با رقیب رنگارنگ دیوار چین آشنا شوید

به گزارش دانشنامه آریایی، دیوار چین مشهورترین جاذبه دیدنی این کشور به شمار می رود. با این حال مزارع پلکانی رنگارنگ چین، این روزها به شدت مورد استقبال جهانگردان قرار گرفته است.

با رقیب رنگارنگ دیوار چین آشنا شوید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

فکر می کنید دیوار چین جذاب ترین دیدنی این کشور است؟ با ما همراه باشید تا به شما پدیده ای دیدنی تر در این کشور معرفی کنیم. پدیده ای که از بس زیبااست، دهان بینندگاش را به تحسین باز می دارد.

مزارع پلکانی برنج یوآن یانگ در چین شبیه به تابلوی نقاشی است. رنگارنگ، اعجاب انگیز و تحسین برانگیز! این مزارع در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. یعنی رقیب سرسختی برای گردشگری دیوار چین به شمار می رود. گفته می گردد منحنی های این مزارع زیباترین منحنی های کره زمین هستند. سفر به یکی از جذاب ترین نقاط جهان را با مجله گردشگری دلتا از دست ندهید.

مزارع برنچ پلکانی، رقیب دیوار چین

مزرعه پلکانی یعنی چه؟

وقتی مزرعه روی زمین شیب دار، مثلاً سطح یک تپه قرار گرفته باشد، به ناچار آن را به صورت پله پله در می آورند. به چنین مزارعی پلکانی می گویند. در همین گیلان و مازندران خودمان هم شالیزارهای پلکانی داریم. نمونه منحصر به فرد مزارع پلکانی در چین است. جایی بین مرز تایوان و چین، بهترین نمونه های مزارع پلکانی قرار گرفته است. این مزارع از بس زیبا هستند، در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است. در مزارع یوآن یانگ، بیشتر از هر چیز برنج کاشته می گردد.

مزارع برنج پلکانی کجاست؟

مزارع برنج پلکانی در استان یوآن یانگ چین قرار دارند. وسعت شان حدود 113 کیلومتر مربع است و تنها شگفتی خلق شده توسط انسان هستند که تنها با تغییر فرم زمین ایجاد شده اند. به مزراع پلکانی، مزرعه تراسی هم می گویند. با اینکه ممکن است هرگز گذرتان به آن حوالی نیفتد، با این حال بد نیست اگر بدانید بهترین زمان بازدید از این مزارع وقتی است که پر از آب هستند. یعنی حدود اسفند و فروردین.

نکات جالب درباره مزارع پلکانی برنج

مزارع پلکانی در هر فصل از سال دیدنی هستند. بامزه اینکه در هر فصل از سال رنگ متفاوتی دارند. بسته به اینکه برنج در کدام مرحله از رویش قرار گرفته است، رنگ مزرعه ها متفاوت می گردد. از طلایی گرفته تا طیف سبز و حتی صورتی! سفر به این مزارع شبیه این است که دری جادویی باز شده و شما وارد جعبه مداد رنگی شده اید. برای بازدید از مزارع باید پول بدهید. در واقع کشاورزان از گردشگران پول می گیرند تا اجازه دهند از مزرعه شان بازدید نمایند.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 717

به "با رقیب رنگارنگ دیوار چین آشنا شوید" امتیاز دهید

1 کاربر به "با رقیب رنگارنگ دیوار چین آشنا شوید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با رقیب رنگارنگ دیوار چین آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید