بهترین کسب و کارها با سرمایه 10 تا 15 میلیون تومان

به گزارش دانشنامه آریایی، در دنیای امروز، کسب و کارهای بسیاری را می توان نام برد که با سرمایه اولیه نه چندان زیاد، به موفقیت های چشمگیری دست یافته اند. در واقع، می توان گفت که برای راه اندازی یک کسب و کار، بیش از هر چیزی باید به احتیاج بازار، خصوصیات دموگرافیک مردم جامعه هدف، هدف محصول یا سرویس قابل ارائه و … فکر کرد. در چنین شرایطی، قادر خواهیم بود تا کارآفرینی با 10 الی 15 میلیون داشته باشیم.

بهترین کسب و کارها با سرمایه 10 تا 15 میلیون تومان

به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم تا به بررسی موضوع کارآفرینی با 10 الی 15 میلیون تومان پرداخته و کسب و کارهایی را معرفی کنیم که با این میزان سرمایه راه اندازی می شوند. همچنین جنبه های مختلف آن ها از جمله موارد مورد احتیاج برای راه اندازی، مدت زمان رسیدن به سود و میزان سود حاصله را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ایده های کارآفرینی با سرمایه 10 الی 15 میلیون تومان

1. مدیریت و برگزاری رویدادهای کاری

این کار احتیاج به سرمایه چندانی ندارد و در نهایت درآمد خوبی برایتان به همراه خواهد داشت. در واقع، بعضی افراد مهارت مدیریت زمان و برنامه ریزی برای مراسم های مختلف را ندارند. به همین دلیل، ترجیح می دهند تا مسئولیت این کار را به شخصی باتجربه محول نمایند. بنابراین اگر به برنامه ریزی علاقه دارید، این مورد گزینه خوب و جذابی برای کسب درآمد محسوب می گردد.

  • موارد مورد احتیاج برای راه اندازی: برقراری روابط همکاری با کسب و کارهای مکمل، تشکیل تیم اجرایی، تأمین تجهیزات لازم و …
  • مدت زمان رسیدن به سود: حدود 6 ماه تا 1 سال
  • میزان سود حاصله: 2 تا 3 میلیون تومان در هر رویداد

2. فروش محصولات خانگی

محصولات خانگی همیشه هواداران خود را داشته و با گذشت زمان نیز بر تعداد آنان افزوده می گردد! بنابراین اگر بتوانید محصولاتی باکیفیت درست نموده و به مشتریان مورد نظر خود ارائه دهید، درآمد خوبی عایدتان می گردد. همچنین در صورت جلب رضایت مشتریانتان، می توانید با روش تبلیغات دهان به دهان به نوعی برای محصولات خود بازاریابی کنید.

همچنین برای کارآفرینی با 10 الی 15 میلیون تومان می توانید بعضی غذاهای بومی و محلی مربوط به مناطق خاصی را درست نموده و آن ها را به علاقمندان بفروشید. همچنین مواردی مانند کیک، شیرینی، دسر، مربا، ترشی و … همیشه هواداران خاص خود را دارند و از سودآورترین مشاغل خانگی به حساب می آیند.

  • موارد مورد احتیاج برای راه اندازی: مهارت آماده سازی، مکانی برای آماده سازی، تهیه مواد اولیه مورد احتیاج، مجوز بهداشت و …
  • مدت زمان رسیدن به سود: حداقل 3 ماه
  • میزان سود حاصله: به طور میانگین 4 تا 5 میلیون تومان در ماه

3. پرورش گل و گیاه

پرورش گل و گیاه یکی دیگر از موارد کارآفرینی با 10 الی 15 میلیون است که کاری لذت بخش بوده و در عین حال منبعی برای کسب درآمد به شمار می رود. همچنین برای پرورش گل و گیاه لزوماً به فضای پیشرفتۀ گلخانه ای احتیاج ندارید؛ حتی در منزل هم با فراهم کردن شرایط مناسب می توانید این کسب و کار را راه اندازی کنید.

با این حال توجه داشته باشید که پرورش گل و گیاه احتیاجمند اطلاعاتی کامل در خصوص هر گیاه و شرایط نگهداری آن هاست. به علاوه، هزینه ای که برای گیاه صرف می کنید، نسبت به درآمد حاصل از فروش آن به مراتب کمتر است و سود خوبی عایدتان می گردد. البته اگر به سراغ ایده های پولساز کشاورزی بروید، سود شما بسیار بیشتر خواهد بود.

  • موارد مورد احتیاج برای راه اندازی: مهارت های تخصصی، تأمین گلخانه، اجاره زمین، تهیه تخم، نهال گیاهان، تأمین آب، تأمین سموم مورد احتیاج، تأمین خاک مورد احتیاج و …
  • مدت زمان رسیدن به سود: حدود 1 الی 2 سال
  • میزان سود حاصله: به طور میانگین 2 تا 3 میلیون تومان در ماه

4. عکاسی

اگر به هنر عکاسی و ادیت علاقمند هستید، در کنار لذت بردن از کار، می توانید درآمدزایی داشته باشید؛ چراکه بازار کار رشته عکاسی رو به رشد است. برای یادگیری این حرفه می توانید تحصیلات آکادمیک این رشته را داشته یا مهارت های مورد احتیاج و آموزش های مقدماتی عکاسی را با شرکت در دوره های آموزشی عکاسی حرفه ای و کار با نرم افزارهای مرتبط مانند فتوشاپ فرا بگیرید.

به طور کلی، شرکت ها و کسب و کارها، معمولاً برای رسانه های خود به عکس و فیلم احتیاج دارند. آن ها معمولاً به جای اینکه خودشان این کار را انجام دهند، مسئولیت عکاسی و ادیت را به عهده شخصی حرفه ای می گذارند. همچنین امروزه خانواده ها برای ثبت تصاویر و تهیه ویدئوها از مراسم های تولد، جشن و … به آتلیه ها روی آورده اند. در چنین شرایطی، با برخورداری از مهارت های حرفه ای عکاسی و راه اندازی آتلیه های تخصصی می توانید اقدام به درآمدزایی کنید.

  • موارد مورد احتیاج برای راه اندازی: خرید یا اجاره یک مکان، کامپیوتر، دوربین های حرفه ای، لنزها، نورپردازی مناسب، دوربین های فلاش، استند نور، چتر، بک گراند و سایر تجهیزات جانبی مورد احتیاج
  • مدت زمان رسیدن به سود: حداقل 1 سال
  • میزان سود حاصله: به طور میانگین 4 تا 5 میلیون تومان در ماه

5. برگزاری کلاس های تدریس خصوصی

اگر در زمینه ای خاص مهارت و توانایی دارید، می توانید دانش و تجربه خود را در اختیار دیگران بگذارید. به عبارت دیگر، از جمله دیگر گزینه های کارآفرینی با 10 الی 15 میلیون تومان می توان به برگزاری کلاس های تخصصی اشاره نمود که علاوه بر درآمدزایی منجر بدین می گردد تا دانش خود را به علاقمندان منتقل کنید.

برای مثال، آموزش در زمینه کسب و کار، موضوعات درسی، کار با نرم افزار، آموزش هنر مانند طراحی، موسیقی، خیاطی، موضوعات دیجیتال و بسیاری موضوعات دیگر، درآمد خوبی را برای مدرسان فراهم نموده اند.

  • موارد مورد احتیاج برای راه اندازی: برخورداری از مهارت های تخصصی لازم، قدرت انتقال دانش، مراجعه به آکادمی ها برای عقد قرارداد و …
  • مدت زمان رسیدن به سود: حداقل 3 تا 4 ماه
  • میزان سود حاصله: به طور میانگین 3 تا 4 میلیون تومان در ماه

6. ایجاد تیم فراوری محتوا

به طور کلی، محتوا انواع مختلفی از داده ها اعم از متن، تصویر، ویدئو و اینفوگرافیک را شامل می گردد. از سوی دیگر، فراوری محتوا یا نویسندگی در هر بستری شامل کتاب، مجله، شبکه های اجتماعی، وب سایت و سایر موارد قابل انجام است. با این حال، در این مورد تمرکز ما روی فراوری محتوا در فضای دیجیتال از جمله وب سایت ها و شبکه های اجتماعی و ایجاد تیمی برای فراوری محتوای مورد احتیاج کاربران برای وب سایت های مورد نظر است.

بنابراین اگر به نویسندگی علاقه دارید، می توانید گروهی از نویسندگان را در کنار هم جمع نموده و اقدام به فراوری محتوا کنید. به طور کلی، فراوری محتوا برای کسب و کارهای دیجیتال به صورت دورکاری هم قابل انجام است.

برای راه اندازی این کسب و کار، به سرمایه ای در حدود 10 تا 15 میلیون تومان احتیاج است که با گسترش کارتان می توانید به درآمدزایی برسید.

  • موارد مورد احتیاج برای راه اندازی: تشکیل تیمی حرفه ای، بازاریابی، سیستم مدیریت محتوا، فراهم کردن چهارچوبی مناسب برای بررسی محتوا و …
  • مدت زمان رسیدن به سود: حداقل 6 ماه
  • میزان سود حاصله: حداقل 15 میلیون تومان در ماه برای کل تیم

7. راه اندازی کسب و کار آنلاین

این مورد یکی از بهترین گزینه های کارآفرینی با 10 الی 15 میلیون تومان است. در واقع، راه اندازی کسب و کارهای آنلاین و کسب درآمد از وب سایت ها یا سایر پلتفرم های رایج مانند تلگرام، اینستاگرام، یوتیوب و …، یکی از کارهای درآمدزا برای افراد به شمار می فرایند. بنابراین اگر گمان می کنید که در زمینه ای خاص تخصص دارید یا علاقه مند به فعالیت در حوزه ای خاص هستید، می توانید کسب و کار مورد نظر خود را به صورت آنلاین راه اندازی کنید.

برای مثال از جمله کسب و کارهایی که در این زمینه قابل راه اندازی هستند، می توان به فعالیت در زمینه آموزش دروس دانشگاهی، برنامه ریزی برای موفقیت در کنکور، مشاوره تغذیه، آموزش بچه ها، آموزش مراقبت های بهداشتی نوزادان، آموزش تکنولوژی های جدید، آموزش نرم افزارهای مختلف، آموزش برنامه نویسی و … اشاره نمود.

  • موارد مورد احتیاج برای راه اندازی: برخورداری از دانش کافی در زمینه مربوطه یا شرکت در کلاس های آموزشی، استخدام افراد متخصص، اخذ نماد اعتماد الکترونیک، مجوز فعالیت سازمان نظام صنفی رایانه ای، اعتقاد به محتوای باکیفیت، دیجیتال مارکتینگ و …
  • مدت زمان رسیدن به سود: حدود 6 ماه تا 1 سال
  • میزان سود حاصله: حداقل 5 میلیون تومان در ماه

8. خدمات نظافتی

این نوع کسب و کار می تواند در جهات مختلفی توسعه پیدا کند؛ از نظافت دفاتر کاری گرفته تا فروشگاه های خرده فروشی، رستوران ها، منازل و … به شدت به نظافت روزانه احتیاج دارند و می توانند مشتریان همیشگی شرکت خدماتی شما باشند. به علاوه، این نوع کسب و کار بسیاری از اوقات احتیاجی به صرف هزینه زیاد برای تبلیغات یا بازاریابی ندارد؛ چرا که در صورت ارائه خدماتی باکیفیت، مشتریانتان به صورت تبلیغات دهان به دهان برای کسب و کارتان تبلیغ خواهند کرد.

  • موارد مورد احتیاج برای راه اندازی: تأمین مواد شوینده، تجهیزات نظافتی، اجاره محلی برای دفتر، مجوز فعالیت، نیروی کار، تبلیغات و …
  • مدت زمان رسیدن به سود: حداقل 3 تا 6 ماه
  • میزان سود حاصله: در حدود 2 تا 3 میلیون تومان در روز

9. فروش وسایل دست دوم

به طور معمول، همه خانواده ها کارتن های کوچک و عظیمی از لوازم قدیمی در خانه خود دارند. در چنین شرایطی، یکی از گزینه های کارآفرینی با 10 الی 15 میلیون تومان فروش وسایل دست دوم است. برای این منظور می توانید مکان کوچک و ثابتی برای خود تهیه کنید تا مشتریان ثابتی داشته باشید. همچنین به منظور ایجاد مزیت رقابتی سعی کنید تا فروشگاه کوچکتان را با ویژگی های خاصی مانند فروش لوازم لوکس قدیمی، کتاب های پرطرفدار مثل اولین چاپ بعضی کتاب های محبوب و … متمایز کنید. فروش نقشه ، عکس، کارت پستال و مجلات هم می توانند به عنوان محصولات جانبی به رونق کسب و کارتان یاری نمایند.

  • موارد مورد احتیاج برای راه اندازی: احتیاجسنجی، تشخیص احتیاجهای افراد، خرید یا اجاره مکان، ارتباط با افراد یا گروه های فروش لوازم دست دوم، تبلیغات، تهیه لوازم دست دوم مورد نظر، روابط عمومی خوب و …
  • مدت زمان رسیدن به سود: حداقل 6 ماه
  • میزان سود حاصله: حدود 10 میلیون تومان در ماه

10. توسعه اپلیکیشن موبایل

برای توسعه اپلیکیشن موبایل احتیاج به برخورداری از تخصص برنامه نویسی در حوزه اپلیکیشن های موبایل دارید؛ در غیر این صورت بایستی سرمایه ای برای استخدام یک برنامه نویسی اختصاص دهید. همچنین می توانید سرمایه اولیه خود را به شرکت در کلاس های آموزش برنامه نویسی اختصاص داده و خودتان به صورت حرفه ای برنامه نویسی در این حوزه را یاد بگیرید.

در نهایت، با یادگیری برنامه نویسی می توانید ایده خود را پیاده سازی نموده و با انتشار اپلیکیشن خود اقدام به درآمدزایی کنید. البته توجه داشته باشید که به منظور درآمدزایی از اپلیکیشن تان باید برنامه ای توسعه دهید که به نوعی احتیاجی از کاربران را رفع نموده و دردی از آنان دوا کند!

  • موارد مورد احتیاج برای راه اندازی: ایده ای ناب، مهارت برنامه نویسی، کامپیوتر، یادگیری مهارت های لازم یا استخدام برنامه نویس و …
  • مدت زمان رسیدن به سود: حداقل 6 ماه
  • میزان سود حاصله: حدود 10 تا 20 میلیون تومان در ماه

11. بازاریابی دیجیتال

برای بازاریابی محصولات یا خدمات در بستر اینترنت، مشاغل جدیدی از جمله سئو، تبلیغات گوگل، بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوا و … به وجود آمده اند. بنابراین اگر به کارهای بازاریابی و چالش های مرتبط با آن علاقمند هستید، وارد یکی از این حوزه ها شوید و بعد از مدتی با تخصص خود کسب درآمد کنید. اگر چه تعداد افراد فعال در این حوزه کم نیستند، اما اگر تخصص پیدا کنید، خیلی زود شناخته می شوید و افراد زیادی به سمت شما خواهند آمد.

  • موارد مورد احتیاج برای راه اندازی: کسب مهارت های لازم، شبکه ارتباطی خوب، وب سایت، محتوای متنی، ویدئویی، تصاویر، ابزارهای مربوط به برند مانند لوگو، آیکون، محصولات آنلاین مانند نرم افزارهای خدماتی، محتوای تعاملی، صفحات شبکه های اجتماعی و …
  • مدت زمان رسیدن به سود: حداقل 6 ماه
  • میزان سود حاصله: به طور میانگین حداقل 5 میلیون تومان در ماه

12. نویسندگی حرفه ای

کار نویسندگی یا ویرایش کتاب را می توانید به صورت دورکاری و در خانه انجام دهید. به طور کلی، این شغل فعالیت های مختلفی مانند ویراستاری، تصحیح، چک کردن مطالب، ویرایش خطاهای دستوری، املایی، ادبی، نمونه خوانی، تهیه فهرست، مقاله نویسی برای مجلات، تهیه محتوای وب سایت و غیره را شامل می گردد.

  • موارد مورد احتیاج برای راه اندازی: کامپیوتر، مهارت نویسندگی، شبکه ارتباطی خوب، تخصص در زمینه مورد نظر و …
  • مدت زمان رسیدن به سود: حدود 6 ماه
  • میزان سود حاصله: در حدود 3 میلیون تومان در ماه

13. خدمات کامپیوتر و لوازم الکترونیکی

آشنایی با یکسری نرم افزارهای کاربردی مثل پردازشگر وُرد، ویرایش عکس، اِکسل، فتوشاپ، نرم افزارهای امنیتی و همچنین اجزای سخت افزاری اصلی مانند انواع مانیتور، کیبورد (از مدل های قدیمی گرفته تا مدل های جدید وایرلس) و در نهایت انواع سرویس دهندگان اینترنت در بازار، به شما یاری می نمایند تا با سرمایه اندک کسب و کار خوبی راه اندازی کنید. همچنین در این کار می توانید به تدریج به یک کارشناس تخصصی مبدل شوید که احتیاج کامپیوترهای شخصی، کسب و کارهای کوچک یا حتی شرکت های عظیم را رفع می نماید.

به علاوه، در کنار کار با کامپیوتر، بعضی افراد به تعمیر انواع تجهیزات الکترونیکی نیز احتیاج دارند. در این صورت، باید آمادگی داشته باشید تا مشتریانتان برای کلیه پروژه های تعمیراتی خود به شما مراجعه نمایند. بنابراین برای توسعه کسب و کارتان می توانید دانش و مهارت های لازم برای تعمیر لوازم الکترونیکی را کسب نموده و در این حوزه نیز اقدام به درآمدزایی کنید.

  • موارد مورد احتیاج برای راه اندازی: اجاره یا خرید مکان، سیستم رومیزی، پرینتر، دستگاه فتوکپی، اتصال به اینترنت، برخورداری از مهارت های مورد احتیاج، استخدام افراد ماهر، شبکه ارتباطی خوب و …
  • مدت زمان رسیدن به سود: در حدود 1 تا 2 سال
  • میزان سود حاصله: حدود 5 تا 10 میلیون تومان در ماه

14. مشاوره

برای کسب درآمد از این مورد احتیاج به برخورداری از مهارت های تخصصی به منظور ارائه مشاوره در حوزه کاری خود دارید. برای مثال، بعضی افراد ممکن است چندین سال انبارداری یک شرکت عظیم داروسازی را بر عهده داشته اند یا سال ها برای یک فراورینماینده عظیم کفش بازاریابی نموده اند. در چنین شرایطی، این گروه از افراد می توانند مشاور خوبی برای سایر افرادی باشند که در شروع راه بوده و احتیاج به هدایت افراد باتجربه دارند.

بنابراین اگر گمان می کنید که در زمینه خاصی به اندازه کافی تجربه و مهارت دارید، می توانید از این تجربیات برای یاری و ارائه مشاوره به کسب و کارهای مشابه بهره ببرید و آنان را از ارتکاب اشتباهاتی احتمالی برهانید که خودتان در طول این سال ها داشته اید!

  • موارد مورد احتیاج برای راه اندازی: تخصص در زمینه مورد نظر، شناسایی احتیاجهای جامعه، فن بیان خوب، بازاریابی، شبکه ارتباطی قوی و …
  • مدت زمان رسیدن به سود: حدود 1 سال
  • میزان سود حاصله: به طور میانگین 5 تا 10 میلیون تومان در ماه

15. طراحی دکوراسیون داخلی

اگر در کار طراحی دکوراسیون داخلی تخصص دارید، می توانید با پیمانکاران ساختمان های مختلف هماهنگ شوید و برای خودتان بازاریابی کنید. به عبارتی، افرادی که خانه های جدید می خرند، اغلب در خصوص طراحی دکوراسیون، انتخاب المان ها و قرار دادن آن ها در کنار هم آگاهی کافی ندارند. همچنین طراحی دکوراسیون داخلی برای سالن ها، شرکت، فروشگاه ها و غیره نیز کاربرد دارد.

برای کارآفرینی در این زمینه، می توانید پرسشنامه هایی از عناصر و ترکیباتی تهیه کنید که قصد استفاده از آن ها را در دکوراسیون داخلی خانه دارید. سپس پرسشنامه مورد نظر را در اختیار مشتری قرار دهید. همچنین توجه داشته باشید که در این پرسشنامه ها سؤالاتی مانند تعداد فرزندان، وجود حیوانات خانگی، کاربرد هر یک از اتاق ها، میزان روشنایی و غیره را لحاظ کنید.

  • موارد مورد احتیاج برای راه اندازی: کسب مهارت های لازم، تجهیزات مناسب برای طراحی، ارتباط با پیمانکاران، شناسایی احتیاج مشتریان، تهیه وسایل مورد احتیاج محل مربوطه، ایجاد طرح نهایی با برنامه های کامپیوتری، نظارت بر اجرای طرح و …
  • مدت زمان رسیدن به سود: حداقل 6 ماه
  • میزان سود حاصله: به طور میانگین 2 تا 3 میلیون تومان در ماه

جمع بندی

در این مقاله، به بررسی موضوع کارآفرینی با 10 الی 15 میلیون تومان پرداختیم. همچنین ابعاد کاربردی آن از جمله موارد مورد احتیاج برای راه اندازی، مدت زمان رسیدن به سود و میزان سود حاصله را مورد بررسی قرار دادیم. همان طور که ملاحظه کردید، راه اندازی کسب و کارهای درآمدزا با سرمایه کم نیز امکان پذیر بوده و احتیاج به خلاقیت، کوشش، پشتکار و توجه به احتیاج جامعه امروزی دارد. نظر شما در این باره چیست؟ تجربه راه اندازی کدام یک از موارد مطرح شده را داشته اید؟ نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

در سرانجام، برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با امکان کارآفرینی با سرمایه کم، مطالعه مطالب 8 ایده کار در منزل با سرمایه کم و بهترین کسب وکار با سرمایه 1 میلیون تومان را به شما توصیه می کنیم.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1339

به "بهترین کسب و کارها با سرمایه 10 تا 15 میلیون تومان" امتیاز دهید

10 کاربر به "بهترین کسب و کارها با سرمایه 10 تا 15 میلیون تومان" امتیاز داده اند | 1.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین کسب و کارها با سرمایه 10 تا 15 میلیون تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید