باکو ادعای ایروان درباره سرنگونی جنگنده آذربایجانی را تکذیب کرد

به گزارش دانشنامه آریایی، باکو ادعا های وزارت دفاع ارمنستان مبنی بر ساقط شدن هواپیمای آذربایجانی از سوی یگان های پدافند هوایی قره باغ را انکار می نماید.

باکو ادعای ایروان درباره سرنگونی جنگنده آذربایجانی را تکذیب کرد

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز چهارشنبه ادعا های ارمنستان در خصوص هواپیمای نیرو های مسلح آذربایجان را که گفته می گردد در قره باغ سرنگون شد، رد کرد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه ای گفت: اطلاعات منتشر شده توسط ارمنستان مربوط به هواپیمای نظامی آذربایجانی که گفته می گردد سرنگون شده است، جعل دیگری توسط دستگاه تبلیغات نظامی ارمنستان است.

دور جدید درگیری های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه 27 سپتامبر شروع شد. در تاریخ 10 اکتبر با میانجی گری روسیه توافق آتش بسی حاصل شده بود، اما چند ساعت پیش از اجرایی شدن آن دو طرف حملاتی را به سمت یکدیگر شروع کردند. مذاکرات برای این توافق که در مسکو انجام شد حدود ده ساعت به طول انجامید.

پس از آن دو طرف به دفعات یکدیگر را به نقض آتش بس متهم کردند. وزیر خارجه روسیه که میانجی گر این آتش بس بین آذربایجان و ارمنستان بود اعلام نمود که دو طرف هنوز به طور کامل آتش بس را رعایت نکرده اند و از باکو و ایروان خواست که تا خاتمه کامل جنگ به این آتش بس پایبند باشند.

بامداد روز یکشنبه، توافق آتش بس جدیدی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان اجرایی شد، اما مانند توافق آتش بس اول، مقام های باکو و ایروان از همان ساعات ابتدایی یکدیگر را به نقض توافق متهم کردند. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1350

به "باکو ادعای ایروان درباره سرنگونی جنگنده آذربایجانی را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکو ادعای ایروان درباره سرنگونی جنگنده آذربایجانی را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید