبت رکورد بیش از 20 هزار مورد آلودگی روزانه، تعداد مبتلایان به کووید-19 در روسیه به 5 میلیون و 388 هزار نفر و قربانیان کرونا به بیش از 131 هزار نفر رسید و فرایند اوضاع در نشست پوتین با مسئولان مورد آنالیز نهاده شد.

ابتلای روزانه کرونا در روسیه به 20 هزار نفر رسید، 77 درصد مبتلایان جدید شهروندان شاغل هستند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (پنج شنبه) گزارش داد که تعداد موارد تأیید شده از عفونت کووید-19 در این کشور طی یک روز گذشته 20 هزار و 182 مورد افزایش یافت که این رقم بیشترین شاخص ابتلای روزانه به کرونا از تاریخ 24 ژانویه گذشته (اوایل بهمن ماه) به اینطرف است. بدین ترتیب، تعداد کل افراد مبتلا به این عفونت در روسیه در مجموع به 5 میلیون و388 هزار و 695 نفر رسیده است.

بیشترین موارد ابتلای جدید به کووید-19 به ترتیب، 8 هزار و 598 مورد در شهر مسکو، دو هزار و 308 مورد در منطقه مسکو و یک هزار و 143 مورد هم در شهر سن پترزبورگ شناسایی شده که بیشترین آمار روزانه این شهر از اول ماه فوریه است.

در حال حاضر تعداد بیماران فعال کرونایی در سراسر روسیه به 341 هزار و 617 نفر افزایش یافته است.

این ستاد یادآور شد که تعداد مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در روسیه طی روز گذشته 568 مورد افزایش یافته که باز هم بیشترین آمار روزانه از 28 ژانویه (اوایل بهمن ماه گذشته) است یک روز قبل شمار قربانیان کرونا 548 نفر ثبت شده بود. در مجموع تا به امروز 131 هزار و 463 بیمار در روسیه در اثر این عفونت جان خود را از دست داده ا ند.

بیشترین موارد مرگ ناشی از کووید-19 طی روز گذشته، 92 مورد مرگ در شهر مسکو ثبت شد که حداکثر آمار روزانه در کل دوران شیوع کروناست.

علاوه بر این، تعداد شهفرایندان روس معالجه شده از این عفونت طی روز گذشته 13 هزار و 505 نفر افزایش یافته و بطور کلی به 4 میلیون و 915 هزار و 615 نفر رسیده است. میزان بهبودی بیماران در سطح 92.1 درصد کل افراد مبتلا باقی مانده است. بیشترین موارد درمان مبتلایان به کرونا نیز به شهر مسکو اختصاص دارد که طی 24 ساعت اخیر 4 هزار و 507 نفر است.

پوتین خواهان هماهنگی کامل مسئولان در اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا شد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه در نشستی با مقامات مسئول این کشور در رابطه با وخامت شرایط شیوع ویروس کرونا، بیان کرد که بطور مرتب با سرگئی سوبیانین شهردار مسکو در تماس بوده و گزارش دقیقی از فرایند اوضاع و اقدامات در نظر گرفته شده برای کاهش خطرات برای سلامتی شهفرایندان را از او دریافت می کند.

وی همچنین خواهان هماهنگی کامل دولت و ارگان های فعال در این زمینه به منظور جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع شد.

شهردار مسکو نیز در این نشست به نوبه خویش، بر اهمیت حفظ سلامتی پایتخت نشینان و ادامه فعالیت مالی این شهر تأکید نموده و یادآور شد که ظرف 5 ماه گذشته اوضاع مسکو بسیار آرام و باثبات بود، ولی اکنون شیوع کرونا جنبه انفجاری پیدا نموده است. به گفته وی، تنها طی یک هفته اخیر، رکورد موارد ابتلای جدید شکسته شده و 53 هزار مورد آلودگی شناسایی شده که از این تعداد، 12 هزار نفر در بیمارستان ها بستری شده اند.

سوبیانین پیش بینی مثبت اوضاع شهر مسکو را زودهنگام دانسته و یادآور شد که طی دو روز گذشته پایتخت با رکورد جدید تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا روبرو بوده است. به گفته وی، 77 درصد مبتلایان جدید شهفرایندان شاغل هستند که بیشترین سهم این قشر در کل دوره شیوه کروناست.

میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه نیز در نشست پوتین با اعضای دولت و مسئولان، بیان کرد که در حال حاضر 130 هزار بیمار مبتلا به کووید-19 در کشور بستری هستند که حدود 4 هزار نفر در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند. به گفته وی، تعداد تخت های اختصاص یافته برای بیماران کرونایی هم 23 هزار تخت است.

موراشکو یادآور شد که بیش از 519 هزار فرد آلوده یا مشکوک به داشتن علائم بیماری، تحت نظارت پزشکی قرار دارند که 390 هزار نفر آنها در قرنطینه خانگی هستند. به گفته وی، ظرف یکی دو هفته گذشته، تعداد مبتلایان به کووید-19 به دو برابر افزایش یافته که فرایند ابتلا طی هفته گذشته سرعت بیشتری یافته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1833

به "ابتلای روزانه کرونا در روسیه به 20 هزار نفر رسید، 77 درصد مبتلایان جدید شهروندان شاغل هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای روزانه کرونا در روسیه به 20 هزار نفر رسید، 77 درصد مبتلایان جدید شهروندان شاغل هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید