ابراز همدردی پوتین با خانواده جان باختگان حادثه تیراندازی در کازان

به گزارش دانشنامه آریایی، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس جمهور روسیه با ابراز همدردی عمیق با خانواده جان باختگان و مجروحان حادثه تیراندازی در مدرسه کازان روسیه خواهان یاری فوری اقتصادی، امدادی و پزشکی به حادثه دیدگان و خانواده های آن ها شد.

ابراز همدردی پوتین با خانواده جان باختگان حادثه تیراندازی در کازان

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، در پی تیراندازی مرگبار دو نوجوان 14 و 17 ساله به دانش آموران و معلمان یک مدرسه ابتدایی در شهر کازان روسیه، که 11 کشته و 32 مجروح برجای گذاشت، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با ابراز تاسف و همدردی با خانواده قربانیان و مجروحان گفت به سرعت یاری های پزشکی، امدادی، روانشناسی و اقتصادی به بازماندگان این حادثه خونبار ارسال گردد.

پس از صدور پیغام رئیس جمهور روسیه، یک فروند هواپیمای امدادی حامل یاری های پزشکی و تیمی از پزشکان متخصص و روانشناسان به شهر کازان در جمهوری تاتارستان اعزام شدند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز در تبادل نظر با شبکه یک تلویزیون این کشور گفت: وزرای بهداشت، آموزش، موقعیت های اضطراری و نمایندگان دولت به همراه هواپبمای امدادی راهی کازان شده اند.

پسکوف با اشاره به تبادل نظری ولادیمیر پوتین با میخائیل میشوستین نخست وزیر و خانم گولیکووا معاون نخست وزیر روسیه خواهان یاری فوری اقتصادی به بازماندگان حادثه و مجروحان شده است.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اضافه کرد: رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه نیز گزارش دقیق این حادثه را به رئیس جمهور ارائه نموده و بزودی اقدامات لازم برای تامین امنیت و جلوگیری از تکرار این حوادث در دستور کار قرار گرفته است.

رستم مینیخانف رئیس جمهوری تاتارستان نیز این حادثه را فاجعه بارترین مصیبت سال های اخیر در این جمهوری عنوان نمود و گفت: فرد مهاجم اسلحه خود را بطور رسمی ثبت نموده بود.

وی همچنین از بستری شدن 32 نفر از دانش آموزان و معلمان مدرسه در بیمارستان اطلاع داد و اضافه کرد: با تاسف عمیق باید بگویم 11 نفر در جریان تیراندازی در مدرسه کازان کشته شده اند.ابراز همدردی پوتین با خانواده جان باختگان حادثه تیراندازی در کازان

دو نفر از دانش آموزانی مه امروز جان خود را از دست دادند، از جمله دانش آموزانی بودند که به دلیل ترس از پنجره طبقه سوم مدرسه خود را به بیرون پرتاپ نموده بودند.

پس از تیراندازی و انفجار در مدرسه در کازان، در این مکان حالت اضطراری اعلام و ماموران امنیتی این مکان را محاصره کردند.

کمیته پیگیری قضایی جمهوری تاتارستان روسیه، پرونده کیفری در خصوص این حادثه گگردده است.

سازمان امنیت فدرال روسیه در یک سال اخیر چند دانش آموز یا فرد جوان را که قصد حمله و تیراندازی در مدارس روسیه را داشتند پیش از هر گونه اقدامی دستگیر نموده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1769

به "ابراز همدردی پوتین با خانواده جان باختگان حادثه تیراندازی در کازان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز همدردی پوتین با خانواده جان باختگان حادثه تیراندازی در کازان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید