ترامپ: در آمریکا گاو زیاد داریم! ، برای قرارداد های تجاری باید فکری کنیم

به گزارش دانشنامه آریایی، رئیس جمهور آمریکا شب گذشته اظهار داشت که این کشور باید قرارداد های تجاری برای واردات گاو یا گوساله به آمریکا را لغو کند.

ترامپ: در آمریکا گاو زیاد داریم! ، برای قرارداد های تجاری باید فکری کنیم

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، شب گذشته اظهار داشت: واشنگتن باید قرارداد هایی که در قالب آن ها شاهد واردات گاو یا گوساله به آن ها هستیم را لغو کند.

اصلی ترین تامین کنندگان گاو آمریکا، مکزیک و کانادا هستند و این واردات با هدف پایین نگه داشتن قیمت گوشت در این کشور انجام می گردد.

پیش بینی می گردد اعمال محدودیت در واردات گاو به آمریکا به شکل گیری مناقشات تجاری جدید بین همسایه های شمالی و جنوبی منجر گردد.

ترامپ گفت: من دیروز گزارشی خواندم که حاکی از واردات گاو به آمریکا از چند کشور بود. ما با آن ها قراراد تجاری داریم. فکر می کنم باید این قرارداد ها را لغو کنیم. ما خیلی گاو در داخل آمریکا داریم.

وی این سخنان را در زمان آنالیز طرح تخصیص بودجه 19 میلیارد دلاری کنگره برای یاری به کشاورزان آمریکایی، بیان نمود.

بر اساس اعلام انجمن ملی گوشت گاو آمریکا، واردات گوساله زنده به این کشور از مکزیک و کانادا انجام می گردد و بر اساس توافق جدید بین سه کشور مجاز است.

برل پیل، کارشناس بازاریابی دام زنده در دانشگاه دولتی اوکلاهاما، معتقد است: هر گونه اعمال محدودیت و فراهم کردن زمینه کشتار دام ها در خود کانادا و مکزیک می تواند به تشدید رقابت در بازار صادرات گوشت آمریکا منجر گردد.

وی گفت: پر واضح است که در صورتی که ما واردات گاو از مکزیک و کانادا را متوقف کنیم آن ها ساکت نخواهند نشست.

مکزیک سالانه یک میلیون راس گاو به آمریکا صادر می نماید و در سایه تعطیلی کشتارگاه ها و کارخانه های فرآوری گوشت در آمریکا به خاطر کرونا صادرات گوشت به این کشور را افزایش داده است.

به خاطر تعطیل شدن کشتارگاه ها در آمریکا، دامداران در حال معدوم کردن دام های خود هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1155

به "ترامپ: در آمریکا گاو زیاد داریم! ، برای قرارداد های تجاری باید فکری کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: در آمریکا گاو زیاد داریم! ، برای قرارداد های تجاری باید فکری کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید