القاعده کشته شدن سرکرده این گروه در شمال آفریقا را تائید کرد

به گزارش دانشنامه آریایی، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، گروه القاعده کشته شدن عبدالمالک دروکدال سرکرده این گروه تروریستی در شمال آفریقا را تایید کرد.

القاعده کشته شدن سرکرده این گروه در شمال آفریقا را تائید کرد

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به همین دلیل، عبدالاله احمد از سران القاعده در یک پیغام صوتی که روز پنجشنبه در تارنمای موسسه اندلس منتشر شد، خبر کشته شدن دروکدال به دست نیروهای ویژه فرانسوی که در کشور اقتصادی مستقرهستند را تایید نموده و در عین حال گفته است که این گروه به نبرد با نیروهای خارجی در منطقه ادامه می دهد.

این در حالی است که فرانسه پیش تر این خبر را اعلام نموده بود. حدود دو هفته پیش فلورانس پارلی وزیر دفاع فرانسه از کشته شدن یکی از رهبران گروه تروریستی القاعده در شمال اقتصادی و در نزدیکی مرز این کشور با الجزایر خبر داده بود.

آمریکا هم مدعی است در جریان عملیات نظامی ارتش فرانسه بوده و از آن پشتیبانی اطلاعاتی نموده است.

شاخه ای از القاعده که در شمال آفریقا فعالیت دارد، ابتدا در اواخر دهه 1990 در الجزایر پدید آمد. سپس سران این گروه در سال 2007 با شبکه القاعده اسامه بن لادن بیعت کردند.

منابع نظامی فرانسه می گویند که مرگ دروکدال می تواند فعالیت های سازمان القاعده در شمال آفریقا را به هم ریخته و دچار آشفتگی کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1093

به "القاعده کشته شدن سرکرده این گروه در شمال آفریقا را تائید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "القاعده کشته شدن سرکرده این گروه در شمال آفریقا را تائید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید