اثری برای علی حاتمی در بیستمین سالگرد درگذشتش

به گزارش دانشنامه آریایی، بهزاد شیشه گران تازه ترین نقاشی اش را به یاد علی حاتمی - کارگردان و فیلمنامه نویس - خلق کرده است.

اثری برای علی حاتمی در بیستمین سالگرد درگذشتش

این هنرمند در متنی که همراه این نقاشی در اختیار خبرنگاران قرار داده، نوشته است: نقاشی ام را تقدیم می کنم به زنده یاد علی حاتمی. امروز 15 آذر، بیستمین سالگرد درگذشت زنده یاد علی حاتمی، کارگردان فقید سینمای ایران است. او متولد 23 مرداد 1323 بود و 15 آذر 1375 درگذشت.

اولین اثر سینمایی علی حاتمی در سال 1348 با عنوان حسن کچل ساخته شد و آخرین فیلم نیمه تمامش با نام جهان پهلوان تختی که یکی از بزرگ ترین پروژه های سینمایی او بعد از مجموعه هزاردستان بود، به علت مرگ ناشی از بیماری سرطان نافرجام ماند.

بهزاد شیشه گران، نقاش و گرافیست، متولد 1331 در تهران است. طراحی پوسترهایی با موضوع های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بدون سفارش از سال 1351 تا کنون، برگزاری 17 نمایشگاه انفرادی و بیش از 140 نمایشگاه گروهی داخلی و خارجی در بخش نقاشی (چین، ایتالیا، سوییس) و در گرافیک (فرانسه، انگلیس، ایتالیا)، طراحی ده ها پرتره از شخصیت های فرهنگی، هنری و سیاسی ایران و جهان، مؤلف دو جلد کتاب پهلوان تختی و برنده اولین بی ینال نقاشان کشور از جمله فعالیت های این هنرمند است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 866

به "اثری برای علی حاتمی در بیستمین سالگرد درگذشتش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثری برای علی حاتمی در بیستمین سالگرد درگذشتش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید