تجمع اعتراضی کشاورزان اصفهانی برای ادامه جریان آب زاینده رود ، استانداری: تداوم جریان آب ممکن نیست

به گزارش دانشنامه آریایی، جمعی از کشاورزان شرق اصفهان مقابل دادگستری این استان تجمع کردند تا جریان آب در زاینده رود تا نیمه خرداد ادامه یابد؛ درخواستی که از سوی استانداری اصفهان رد شد.

تجمع اعتراضی کشاورزان اصفهانی برای ادامه جریان آب زاینده رود ، استانداری: تداوم جریان آب ممکن نیست

به گزارش خبرنگار استان های خبرنگاران، ظهر امروز جمعی از کشاورزان شرق استان اصفهان مقابل دادگستری این استان تجمع کردند. کشاورزان خواهان ادامه جریان آب در زاینده رود هستند.

طبق وعده استانداری در 10 روز اول فروردین آب در زاینده رود جاری بود تا به اراضی شرق اصفهان برسد، اما به گفته حسین وحیدا، حسین وحیدا، عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان، آب حداقل تا نیمه خرداد باید جریان داشته باشد تا احتیاج کشاورزان، به ویژه گندم کاران رفع گردد.

او گفته است که در حال حاضر 30 درصد اراضی شرق اصفهان زیر کشت غله و گلرنگ رفته و اگر جریان آب زاینده رود بسته گردد، کشت کشاورزان آسیب زیادی می بیند و عملا باز کردن آب در همین چند روز هم بی فایده خواهد بود.

وحیدا گفته که با دیگر اعضای هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان این استان در حال رایزنی برای تداوم جریان زاینده رود هستند و جلساتی هم در این زمینه برگزار شده است.

با این حال معاون هماهنگی عمرانی استانداری اصفهان آب پاکی را روی دست کشاورزان ریخت و بیان کرد تداوم جریان زاینده رود امکان پذیر نیست.

زینلیان گفته است که حجم آب پشت سد زاینده رود به مقدار ای نیست که جریان رودخانه ممتد باشد.

او این موضوع را برخلاف میل مدیریت استان دانسته و گفته که برای این دوره کشت کشاورزان شرق اصفهان حداکثر ممکن آب در نظر گرفته شده بود.

معاون هماهنگی عمرانی استانداری اصفهان بعلاوه تأکید نموده که استانداری اصفهان از سوی جهاد کشاورزی درخواستی مبنی بر ادامه جاری بودن آب در زاینده رود را دریافت ننموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2190

به "تجمع اعتراضی کشاورزان اصفهانی برای ادامه جریان آب زاینده رود ، استانداری: تداوم جریان آب ممکن نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجمع اعتراضی کشاورزان اصفهانی برای ادامه جریان آب زاینده رود ، استانداری: تداوم جریان آب ممکن نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید