اضافه شدن روزانه 100پرواز عبوری به حریم هوایی ایران

به گزارش دانشنامه آریایی، به گزارش خبرنگاران، سیاوش امیرمکری در جمع خبرنگاران در رابطه با خرید فلای چک دوم گفت: کارهای خرید فلای چک دوم صورت گرفته اما به دلیل محدودیت ها و تحریم، راستا تحویل به مشکل خورده است که امیدواریم با پیگیری های بیشتر بتوانیم خرید صورت گرفته را تحویل بگیریم زیرا کشور به عملیات فلای چک احتیاج دارد و از سوی دیگر یکی از اولویت های ما در بحث ایمنی، استفاده از تجهیزات فلای چک است.

اضافه شدن روزانه 100پرواز عبوری به حریم هوایی ایران

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در مورد وضعیت پروازهای عبوری اضافه نمود: به دلیل بسته شدن فضای پاکستان و افغانستان که متأثر از تنش بین پاکستان و هند است هواپیماها مجبور هستند جهت خود را تغییر دهند.

وی ادامه داد: برای یاری به شرکت های هواپیمایی عبوری، در بخش عملیات عبوری برنامه ریزی و جهت جدیدی را تعریف کردیم. در این راستا روزانه حدود 100 پرواز به ما اضافه شده است.

امیرمکری اضافه نمود: البته ظرف یک روز گذشته بخشی از فضای پاکستان باز شده است اما تا زمانی که احتیاج باشد ما از این جهت سرویس و خدمات به ایرلاین ها ارائه خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد تأثیر عبور پروازهای قطری در افزایش درآمد شرکت فرودگاه ها گفت: نمی توانم آمار دقیق ارائه دهم اما این مسئله تأثیر بسیار زیادی در درآمدهای ما داشته است.

مطالبات 1000 میلیاردی شرکت فرودگاه ها از ایرلاین ها

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در مورد مطالبات این شرکت از شرکت های هواپیمایی گفت: متأسفانه طی سنوات گذشته مطالبات انباشته ای ایجاد شده که البته دلیل این مطالبات صرفاً عدم پرداخت نبوده بلکه مسائل زیادی بر سر راه ایرلاین ها وجود داشته است.

امیرمکری توضیح داد: در حال حاضر اعداد مختلفی از هزار تا 1,200 میلیارد تومان در این خصوص اعلام می گردد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با مطالبات از شرکت پخش فرآورده های نفتی گفت: طبق قانون دو درصد فروش سوخت در فرودگاه های کشور متعلق به فرودگاه ها است. شرکت پخش در پرداخت این مبلغ مشکل دارد زیرا بخشی از درآمدی این شرکت صرف پرداخت یارانه می گردد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اضافه نمود: شرکت پخش می گوید به ما تکلیف شده که یارانه پرداخت کنیم از این رو پولی باقی نمی ماند که بخواهیم مطالبه فرودگاه ها را پرداخت کنیم اما هر حال با شرکت پخش به تعامل خواهیم رسید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 199

به "اضافه شدن روزانه 100پرواز عبوری به حریم هوایی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اضافه شدن روزانه 100پرواز عبوری به حریم هوایی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید