بخش کشاورزی مازندران زیرساخت های صادراتی خوبی ندارد

به گزارش دانشنامه آریایی، به گزارش خبرنگاران ، احمدحسین زادگان ظهر پنجشنبه در بازدید از پایانه صادراتی جویبار با اشاره به اینکه با توجه به تحریم های ظالمانه دشمنان و کمبود تامین بودجه ها ، باید تمام توجه خود را به سمت حوزه صادرات ببریم ، اضافه نمود: ریاست جمهور در سخنان اخیرخود به صادرات محصولات استانهای مرزی تاکید داشتند و استان مازندران نیز از این امر مجزا نبوده وباید کوشش بیشتری در صادرات محصولات مازندران به دیگر استانها و کشورهای همسایه داشته باشیم.

بخش کشاورزی مازندران زیرساخت های صادراتی خوبی ندارد

استاندار جدید مازندران اولویت نخست کاری خود رادر حوزه اقتصاد ، اشتغال و صادرات بیان نمودو گفت: سالانه بیش از 7 میلیون تن فراوری انواع محصولات کشاورزی در این استان صورت می گیرد و تنها خلای حوزه کشاورزی نبود زیرساختهای مناسب و صادرات می باشد.

وی به ساخت دو پایانه صادراتی در شرق و غرب مازندران اشاره کردو اضافه کرد: فاز نخست پایانه صادراتی جویبار درشرق و مرکز استان در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد و پایانه غرب استان نیز دستورهای لازم برای شروع ساخت آن داده شده است.

استاندار مازندران بیان نمود: با افتتاح این پایانه صادراتی از انباشت محصولات در بازار جلوگیری می گردد تا با قیمت های ناعادلانه میوه ها در بازار رو برو نشویم و محصولات در پروسه زمانی مناسب صادرشوند.

پایانه صادراتی جویبار در زمینی به مساحت 31 هکتار و با سرمایه گذاری 2 هزارو 800 میلیارد ریال از سال 95 شروع شده است و این مجتمع کلیه تاسیسات و تجهیزات آن برای بازاریابی ؛ آماده سازی و نگهداری محصولات کشاورزی برای توزیع و تنظیم بازار داخلی و تسهیل و تسریع امر صادرات را به صورت یکپارچه فراهم می آورد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 134

به "بخش کشاورزی مازندران زیرساخت های صادراتی خوبی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش کشاورزی مازندران زیرساخت های صادراتی خوبی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید