اوتاوا: گفت وگوی ترودو و شی جین پینگ مفید بود

به گزارش دانشنامه آریایی، رؤسای جمهور کانادا و چین در حالی در حاشیه نشست جی-20 گفت وگو کردند که تنش ها میان دو کشور رو به اوج دریافت است.

اوتاوا: گفت وگوی ترودو و شی جین پینگ مفید بود

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شی جین پینگ رئیس جمهور چین، در حاشیه اجلاس سران گروه 20 با جاستین ترودو همتای کانادایی خود دیدار کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، یک مقام دفتر ترودو، بامداد شنبه اظهار داشت، برخلاف تنش های موجود میان دو کشور، دیدار آدینه شب آقای شی و رئیس جمهور کانادا، حاوی تعاملاتی سازنده و مثبت بود.

این مقام که نمی خواست نامش فاش گردد گفت ترودو در حاشیه این اجلاس بیش از یک بار با آقای شی صحبت نموده است.

وی اضافه نمود: فرصت های گفت وگوی بیشتری در صورت احتیاج، وجود خواهد داشت.

این اولین دیدار رهبران دو کشور از دسامبر (آذر 1397) سال گذشته میلادی است که در این تاریخ، کانادا یکی از مدیران ارشد شرکت تکنولوژی چینی هوآوی را به درخواست آمریکا و به اتهام دور زدن تحریم های ایران دستگیر کرد و از آن پس، روابط اوتاوا و پکن به تیرگی گرایید.

به دنبال شدت دریافت تنش ها بین دو طرف، دولت چین از بازداشت چند کانادایی در چین به اتهام هایی از قبیل نقض امنیت ملی چین و دخالت در قاچاق مواد مخدر اطلاع داد.

هفته گذشته چینی ها واردات گوشت و کانولا از کانادا را قطع کردند. همچنین طی رخدادی بی سابقه، یک فروند جنگنده چینی با ارتفاعی اندک و صدایی مهیب، از بالای یک ناو کانادایی که از تنگه تحت مناقشه تایوان عبور نموده بود پرواز کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 301

به "اوتاوا: گفت وگوی ترودو و شی جین پینگ مفید بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوتاوا: گفت وگوی ترودو و شی جین پینگ مفید بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید