برنج تایلندی به زودی وارد کشور می گردد

به گزارش دانشنامه آریایی، به گزارش خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، جمیل علیزاده شایق با بیان اینکه قرارداد خرید این کالا قبل از دوران تحریم با کشور تایلند بسته شده است، اضافه کرد: ایران در دوران تحریم به دلیل عدم امکان پرداخت وجوه برنج مورد خریداری به تایلند از واردات این کالا بازماند.

برنج تایلندی به زودی وارد کشور می گردد

با تور تایلند ارزان از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید.

وی همچنین در واکنش به بعضی اظهار نظرها مبنی بر بی کیفیتی برنج های تایلندی اظهارداشت: برنج های تایلندی، ویتنام و پاکستان محصولاتی کیفی هستند.

دبیرانجمن برنج ایران در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از اینکه ممنوعیت واردات برنج به کشور نظم مشخصی ندارد، گفت: سالانه باید بین 800 تا یک میلیون تن برنج باید به کشور وارد گردد و این میزان واردات غیر قابل انکار است.

وی با بیان اینکه برنج جزو اقلام اساسی و مهم در کشور است، اضافه کرد: سالانه بخشی از این محصول راهبردی بصورت داخلی و بخش دیگر به وسیله واردات تأمین می گردد.

علیزاده شایق در ادامه با اشاره به این جمله که سال گذشته به ازای هرکیلوگرم برنج وارداتی 500 تومان عوارض گمرکی دریافت شد، اظهارداشت: شرط دریافت عوارض از برنج به جهت توسعه و سرمایه گذاری طرح های زیر ساختی این محصول راهبردی از قبیل: یکپارچه سازی اراضی شالیزاری، تجهیز و نوسازی کارخانه های شالیکوبی، آبرسانی به مزارع و سایر موارد بود، ولی با کمال تأسف عوارض دریافتی در راستای واردات میوه هزینه شد.

وی در این انتقاد از بی برنامگی وزارت جهاد کشاورزی در حوزه برنج گفت: برنامه ریزی و سیاست گذاری در این حوزه ضمن ثبات باید از نظم و نسخ مشخصی برخوردار باشد.

دبیرانجمن برنج ایران در ادامه واگذاری وظایف و اختیارات وزارت بازرگانی به جهاد کشاورزی (قانون انتزاع) را یک اقدام اشتباه دانست و گفت: وزارت جهاد کشاورزی حامی فراوریکنندگان است متاسفانه با واگذاری تنظیم بازار به این وزارتخانه کشاورز خود را تنها می بیند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی همزمان مسئول فراوری و تنظیم بازار است، یادآورشد: بنده از ابتدا با این موضوع که وزارتخانه مزبور مسئول تنظیم بازار باشد مخالف بوده و هنوز هم مخالف هستم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 257

به "برنج تایلندی به زودی وارد کشور می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنج تایلندی به زودی وارد کشور می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید