اجنه و شیاطین فیلم احضار 3 سینماها را تسخیر کردند (باکس آفیس هفته)

به گزارش دانشنامه آریایی، فیلم احضار 3 با یک آغاز قدرتمند و کنار زدن یک مکان ساکت 2 توانسته در صدر جدول هفتگی پرفروش ترین فیلم های آمریکا قرار بگیرد.

اجنه و شیاطین فیلم احضار 3 سینماها را تسخیر کردند (باکس آفیس هفته)

کمپانی برادران وارنر فیلم احضار 3 با نام کامل احضار: شیطان مرا وادار کرد را از آدینه هفته گذشته در آمریکا روی پرده برد و این فیلم ترسناک توانسته طی 3 روز به فروشی بالغ بر 24 میلیون دلار دست پیدا کند. ادامه ماجراجویی های شیطانی اد و لورین وارن در اروپا و بعضی کشورهای آسیایی و آفریقایی هم طی نخستین روزهای کران اش 33.1 میلیون دلار فروخته تا بتوانیم عملکرد فیلم نو مایکل چاوز در باکس آفیس را با توجه به دنیاگیری کروناویروس پیروز ارزیابی کنیم. این فیلم هم اکنون به صورت آنلاین به وسیله سرویس HBO Max هم در دسترس علاقه مندان واقع شده است و اگر برادران وارنر به جای اکران تئاتری و آنلاین به صورت همزمان احضار 3 را تنها به سالن های سینما می آورد، مقدار فروش اولیه آن احتمالا از 30 یا 35 میلیون دلار فراتر می رفت.

فیلم های احضار 1 و 2 توانستند علاوه بر پیروزیت تجاری رضایت عموم منتقدان و سینمادوستان را هم به دست بیاورند و به همین دلیل از نسخه های اصلی این مجموعه همواره به اسم یکی از پیروز ترین فیلم های ترسناک سال های اخیر یاد می شود. فیلم های احضار 1 و احضار 2 در راتن تومیتوز به ترتیب امتیاز 86 از 100 و 80 از 100 را کسب نموده اند و در پایگاه متاکریتیک هم امتیاز 68 از 100 و 65 از 100 برای آن ها به ثبت رسیده است. عملکرد نسخه سوم در نظر منتقدان کمی ضعیف تر از دو فیلم قبلی بوده، اما برای یک فیلم ترسناک همچنان قابل قبول به نظر می رسد. امتیاز فیلم احضار 3 در راتن تومیتوز و متاکریتیک تا به این ساعت به ترتیب بر اساس 53 و 181 آنالیز 59 از 100 و 53 از 100 است.

داستان این فیلم بر اساس پرونده جنایی معروف شیطان مرا وادار کرد ساخته شده و به زندگی خانواده ای به نام گِلاتزِل و جوانی با نام آرن جانسون با بازی روآری اوکانر می پردازد که پس از ارتکاب قتل ادعا می نماید تحت سلطه شیطان و بدون اراده دست به انجام جنایت زده است. در تاریخ دادگاه های ایالات متحده آمریکا این نخستین باری بود که یک مظنون به قتل برای دفاع از خود ادعای دخالت موجودی شیطانی را عنوان کرد.

اصل ماجرای شیطان مرا وادار کرد به سال 1981 میلادی و کشته شدن آلن بونو، صاحب خانه آرن چاین جانسون به دست وی بازمی شود. پیش از این اتفاق خانواده گلاتزل که در همسایگی جانسون زندگی می کردند، ادعا نموده بودند پسر 11 ساله ا شان، دیوید گلاتزل به وسیله شیطان تسخیر شده است. جانسون هم پس از کشتن صاحب خانه اش مدعی شده تحت تأثیر شیطان بوده و حتی خاطره ای از ارتکاب قتل در فکر ندارد! در جریان این پرونده همسر جانسون در کوشش بود تا قاضی را متقاعد کند که نقش شیطان در انجام جنایت را بپذیرد، اما این توجیهات برای دادگاه غیرقابل پذیرش و در نظر بعضی مضحک بود و خاتمه آرن چاین جانسون به 10 تا 20 سال زندان محکوم شد.

تیم روبی منتقد تلگراف در بخشی از نقد خود برای فیلم احضار 3 آورده: مایکل چاوز خود را به اسم یک جانشین زیرک (برای جیمز وان) نشان می دهد. او بیننده را وا می دارد تا به تماشای اثری با یک فیلم نامه سرراست و قابل پیش بینی بنشیند که بازی بازیگران آن را می توان تا حدودی مناسب ارزیابی کرد و تعهد احضار 3 به الزامات آثار ترسناک هم قابل توجه است. هشتمین نسخه از سری فیلم های احضار به همان دنیا آشنا و شلوغ بازمی شود و با وجود مسائل فیلم نامه ای کماکان سرگرم نماینده است.

فیلم یک مکان ساکت 2 در آخر هفته منتهی به 31 می (11 خرداد) توانست با نمایش در 3726 سالن 48.3 میلیون دلار بفروشد و بیشترین عایدی طی هفته اول اکران در میان تمام فیلم های نمایش داده شده از زمان آغاز دنیاگیری کرونا را به نام خود ثبت کند. مقدار فروش این فیلم ترسناک در آخر هفته گذشته 59 درصد کاهش یافته و با اکران در 3744 سالن و 19.5 میلیون دلار فروش به صندلی دوم جدول هفتگی پرفروش ترین فیلم های آمریکا رضایت داده است. باکس آفیس موجو رقم فروش یک مکان ساکت در بازارهای بین المللی را هم پس از 10 روز نمایش 50 میلیون دلار اعلام نموده است.

داستان فیلم یک مکان ساکت 2 کمی پس از اتفاقات فیلم نخست رقم می خورد و طی آن اِوِلین و لی به همراه فرزندانشان باید با وحشت دنیای بیرون روبه رو شوند و در سکوت برای بقا بجنگند. آن ها پا به دنیای ناشناخته ها می گذارند و خیلی زود می فهمند موجوداتی که با صوت شکار خود را می یابند، تنها تهدید پیش رویشان نیستند. بعلاوه در بخش هایی از فیلم هم نگاهی به روزهای آغازین تسخیر کره زمین به وسیله هیولاهای وحشتناک حاضر در اثر و چگونگی نخستین برخورد انسان ها با این موجودات ترسناک انداخته می شود.

تا به این ساعت در راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب بر اساس 71 و 28 آنالیز امتیاز 93 از 100 و 73 از 100 برای این فیلم ثبت شده است که نشان می دهد با فیلم ترسناک قابل تأملی روبرو هستیم. ریچارد اسکات لارسون منتقد اسلنت در بخشی از نقد خود برای یک مکان ساکت 2 آورده است: وقتی اهمیت خانواده و میراث باعث ایجاد تنش در فیلم می شود، کرازینسکی در منطقه امن خود قرار می گیرد. در فیلم توجه ویژه ای به بچه ها خانواده شده است و در چند صحنه با گرفتار شدن آن ها با پویایی و هوشمندی تعلیق و هیجان ایجاد می شود. برخلاف بسیاری از فیلم های ترسناک که در اغلب دقایق به طور آشکار دشمن اصلی و پلید داستان را به ما نشان می دهند، در یک مکان ساکت 2 در بعضی سکانس ها نشانه واضحی از هیولاهای فیلم به چشم نمی خورد و همین باعث می شود بیننده مدام در پی نشانه بصری یا صوتی از آن ها بشود و ترسی عمیق وجود او را فرا بگیرد.

فیلم ماجراجویی و جنایی کروئلا به کارگردانی کریگ گیلسپی که بر اساس انیمیشن محبوب 101 سگ خالدار ساخته شده در دومین هفته اکرانش با 11.2 میلیون دلار فروش در صندلی سوم قرار گرفته است. شایان ذکر است کروئلا علاوه بر سالن های سینما به وسیله سرویس آنلاین دیزنی پلاس هم در دسترس علاقه مندان قرار گرفته و اگر اینچنین نمی شد احتمالا فیلم نو اما استون فروش بهتری را تجربه می کرد.

مالیفیسنت ثابت کرد پرداختن از سویه ای نو به انیمیشن های قدیمی و به خصوص شخصیت های منفی آن ها مجذوب کنندهیت بسیار زیادی دارد و می تواند برای بیشتر فیلم بین ها جالب توجه باشد؛ زیرا واکاوی ذات و زندگی شخصیت های شرور دنیای دیزنی به سینمادوستان فرصت می دهد که ضمن مرور خاطرات خوش دوران کودکی خود، از دریچه ای تازه به اتفاقات داستان نگاه نموده و شخصیت ها برایشان عمق بیشتری پیدا نمایند. به همین دلیل در کروئلا هم شاهد چنین رویه ای هستیم و دیزنی به سراغ زندگی کروئلا دِویل، دشمن اصلی 101 سگ خالدار رفته است. این شخصیت خبیث توله سگ ها را می سارق تا از پوست آن ها برای خز لباس هایش استفاده کند!

تا به این ساعت برای کروئلا در راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب بر اساس 188 و 46 آنالیز امتیاز 74 از 100 و 61 از 100 به ثبت رسیده است. پیتر دبروژ از ورایتی در بخشی از یادداشت خود برای این فیلم آورده است: کریگ گیلسپی که چند سال قبل با فیلم من تونیا هستم خوش درخشید، شخصیت کروئلا را از آن حالت قابل پیش بینی در داستان 101 سگ خالدار نجات داده و با خلق اثری متمایز یکی از شرورترین شخصیت های دنیای دیزنی را با الگویی دور از انتظار و بدیع دوباره متولد نموده است.

دنباله انیمیشن محبوب اسپیریت: اسب سیمارون با نام اسپیریت رام نشده (Spirit Untamed) دیگر فیلم تازه وارد و پیروز این هفته است. این انیمیشن نسخه فرعی برای انیمیشن اصلی به تعداد می رود که بر اساس داستان اسپیریت: سوارکار آزاد از نتفلیکس ساخته شده است. در این انیمیشن لاکی پرسکات از شهر محل زندگی خود به یک شهر کوچک مرزی نقل مکان می نماید و زندگی اش پس از آشنایی با یک اسب برای همواره دست خوش تغییر می شود.

اسپیریت رام نشده طی 3 روز گذشته در بازارهای بین المللی و آمریکا به ترتیب 1.03 و 6.2 میلیون دلار فروخته تا مجموع عایدی خود را به 7.2 میلیون دلار برساند. انتظار داریم در هفته های آینده هم این انیمیشن دریم ورکس و یونیورسال پیکچرز به فروش خوب خود ادامه دهد.

رایا و آخرین اژدها، انیمیشن نو دیزنی این هفته با 1.3 میلیون دلار فروش و یک پله صعود نسبت به هفته گذشته به رتبه پنجم جدول هفتگی باکس آفیس رسیده است. این انیمشین پس از 94 روز اکران در سینماهای آمریکا و بازارهای بین المللی به ترتیب 53.5 و 65 میلیون دلار فروخته و باکس آفیس موجو رقم کلی فروش ماجراجویی های رایا و اژدهایش را تا آخر هفته گذشته 118.5 میلیون دلار اعلام نموده است.

انیمیشن رایا و آخرین اژدها داستان دختری به نام رایا (با صداپیشگی کلی مری ترن) را روایت می نماید که میخواهد آخرین اژدها که اژدهایی آبی به نام سیسو (با صداپیشگی آکوافینا) است را پیدا کند و پدرش رییس بنجا (با صدا پیشگی دنیل داعه کیم) را از دست دروون نجات دهد. رایا در این سفر از سرزمین­ های مختلفی که در اختیار گروه ها و قوم های گوناگونی ست می گذرد و در این سفر اودیسه وار می بیند که چگونه جنگ میان دروون و انسان ها همه چیز را ویران نموده است. او بعلاوه با گروهی از بازماندگان که خانواده خود را در جنگ از دست داده اند، از جمله یانگ بون، بیبی نوئی و جنگجو تانگ دیدار می­ کند. رایا با دوستان نوش و تاک تاک، حشره محبوب و دوست داشتنی اش، باید با ناماری (با صدا پیشگی جما چان)، کسی از گذشته اش که کلید نجات کوماندرا است، روبه رو شوند.

فیلم خشم مردانه با بازی جیسون استاتهام در پنجمین هفته اکرانش با 1.2 میلیون دلار فروش در مکان ششم جدول قرار گرفته است. خشم مردانه بازسازی فیلم فرانسوی کامیون حمل پول محصول 2004 است و داستان مرد مرموزی را به تصویر می کشد که در یک شرکت حمل پول کار می نماید و هر هفته وظیفه دارد صدها میلیون دلار را با یک کامیون حمل پول، در سطح لس آنجلس جابه جا کند. از میان بازیگران این فیلم می توان به جیسون استاتهام، هولت مک کالانی، اسکات ایستوود و جفری داناوان اشاره نمود. فیلم خشم مردانه پس از 31 روز نمایش در سینماهای آمریکا و سایر کشورهای دنیا به ترتیب 24.6 و 57.7 میلیون دلار فروخته و انتظار داریم این فروش خوب در هفته های آینده هم ادامه پیدا کند.

امتیاز نوترین ساخته گای ریچی که او را بیشتر به خاطر قاپ زنی و شرلوک هولمز به خاطر می آوریم در راتن تومیتوز، متاکریتیک و IMDB به ترتیب 66 از 100، 57 از 100 و 75 از 100 است. پری نمیرف، در بخشی از نقد خود برای این فیلم آورده: آغاز امیدوار نماینده خشم مردانه به یک خشونت توخالی تبدیل می شود که این بیشتر به خاطر ساختار پیچیده داستان است که چندان هوشمندانه نیست.

نهمین قسمت از سری فیلم های اره با نام مارپیچ (Spiral) با چهار پله تنزل در قیاس با هفته گذشته و فروشی 890 هزار دلار در رتبه هفتم جدول پرفروش ترین فیلم های هفته گذشته آمریکا قرار گرفته است. مارپیچ پس از 24 روز نمایش در بازارهای بین المللی و آمریکا به ترتیب 8.6 و 21.7 میلیون دلار فروخته تا مجموع عایدی خود را به 30.4 میلیون دلار برساند.

در خلاصه داستان رسمی فیلم مارپیچ آمده است: یک مغز متفکر سادیسمی شکلی پیچیده از عدالت را در مارپیچ، فصل نو وحشتناک کتاب اره، به راه می اندازد. همچون نسخه های مؤخر سری اره منتقدان مارپیچ را هم دوست نداشته اند و تا به این ساعت در راتن تومیتوز و متاکریتیک بر اساس 163 و 30 آنالیز به ترتیب امتیازهای 38 از 100 و 39 از 100 به ثبت رسیده است. کریس اوانجلیستا از اسلش فیلم در بخشی از یادداشت خود برای نوترین ساخته لین بوسمن نوشته است: مارپیچ رمز و راز اصلی خود را بدون هیچ پیچش یا مجذوب کنندهیتی ارائه می نماید تا جایی که فیلم نامه سرسری به نظر می رسد. بعلاوه تله های مرگ حاضر در فیلم هم مرموز و مجذوب کننده نیستند. کارگردانی مارپیچ را دارن لین بوسمن بر عهده دارد و کریس راک، ماریسول نیکولز و ساموئل ال. جکسون بازیگران اصلی آن هستند.

طی آخر هفته گذشته فروش دیو کش: فیلم کیمتسو نو یائیبا: قطار موگن نسبت به هفته قبل 31 درصد کاهش قابل توجه ای داشته و این انیمه تنها 576 هزار دلار فروخته است. نوترین ساخته هارو سوتوزاکی و استودیوی انیمیشن یوفُوتبل پس از 45 روز نمایش در آمریکا 47.7 میلیون دلار فروخته است. این انیمه که بر اساس مانگایی به نام دیو کش: کیمتسو نو یائیبا ساخته شده است طی ماه های گذشته در بازارهای بین المللی بیش از 405 میلیون دلار فروخته که 367 میلیون دلار آن مربوط به سینماهای ژاپن است.

فیلم گودزیلا در برابر کونگ با نمایش در 1390 سالن 463 هزار دلار فروخته و به مکان ششم بسنده نموده است. گودزیلا در برابر کونگ پس از 68 روز اکران در آمریکا و بازارهای بین المللی به ترتیب 99.1 و 337.6 میلیون دلار فروخته است.

تا به این ساعت در پایگاه IMDB بر اساس 132 هزار رأی امتیاز گودزیلا در برابر کونگ 6.5 از 10 است که نشان می دهد عموم فیلم بین ها از تماشای فیلم تا حدودی راضی بوده اند. در متاکریتیک هم 55 نقد و میانگین امتیاز 60 از 100 برای گودزیلا در برابر کونگ به ثبت رسیده که این امتیاز هم نشان از مبه وسیله بودن فیلم دارد. ای. او. اسکات از نیویورک تایمز در بخشی از نقد خود برای این فیلم آورده است: گودزیلا در برابر کونگ یک فیلم مجلل و با عظمت است که ادعای چندانی ندارد و خیلی هم با اصالت نیست.

فیلم اسب رویایی (Dream Horse) به کارگردانی ایوروس لین که برای نخستین بار در جشنواره ساندنس سال گذشته نمایش داده شده بود، از سه هفته قبل در آمریکا روی پرده رفت و این هفته توانسته 230 هزار دلار بفروشد. این فیلم هنوز در بازارهای بین المللی اکران نشده و مجموع فروش آن در آمریکا بعد از 17 روز نمایش 2.3 میلیون دلار اعلام شده است. اسب رویایی درباره جوانی ولزی به نام جان وکس است که در دهکده ای کوچک نژاد خاصی از اسب ها را پرورش می دهد. وکس همواره رویای مسابقه دادن با برترین اسب سواران دنیا را در سر دارد و اسب رویایی در چنین بستری به تکریم بلندپروازی و رویابافی درکنار کوشش و پشتکار می پردازد.

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
احضار: شیطان مرا وادار کرد

The Conjuring: The Devil Made Me Do It

12424
یک مکان ساکت 2

A Quiet Place Part II

219.588.6
کروئلا

Cruella

211.243.6
اسپیریت رام نشده

Spirit Untamed

16.26.2
رایا و آخرین اژدها

Raya and the Last Dragon

141.553.5
خشم مردانه

Wrath of Man

51.224.6
مارپیچ

Spiral

40.821.7
دیو کش: فیلم کیمتسو نو یائیبا: قطار موگن

Demon Slayer: Mugen Train

50.747.7
گودزیلا در برابر کونگ

Godzilla vs. Kong

100.499.1
اسب رویایی

Dream Horse

30.22.3

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است.

منبع: Box Office Mojo

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1850

به "اجنه و شیاطین فیلم احضار 3 سینماها را تسخیر کردند (باکس آفیس هفته)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجنه و شیاطین فیلم احضار 3 سینماها را تسخیر کردند (باکس آفیس هفته)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید