اولین تصاویر از گوشی گیمینگ لنوو لیجن 3 پرو را ببینید

به گزارش دانشنامه آریایی، به تازگی وب سایت TENNA تصاویر و مشخصات فنی کامل گوشی تازه لنوو یعنی لیجن Y90 را منتشر کرد. محصولی که گفته می گردد در بازار جهانی با نام لنوو لیجن 3 پرو راهی بازار می گردد.

اولین تصاویر از گوشی گیمینگ لنوو لیجن 3 پرو را ببینید

همانطور که می دانید، پیش تر شنیده بودیم لنوو قرار است از گوشی لیجن Y90 به عنوان گوشی گیمینگ نو خود رونمایی کند. اما اینطور که به نظر می رسد این محصول باید برای بازار چین باشد چراکه گفته می گردد در بازار جهانی نام این محصول لنوو لیجن 3 پرو خواهد بود.

در خبرهای قبل بارها و بارها شاهد انتشار اطلاعاتی در رابطه با گوشی گیمینگ لنوو یعنی لیجن Y90 بودیم. اما اینطور که به نظر می رسد این گوشی قرار است برای بازار جهانی هم در دسترس قرار بگیرد که خبر بسیار خوبی است. هرچند نام آن در بازار جهانی به لیجن 3 پرو تغییر پیدا می نماید. البته در روزهای اخیر در رابطه با لنوو هیلو هم خبرهایی را شنیدیم که گفته می شد اولین گوشی با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس خواهد بود اما به نظر می رسد این محصول با لیجن 3 پرو متفاوت باشد. در رابطه با نام این گوشی هم باید به این نکته اشاره داشته باشیم که لنوو ظاهرا دیگر نمی خواهد از پسوند دوئل استفاده کند و به جای ان ترجیح داد پرچم داران بعدی خود را لیجن 3 پرو و الیت نام گذاری کند.

ایوان بلس که یکی از افشاگران معروف حوزه فناوری به شمار میرود امروز تصاویری از لنوو لیجن 3 پرو را با کاربران به اشتراک گذاشت تا بدین ترتیب با نماینده مورد انتظار شرکت چینی از لحاظ ظاهری هم آشنا شویم. علی رغم تغییر نام، لنوو لیجن 3 پرو زبان طراحی آشنای گوشی های گیمینگ سری لیجن را حفظ کرد که از جمله این موارد می توان به چهار کلید اولتراسونیک، دو کلید خازنی در پنل پشتی، المان های نوری RGB و دو فن خنک کننده اشاره نمود که به لطف نوار LED ظاهر بسیار زیبایی به پنل پشتی گوشی بخشیده اند. از لحاظ رنگ بندی هم این گوشی تنوع زیادی دارد و قرار است در 6 مدل مختلف راهی بازار گردد. البته گفته می گردد مدل پرو از این سری یک پنل پشتی از جنس چرم یا با ظاهری شبیه به چرم هم خواهد داشت.

روی کاغذ، لنوو لیجن 3 به نسبت نسل گذشته خود خیلی تفاوت فاحش و معناداری جز پردازنده ندارد. از جمله قابلیت های این گوشی می توان به نمایشگر 6.92 اینچی از نوع E4 AMOLED، رفرش ریت 144 هرتز و وضوح 1080 × 2460 پیکسل (+FHD)، نرخ الگوبرداری لمس 720 هرتز و بیشینه روشنایی 1300 نیت اشاره نمود که برای فعالیت های گیمینگ کاملا مناسب و عالی به نظر می رسند.

قلب تپنده این گوشی را اسنپدراگون 8 نسل 1، قدرتمندترین تراشه کنونی برای گوشی های اندروید، با فرکانس 2.995 گیگاهرتز تشکیل می دهد که در کنار آن از 8/10/12/16/18 گیگابایت حافظه رم و 128/256/512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 هم استفاده شده است تا کاربران در مدل های مختلف با قیمت های گوناگون امکان خرید این گوشی قدرتمند را داشته باشند. بعلاوه گفته می گردد این گوشی از قابلیت افزایش رم به لطف حافظه داخلی هم بهره می برد تا کاربر بتواند 4 گیگابایت دیگر هم به مقدار رم گوشی خود اضافه کند.

ظرفیت باتری این گوشی حدودا 5500 میلی آمپر ساعت است که به دو سلول 2800 میلی آمپر ساعتی تقسیم می گردد. کاربر می تواند این باتری پرظرفیت را با شارژر 68 واتی بسیار سریع که درون جعبه در دسترس واقع شده است شارژ کند. اگرچه به نظر می رسد این گوشی هم امکان شارژ به وسیله دو درگاه USB-C را به کاربر می دهد اما از لحاظ سرعت شارژ، در مقایسه با شارژر 90 واتی لنوو لیجن دوئل 2 یک پسرفت محسوس را شاهد هستیم. البته با افزایش 600 میلی آمپر ساعتی ظرفیت باتری، شاید کاربران نگران سرعت شارژ بیشتر نباشند.

لنوو لیجن 3 از دوربین 64 مگاپیکسلی اصلی و 13 مگاپیکسلی فوق عریض و بعلاوه 16 مگاپیکسلی سلفی به عنوان مجموعه عکاسی و فیلم برداری خود بهره می برد. از جمله قابلیت های خوب این گوشی می توان به بهره مندی از بلندگوهای استریو با امکان پشتیبانی از قابلیت دالبی اتموس و چهار میکروفون قدرتمند اشاره نمود که تجربه صوتی بی نظیری را برای کاربر فراهم می نماید.

ابعاد این گوشی 10.9 × 78.1 × 177 میلی متر است و وزن ان هم به 252 گرم می رسد که نشان می دهد با گوشی سنگین و نسبتا قطوری طرف هستیم. لنوو لیجن 3 قرار است در سه ماه نخست سال جاری راهی بازار گردد اما تاریخ دقیق رونمایی و عرضه آن اعلام نشده است.

منبع: AndroidAuthority ,GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2120

به "اولین تصاویر از گوشی گیمینگ لنوو لیجن 3 پرو را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین تصاویر از گوشی گیمینگ لنوو لیجن 3 پرو را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید