برای تفریح در تایلند، این جزیره را از دست ندهید!

به گزارش دانشنامه آریایی، کشور تایلند، از جمله کشورهای توریستی در آسیا به حساب می آید که در آن شهرها و جزیره های توریستی بسیاری هستند. یکی از این جزیره های توریستی، جزیره کوفنگان تایلند بوده که در سال های اخیر، گردشگران و مسافران بسیاری جذب آن شده اند. در این جزیره جاذبه ها و تفریحات بسیاری وجود دارند. در ادامه این مطلب برای افرادی که قصد سفر به جزیره کوفنگان را دارند، کمی آن را معرفی می کنیم.

برای تفریح در تایلند، این جزیره را از دست ندهید!

با تور ارزان تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

معرفی

در خلیج تایلند و قسمت جنوبی این کشور، جزیره کوفنگان تایلند واقع شده است. در این جزیره تفریحات بسیاری من الجمله تفریحات آبی و ساحلی برگزار می شوند که این خود باعث جذب توریست ها شده است. این جزیره از سال 1960 به بعد توریستی شناخته شد و افراد بسیاری تا به امروزه به آن سفر کردند. سفر به جزیره کوفنگان را می توان کم هزینه تر نسبت به سفرهایی که می توان به مقاصد توریستی موجود در جنوب شرقی آسیا داشت، دانست. در این مطلب نکات و اطلاعاتی در خصوص سفر به جزیره کوفنگان ارائه می شوند.

هزینه ها

غذا

اگر به دنبال غذاهای بومی باشید، برای شما به صرفه تر خواهد بود و برای هر وعده غذا چیزی بین 50 تا 60 بات هزینه دارد. غذاهای غربی گران تر هستند و باید تا 230 بات برای آن ها هزینه کنید. اگر در سواحل جزیره کوفنگان تایلند بخواهید نوشیدنی بخرید، مطمئن باشید که قیمت ها بالاتر هستند، پس بهتر است که نوشیدنی های خود را از فروشگاه های داخل جزیره تهیه کنید.

اقامت

با توجه به آنکه چه نوع اقامتگاهی را انتخاب می کنید، هزینه ها متفاوت خواهد بود. برای اتاق های اشتراکی در هاستل ها باید بین 150 تا 500 بات و اتاق های خصوصی در هاستال از 675 تا 1200 بات برای یک شب، هزینه کنید. یکی دیگر از گزینه های به صرفه برای اقامت در جزیره کوفنگان تایلند، بانگالو یا خانه های ییلاقی و میهمان خانه ها بوده که برای یک شب اقامت در آن ها باید بین 550 تا 1685 بات هزینه کنید. همچنین، می توان اتاق هایی را اجاره کرد که هزینه یک شب اجاره آن ها 405 بات است. البته توجه داشته باشید که این هزینه ها در فصل گردشگری بالاتر می روند.

حمل و نقل

دو وسیله حمل و نقل عمومی توک توک که سه چرخه است و سانگ تو که تاکسی های طبقه ای هستند را می توان در جزیره کوفنگان تایلند به وفور پیدا کنید. اگر بخواهید کل جزیره را با سانگ تو بچرخید، 120 بات و برای مکان های دورتر 170 بات دریافت می نمایند. معمولا این اعداد ثابت هستند و جای تخفیفی وجود ندارد.

جاذبه ها و تفریحات جزیره کوفنگان

باغ گیاه شناسی

برای افرادی که به گل و گیاه علاقمند هستند، باغ گیاه شناسی را حتما پیشنهاد می کنیم. در این باغ می توان با گونه های مختلفی از گیاهان که به 2000 گونه می رسند، آشنا شوید. در بین این گیاهان انواع مختلفی از یاس آبی وجود دارند که در نوع خود بسیار جذاب هستند. در این باغ علاوه بر آشنایی بیشتر با گیاهان می توانید از دریاچه ای که در آن ماهی های متنوعی زیست می نمایند، دیدن کنید. توجه داشته باشید که برای ورود به این باغ در سفر به جزیره کوفنگان باید بلیت تهیه کنید. این بلیت 50 بات هزینه دارد.

معبدها

در تایلند معبدهای متفاوتی از مذهب های مختلف وجود دارند و این موضوع جزیی از فرهنگ این کشور است. در این جزیره نیز معبدهای بسیاری وجود دارند که بازدید از آن ها موقعیت مناسبی برای آشنایی بیشتر با فرهنگ این کشور است. این معبدها معماری های جالبی دارند که مطمئنا هر فردی را در سفر به جزیره کوفنگان به خود جذب می نمایند.

مرکز فرهنگی

بسیاری از گردشگران و مسافران در سفر خود به هر شهر و مکانی که دارند، به فرهنگ و آیین مردم آن منطقه توجه بسیاری دارند و می خواهند با چنین فرهنگ هایی بیشتر آشنا شوند و آن ها را از نزدیک لمس نمایند. در این جزیره خانه فرهنگی وجود دارد که در آن می توان در کلاس های مختلفی مانند آشپزی، یوگا، زبان شرکت کرد.

کلاس های آشپزی

در جهان غذاهای تایلندی بسیار معروف هستند و بیشتر گردشگران جذب آشپزی این کشور می شوند. به همین دلیل تورهای بسیاری وجود دارند که شما را به کلاس های آشپزی تایلندی می برند تا با این غذاها بیشتر آشنا شوید و خودتان هم بتوانید آن ها را تهیه کنید. در بعضی از این تورها و کلاس ها شما به بازارهای محلی می روید و با مواد غذایی بومی بیشتر آشنا می شوید.

یوگا

در جزیره کوفنگان، دو مدرسه یوگا بسیار پیشرفته وجود دارد که با توجه به زمانیکه در این جزیره هستید، می توانید هر تعداد جلسه ای که می خواهید، به یاد دریافت یوگا بپردازید. یک جلسه یوگا 300 بات هزینه دارد، اما اگر برای 10 جلسه در جزیره کوفنگان تایلند ثبت نام کنید، باید 2500 بات پرداخت کرد.

جشن ماه کامل

یکی از معروف ترین مراسمی که در تایلند وجود دارد، جشن ماه کامل است. در این جشن تفریحات و سرگرمی های بسیاری برگزار می شوند، به هر قسمتی از جزیره که پا بگذارید، موسیقی های متنوعی اجزا می شوند و مردم در حال شادی هستند. این جشن هر ماه زمانی که ماه کامل است، برگزار شده که در فصل های گردشگری چنین جشنی پربازدیدتر و شلوغ تر می گردد. جزیره کوفنگان را می توان جایی پر از جشن دانست، چون در آن جشن های دیگری مانند جشن ماه سیاه، جشن ماه نیمه کامل نیز برگزار می شوند.

بوکس تایلندی

بوکس تایلندی یا موای تای، از ورزش های مختص تایلند بوده که در جهان بسیار معروف است. در موای تای افراد از دو ساق پا، دو زانو، دو مشت و دو آرنج استفاده می گردد و به طور کلی دارای قاعده و قانون بسیاری است. اگر بخواهید می توانید در جلسات تمرین این ورزش شرکت داشته باشید که باید 300 بات هزینه کنید، اگر بخواهید تعداد جلسات را بیشتر کنید، برای یک هفته باید 2000 بات بپردازید. برای بسیاری از گردشگران دیدن این ورزش رزمی و یا شرکت در آن، یکی از جاذبه های این کشور و جزیره به حساب می آید. در کوفنگان، 3 ورزشگاه وجود دارد که می توانید به یکی از این سه بروید و به تماشای این هنر رزمی یا شرکت در آن بپردازید.

زیپ لاین

یکی از تفریحات هیجان انگیز در جنگل های این جزیره، زیپ لاین است. در زیپ لاین های این منطقه شما به ارتفاع 22 متری می روید و هیجان بسیاری را تجربه خواهید کرد. یک دور زیپ لاین حدود 45 دقیقه طول می کشد.

کایاک سواری

یکی از تفریحاتی که در بیشتر سواحل این جزیره مانند کوما، وست و ووک تام پیدا می گردد، اجازه کایاک است. شما می توانید بین 100 تا 150 بات بدهید و یک قایق کایاک را اجاره کنید و در آب ها لذت ببرید.

غواصی

اگر به جزیره کوفنگان سفر می کنید، یکی از تفریحاتی که می توان در این جزیره زیبا داشت، غواصی است، اگرچه تایلند مکان های بهتری از این جزیره برای غواصی دارد، اما چنین تفریحی در اینجا خالی از لطف نخواهد بود. یکی از بهترین مکان ها در کوفنگان برای غواصی، سیل راک است که به دلیل شکافته شدن آن از طریق صخره، چنین کاری را راحت تر و بهتر کرد. اگر بخواهید مدرک غواصی PADI بگیرید، می توانید به دو مدرسه غواصی در این جزیره مراجعه کنید.

استخر طبیعی

اگر به شنا در طبیعت علاقمند باشید، شنا در استخر طبیعی رودخانه برروی سنگ برای شما بسیار جذاب خواهد بود. در اینجا آبشارهایی وجود دارند که باید برای رسیدن به آن ها کمی پیاده روی کنید. این مکان توریستی، دارای امکانات بسیاری مانند رستوران و مکان هایی برای اقامت است.

تورهای شنا

یکی از تورهای جذاب در جزیره کوفنگان، تورهای شنا است که این تورها بین ساعات 11 صبح تا 17 هستند و شما را از طریق قایق به مکان های انتخابی برده که معمولا مکان های بسیار زیبا و جذابی برای شنا هستند. این تورها معمولا به همراه ناهار ارائه می شوند.

آفتاب دریافت

بهترین جاذبه های کوفنگان، سواحل زیبای این جزیره بوده که می توانید در این سواحل برای ساعاتی استراحت کنید و از فضا لذت ببرید. آفتاب دریافت یکی از بهترین تفریحات در این سواحل است که بیشتر گردشگران دنبال چنین چیزی هستند.

آبشارها

در این جزیره آبشارهای بسیاری وجود دارند که بعضی از آن ها دائمی و بعضی دیگر فصلی هستند. اگر به پیاده روی علاقمند باشید، می توانید از بسیاری از این آبشارها دیدن کنید و از فضای بسیار زیبا و طبیعی که وجود دارد، لذت ببرید.

منبع: همگردی
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 456

به "برای تفریح در تایلند، این جزیره را از دست ندهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای تفریح در تایلند، این جزیره را از دست ندهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید