انتقاد شدید نخست وزیر یونان از تحریم های ضدروسی اتحادیه اروپا

به گزارش دانشنامه آریایی، خبرنگاران: نخست وزیر یونان در تبادل نظر با یک خبرگزاری روسی انتقاد شدیدی را به تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه وارد نموده و این تحریم ها را موثر ندانست.

انتقاد شدید نخست وزیر یونان از تحریم های ضدروسی اتحادیه اروپا

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه آلمانی تاگس اشپیگل، آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان در مسکو با رئیس جمهوری این کشور ولادیمیر پوتین دیدار کرد. هر دو یک پروتکل اقتصادی برای مناسبات اقتصادی مشترک را امضا کردند.

پوتین در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر یونان اعلام نمود که هر دو کشور خواهان بهبود مناسبات تجاریشان هستند بعد از اینکه این تجارت ها تا 40 درصد کاهش داشته است.

پوتین همچنین اعلام نمود که شرکت های روسی کالاهایی را به یونان تحویل خواهند داد. همچنین یک همکاری فرهنگی و انسانی بین دو کشور به وجود خواهد آمد. رئیس جمهوری روسیه همچنین از تسیپراس برای تبادل نظرهای سازنده و باز تشکر کرد.

پوتین همچنین اعتبارهایی را برای پروژه های زیر ساختی بزرگ در یونان بحران زده در نظر گرفته است.

رئیس جمهوری روسیه البته اعلام نمود که آتن هیچ گونه یاری اقتصادی را از روسیه درخواست ننموده است اما اعطای اعتبارها و وام هایی برای پروژه هایی تعیین به یونان ممکن است. از جمله دو کشور درباره مشارکت یونان در پروژه برنامه ریزی شده روسیه موسوم به جریان ترکیه که گاز روسیه را از دریای سیاه به جنوب شرقی اروپا می رساند شدند.

تسیپراس نیز از پوتین درباره تبادل نظرهای سازنده قدردانی کرد و به دلیل بسیاری تفسیرها که در روزهای اخیر از طرف اتحادیه اروپا درباره یونان صورت گرفته بود خواست این مسئله را تعیین و بر آن تاکید کند که یونان کشوری مستقل است و در این راستا گفت: ما از تعهدات بین المللی خود آگاهیم. این مذاکرات در این راستا است که چگونه اقتصاد یونان و روسیه بهتر می توانند با هم همکاری نمایند. تسیپراس همچنین پیشنهاد داد که یونان می تواند یک مرکز و کانون انرژی برای اروپا باشد. وی خواهان یک خط لوله گازی به یونان شد که البته در سایه آن همه توافقات با اتحادیه اروپا محترم شمرده گردد.

نخست وزیر یونان همچنین تاکید نمود که اروپا و روسیه باید جنگ سرد را پشت سر بگذارند. یونان درباره پل های همکاری بین روسیه و اروپا نگران است.

رئیس جمهوری روسیه به گرمی از نخست وزیر یونان استقبال کرد و متعاقبا از تسیپراس احیای دوباره تجارت را خواهان شد.

بر اساس ارزیابی پوتین مبادلات تجاری بین دو کشور در سال گذشته در مقایسه با سال پیش حدود 40 درصد کاهش داشته است که دلیل آن تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل بحران اوکراین بوده است.

تسیپراس اقدامات تنبیهی اتحادیه اروپا را به عنوان اقداماتی غیر موثر ارزیابی نموده و گفت: روسیه به عنوان واکنشی روی تحریم های اروپا توقف واردات مواد غذایی از اتحادیه اروپا را در پیش گرفت که این ممنوعیت بخصوص برای یونان دردناک بود.

تسیپراس قبل از دیدار خود با پوتین یک تاج گل را در آرامگاه سربازان گمنام روسیه قرار داد و تاکید نمود که بر مبنای ریشه های عمیق تاریخی می خواهد با پوتین درباره یک آغاز جدید در مناسبات بین دو کشور سخن بگوید.

وی در تبادل نظر با خبرگزاری تاس روسیه به تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه در جریان بحران اوکراین انتقاد وارد نموده و گفت: این تحریم ها موثر نیست. پوتین روی این تحریم ها با توقف واردات مواد غذایی غربی واکنش نشان داده است. آسیب حذف بازار روسیه برای کشاورزان یونانی بسیار هنگفت است.

کمیسیون اتحادیه اروپا در این میان این تصور را که کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تحریم های روسیه دچار اختلاف و جدایی هستند را رد نموده و با توجه به سفر تسیپراس به مسکو اعلام نمود که تا به حال ما در این باره با هم متحد هستیم.

دولت آلمان هم انتظارات خود را این گونه اظهار نموده است که نخست وزیر یونان در سفر خود به مسکو اتحاد و هماهنگی اتحادیه اروپا در بحران اوکراین را زیر سوال قرار ندهد. معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در این باره گفت که همه آنچه تا به حال در ارتباط با مسئله تحریم ها تصمیم گیری شده است توسط یونانی ها هم پذیرفته شده و ما امیدواریم که همچنین در ادامه هم این گونه باشد. تا به حال هیچ دلیلی مبنی بر اینکه موضع یونان در این باره تغییر نموده است وجود ندارد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 411

به "انتقاد شدید نخست وزیر یونان از تحریم های ضدروسی اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید نخست وزیر یونان از تحریم های ضدروسی اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید