از مالزی سوغات چی بخریم؟

به گزارش دانشنامه آریایی، سوغات مالزی چیست؟

هدیه و سوغات، رسم دوست داشتنی و جالبی است که مسافر دوست دارد از میان اجناسی که در آن شهر به طور خاص فراوری می گردد و به فروش می گردد هدیه و یادگاری از سفر خود برای دوستان و آشنایان تهیه کند. از این رو، صنایع دستی، خوراکی های محلی و اجناسی از این دست تبدیل به صنعت بزرگی در مناطق توریستی شده است که به اقتصاد آن سرزمین یاری شایان توجه می نماید. از همه اینها که بگذریم خواندن این مطلب یک فایده دیگر هم برای شما دار. دیگر می دانید به دوستانی که راهی سفر مالزی هستند چه سوغات و هدیه ای سفارش بدهید و کلاه سرتان نمی رود. با خبرنگاران همراه باشید تا از سوغات مالزی بیشتر بدانیم.

از مالزی سوغات چی بخریم؟

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

صنایع دستی مالزی

در سفر به مالزی، میتوان صنایع دستی مختلفی وجود دارد که هر کدام با الهام از فرهنگ و پیشینه خاصی نشات گرفته اند. همچنین تاثیر دین اسلام را می توان در این آثار مشاهده کرد. اگر بخواهیم اشاره ای کوتاه به صنایع دستی مالزی داشته باشیم سفالگری، صنایع چوبی، صنایع فلزی (بویژه قلع، برنج و نقره)، دست بافته ها و جواهرات شاخص ترین صنایع دستی این کشور را تشکیل می دهند. دهکده ساواراک نمایشگاه خوبی برای دیدن انواع هنرهای دستی این منطقه می باشد و می توانید براحتی کالاهای مورد علاقه خود را در میان آن ها تهیه کنید.

پارچه باتیک

این نوع پارچه تلفیق هنر چاپ، طراحی و بافت است که قدمتی 2000 ساله دارد. باتیک به معنای چاپ روی پارچه به صورت سنتی است. در گذشته از طرح های گل و گیاه به روی پاچه استفاده می شد و امروزه شاهد طرح های مختلفی چون طرح هندسی، پروانه و … به روی این پارچه ها هستیم که به صورت چاپ شابلونی، قالبی یا بصورت مسقیم اجرا می گردد. در گذشته از ابریشم برای تهیه این نوع پارچه استفاده می شد ولی امروزه از ابریشم مصنوعی، لینن و کتان نیز استفاده می گردد. این نوع پارچه هم برای زنان و مردان و در مهمانی های رسمی و مذهبی قابل استفاده است. همچنین می توان آن را در دکوراسیون خانه ها مثلا به عنوان رومیزی استفاده کرد. این پارچه قدیمی یکی از بهترین صنایع دستی و سوغات مالزی است که نظر همه را به جلب می نماید.

پارچه سونگکت

یکی دیگر از صنایع دستی و سوغاتی های سنتی مالزی پارچه سونگکت (songket) که برای بافت آن از ابریشم، نقره و زر استفاده می گردد. این ویژگی ها ارزش زیادی را ه این پارچه داده و یکی از سوغاتی های لوکس و گران قیمت مالزی به شمار می رود.

محصولات الکترونیکی

محصولات الکترونیکی یکی دیگر از دستاوردهای صنعتی شدن مالزی است. خرید کالاهای دیجیتال باکیفیت مانند تلفن همراه، دوربین، نوت بوک، تبلت و تلویزیون بعنوان سوغات می تواند علاوه بر جذاب بودن، مقرون به صرفه هم باشد. معروف ترین برندهای محصولات الکترونیکی در این کشور گرد هم آمده اند تا بتوانید با توجه به سلیقه خود، بهترین خرید را داشته باشید.

لوازم منزل

لوازم منزل را می توان در جای جای آن یافت. فروشگاه های زنجیره ای ikea و viva home در مالزی شعبه دارند و انواع لوازم تزیینی و کادویی منزل و حتی لوازم بزرگ منزل را به فروش می رسانند. بعضی از این فروشگاه ها خدمات حمل و نقل را نیز انجام می دهند. یعنی اگر ساکن مالزی هستید می توانید از سرویس این فروشگاه ها بهره مند شوید.

جواهرات و ساعت

مشهورترین مارک های جواهرات و ساعت مانند:tag heuer,tissot,omega,rolex,…..در این کشور حضور فعال دارند. مرواریدهای مالزی از قشمت شرق این کشور به دست می آیند بسیار مشهور هستند و این کشور را تبدیل به یکی از صادرکنندگان بزرگ مروارید دنیا کرده است.

عطر

یکی دیگر از چیزهایی که ایرانی ها دوست دارند هدیه بدهند عطر و ادکلن است. در مالزی رایحه های خاصی به فروش می رسند که مختص خود مالزی است و می توان آن ها را سوغات اصیل مالزی در نظر گرفت.

ظروف تزیینی برنجی

اگر به دنبال یک سوغاتی ویژه، گران، شیک و سنتی هستید که بدانید حتما عزیزانتان آن را در بهترین جای خانه قرار می دهند، می توانید به سراغ ظروف تزیینی برنجی و نقره ای بروید. در مالزی این ظروف به وفور در طرح و اندازه های مختلف یافت می گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 224

به "از مالزی سوغات چی بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از مالزی سوغات چی بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید