خبرنگاران رژه نظامی در روسیه همزمان با افزایش تنش ها با غرب

به گزارش دانشنامه آریایی، تهران- خبرنگاران- به گزارش خبرگزاری رویترز، رژه سالگرد پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان نازی در حالی قرار است در روسیه برگزار گردد که کرملین درگیر تنش فزاینده با غرب و کاهش روابط دیپلماتیک با اروپا و آمریکا است.

خبرنگاران رژه نظامی در روسیه همزمان با افزایش تنش ها با غرب

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران به نقل از این خبرگزاری انگلیسی، انتظار می رود ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز یکشنبه براساس سنت دیرینه در این نمایش میهن پرستانه حضور داشته باشد.

در این مراسم که در میدان سرخ مسکو و به مناسبت هفتاد و ششمین سالگرد پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم برگزار می گردد، انتظار می رود بیش از 12هزار نیرو، بیش از 190 دستگاه سخت افزار نظامی از جمله پرتاب گرهای موشک بالستیک قاره پیما و در صورت مساعد بودن هوا، پرواز نزدیک به 80 هواپیمای نظامی به نمایش درآید.

پوتین که از سال 1999 به عنوان رئیس جمهوری و یا نخست وزیر قدرت را در دست داشته، قرار است از ساعت 07:00 به وقت گرینویچ همراه با کهنه سربازان جنگ شوروی این رژه را تماشا کند.

رژه سال جاری در حالی برگزار می گردد که روابط مسکو با غرب به دلیل درگیری ها در مرز با اوکراین و سرنوشت الکس ناوالنی منتقد سرسخت پوتین به شدت پر تنش است.

ایالات متحده و روسیه در ماه های اخیر طی یک سلسله اقدامات تلافی جویانه دیپلمات های یکدیگر را اخراج نموده و مسکو و کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز درگیر اختلافات دیپلماتیک مشابهی بودند.

رژه امروز یکشنبه همچنین در پی نمایش گسترده نیروهای نظامی روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین و کریمه که روسیه آن را در سال 2014 ضمیمه خاک خود کرد و افزایش تنش در شرق اوکراین میان جدایی طلبان مورد حمایت روسیه و نیروهای دولت کی یف برگزار می گردد.

مسکو در پی استقرار نیروهای نظامی خود در مرز با اوکراین گفت این اقدامات که غرب را نگران نموده یک تمرین آموزشی در پاسخ به فعالیت های پیمان نظامی ناتو و اوکراین است. هرچند کمی پس از آن کرملین دستور داد بعضی نیروهای مستقر در مرز با اوکراین از منطقه خارج شوند.

قرار است رژه های نظامی کوچکتری در روز یکشنبه در شهرهای سراسر روسیه از جمله در کریمه و پایگاه هوایی حمیمیم سوریه که هم اکنون روسیه از آن به عنوان پایگاه هوایی استفاده می نماید برگزار گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1764

به "خبرنگاران رژه نظامی در روسیه همزمان با افزایش تنش ها با غرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رژه نظامی در روسیه همزمان با افزایش تنش ها با غرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید