تاریخ جدید سر رسید چک هابر اساس قانون جدید معین شد

به گزارش دانشنامه آریایی، خبرنگاران : کارشناس حقوقی بانکی گفت: بر اساس قانون جدید، تاریخ چک ها از زمان سررسید بیشتر از 3 سال از تاریخ دریافت دسته چک نمی تواند باشد.

تاریخ جدید سر رسید چک هابر اساس قانون جدید معین شد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران, یاسر مرادی کارشناس حقوقی بانکی اظهار کرد: فرایند صدور چک از این به بعد تغییر می نماید و افراد باید وارد سامانه بانک مرکزی شوند و مشخصات گیرنده و مبلغ در سامانه ثبت گردد. تاریخ چک نمی تواند بیشتر از 3 سال از تاریخ دریافت دسته چک باشد.

به گفته مرادی سررسید چک ها نهایت 3 سال از تاریخ دسته چک بوده که به معنای تاریخ انقضا برای دست چک است.

او ادامه داد: اولین چک در حد اعتبار می تواند صادر گردد و برگشت بخورد, اما وقتی چک برگشت بخورد, سامانه اجازه صدور چک های بعدی را نمی دهد. مردم نگران چک های قبلی خود نباشند، زیرا چک های سابق هم اکنون اعتبار دارند و طبق قانون چک هایی که از 22 آذر صادر می شوند در سامانه بانک مرکزی ثبت خواهند شد.

مرادی در انتها اظهار کرد: پیشنهاد ارائه دسته چک های جدید مطرح شده و در صورت موافقت چک ها بدون درج اطلاعات در سامانه بانک مرکزی و سامانه صیاد نامعتبر است.

لازم به ذکر است، بانک مرکزی و شبکه بانکی به منظور اجرای قانون جدید، تمهیدات لازم را برای ثبت چک در سامانه صیاد توسط دارندگان چک فراهم نموده است، بر این اساس کارسازی چک تا اطلاع ثانوی به روال سابق همچنان ادامه دارد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1471

به "تاریخ جدید سر رسید چک هابر اساس قانون جدید معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ جدید سر رسید چک هابر اساس قانون جدید معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید