عقب نشینی، هرگز

به گزارش دانشنامه آریایی، در ساعات اولیه صبح سه شنبه هنگام ترک کاخ سفید، اعلام شد که گری کوهن رئیس شورای اقتصاد ملی امریکا استعفا داده و لَری کادلو به عنوان جانشین او معرفی شده است.

عقب نشینی، هرگز

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

همچنین راب پورتر دبیر کارکنان کاخ سفید در ماه فوریه به دلیل افشای اطلاعات شخصی اش در جریان تحقیقات اف بی آی، استعفا داد. اندکی بعد هوپ هیکس از کارکنان قدیمی ترامپ و مدیر ارتباطات وقت او از پست خود استعفا داد. این نوع خودزنی ها تا 13 مارس که اعلام شد تیلرسون بدون هیچ تشریفاتی از وزارت خارجه اخراج و پمپئو به عنوان جانشین او منصوب شده است، ادامه داشت. گفته شد جینا هاسپل معاون پمپئو در سازمان سیا- که از مقامات اطلاعاتی کارکشته بود - نامزد ریاست سیا شده است.

روز بعد کوشنرتماس گرفت تا برای جلسه دیگری درباره طرح صلح خاورمیانه قرار بگذارد که باز هم به سختی توانستم باور کنم که این تماس کاملاً اتفاقی بوده است. بعد در تاریخ 16 مارس جف سشنز دادستان کل و وزیر دادگستری خودزنی های دولت ترامپ را با اخراج اندرو مک کیب معاون رئیس اف بی آی، از سرگرفت.

اما زندگی در سراسر دنیا ادامه داشت. یک گروه ضربت روسی با استفاده از سلاح های شیمیایی از دسته نوویچوک (Novichok) (گاز اعصاب) به جاسوس سابق روسیه به نام سرگئی اسکریپال و دخترش که به انگلیس فرار نموده بودند در شهر سالزبری حمله کردند. بعد از اینکه مسکو از پذیرش مسئولیت و حتی اظهارنظر درباره این حمله خودداری کرد، ترزا می نخست وزیر بریتانیا 26 نفر از کارکنان سفارت روسیه را که در واقع جزو نیروهای امنیتی آن کشور بودند، اخراج کرد. من در مصاحبه هایی که در همان ایام انجام دادم بر ضرورت اتخاذ موضع سختگیرانه نسبت به این حمله توسط دولت امریکا تأکید کردم که همچنان هم به آن دیدگاه پایبند هستم. بنابراین وقتی آگاه شدم که ترامپ بر خلاف توصیه مک مستر پیروزی دوباره پوتین به عنوان رئیس جمهوری روسیه را که فوراً و به شکل گسترده ای هم در رسانه ها درز کرد، تبریک گفته است ناراحت شدم. ترامپ بعدها 60 دیپلمات روس را به عنوان بخشی از کوشش های گسترده و هماهنگ کشورهای عضو ناتو برای ابراز همبستگی با لندن اخراج کرد. آن طور که چند نفر از اعضای مجلس نمایندگان که در کوشش من برای دستیابی به پست مشاور امنیت ملی امریکا یاری می کردند، تأیید کردند در آن ایام فقط چند روز تا اعلام رسمی تصمیم ترامپ برای مشخص جانشین مک مستر به عنوان مشاور امنیت ملی باقی مانده بود. با وجود دشواری ها، عزم خود را جزم نموده بودم زیرا به نظر می رسید این پست پرزحمت تر و دشوارتر از قبل شده است اما تصمیم گرفتم عقب نشینی نکنم.

روزچهارشنبه 21 مارس در حالی که در خیابان پوشیده از برف جورج واشنگتن مموریال به سمت استودیوی فاکس نیوز در واشنگتن دی سی برای انجام یک مصاحبه در حرکت بودم، تلفن همراهم زنگ خورد. ترامپ بود. صبح بخیر آقای رئیس جمهور. ترامپ گفت: شغلی را برای تو در نظر گرفته ام که احتمالاً قوی ترین شغل در کاخ سفید است.

همین که می خواستم پاسخ دهم ترامپ گفت: نه، خیلی بهتر از رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید است. و هر دو خندیدیم. این شوخی نشان می داد که جان کلی احتمالاً در اتاق او است. ترامپ گفت: نیازی نیست که با دموکرات های سنا سر و کله بزنید. نه اصلاً نیازی نیست. باید به اینجا بیایید و درباره آن صحبت کنیم. امروز یا فردا بیا. کسی را برای این پست می خواهم که جذبه داشته باشد نه کسی که ناشناس است. شما از طرف طیف های مختلف و از جمله اعضای فراکسیون آزادی (گروهی از جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان امریکا) حمایت می شوید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1253

به "عقب نشینی، هرگز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب نشینی، هرگز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید