برنامه ریزی ایران برای جذب 5 درصد از بازدیدکنندگان اکسپو دوبی

به گزارش دانشنامه آریایی، علی اکبر عبدالملکی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران می گوید امیدواریم بتوانیم در فرصت اکسپو دوبی با پکیج هایی که شرکت های مسافرتی تدوین کرده اند دست کم 5 درصد از 25 میلیون جمعیتی که در این شش ماه وارد امارات می شوند را جذب کشور کرده و در منطقه ها آزاد کیش، قشم و چابهار پذیرای آن ها باشیم.

برنامه ریزی ایران برای جذب 5 درصد از بازدیدکنندگان اکسپو دوبی

او در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران با بیان این مطلب توضیح داد: بیشتر از یک سال است که هر هفته در سازمان توسعه و تجارت ایران جلسات مشترکی داشتیم و در نهایت قرار شد که برای اولین بار اتاق بازرگانی ایران کمیته ای به نام کمیته اکسپو تشکیل داده و مسئولیت برنامه ریزی و اعزام هیات های تجاری را بر عهده بگیرد.

عبدالملکی ادامه داد: خوشبختانه کمیته اکسپو اتاق ایران برنامه های متعددی از جمله برگزاری جلسات B2B مفید میان تجار ایرانی با تجار سراسر جهان در دوبی را ترتیب داده و امیدواریم بتوانیم از تجارب و دانش کشورهای دیگر در صنعت گردشگری نهایت بهره را ببریم.

او با بیان اینکه قیمت بلیت نمایشگاه از حدود 95 درهم آغاز شده و حداکثر به 150 درهم می رسد و بلیت افراد زیر 18 سال و بالای 60 سال رایگان و بلیت همراهان این افراد هم با 50 درصد تخفیف همراه خواهد بود گفت: قرار بر این است که هر هفته از یکی از استان های کشور در پاویون ایران حضور داشته باشند و به مدت یک هفته جاذبه های قومی، محلی، صنایع دستی، موسیقی محلی، غذاهای سنتی و ... را به معرض نمایش بگذارند.

به گفته او از ایران حدود 25 شرکت استارتاپی در حوزه آی.تی هم در این رویداد حضور دارند.

عبدالملکی با بیان اینکه ایران باید فرصت برگزاری اکسپو در امارات به خصوص به دلیل نزدیکی جغرافیایی آن غنیمت دانسته و از آن نهایت استفاده را داشته باشد یادآوری کرد: پیش بینی شده 192 کشور در این رویداد حاضر شده و فضایی بالغ بر 500 هکتار را در بر گرفته و 25 میلیون نفر در امارات از این رویداد بین المللی بازدید خواهند داشت. این رویداد یکی از پربازدیدی ترین رویدادهای فرهنگی جهان است و در نوع خود بی نظیر است و باعث رشد و رونق اقتصادی در منطقه خواهد شد.

گفتنی است اکسپو 2020 دوبی با یک سال تأخیر از اول اکتبر (9 مهرماه) کار خود را آغاز کرده و به مدت شش ماه تا 31 مارس 2022 (13 فروردین 1401) برگزاری آن ادامه خواهد داشت. این رویداد مهم هر 5 سال یک بار برگزار می شود و بعد از 170 سال از برگزاری آن برای اولین بار در خاورمیانه برگزار شده و یک کشور عربی میزبان آن است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1959

به "برنامه ریزی ایران برای جذب 5 درصد از بازدیدکنندگان اکسپو دوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی ایران برای جذب 5 درصد از بازدیدکنندگان اکسپو دوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید