تعریف شما از مدیر محصول چیست؟

به گزارش دانشنامه آریایی، یک مدیر محصول باید همگام با شرایط تصمیمات درستی بگیرد

مهمترین وظیفه یک مدیر محصول، نظارت بر منظره محصول است تا آن را در راستا درستش به مقصود برساند. گوشه ای از این وظایف شامل سنجیدن بازار هدف و رقبا، تطابق دادن هر چه بیشتر محصول با مدل کسب و کار است. مدیران محصول که در بالاترین سطح مدیریت اجرایی فعالیت می نمایند، کار بسیار حساسی را پیش رو دارند. بطوریکه در راستا های ناهموار، بدون کوچکترین لغزشی، آن را به نقطه امن و مطمئن برسانند. اما این مدیران چطور باید برترین تصمیمات را بگیرند؟ پس در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

تعریف شما از مدیر محصول چیست؟

یکی از راه هایی که برای تبدیل شدن به یک مدیر پیروز وجود دارد، درس گرفتن از اشتباهاتی که در شرایط و زمان های مختلف مرتکب می شوید. پس برای اینکه، یک مدیر همه فن حریف شوید از تجربه کردن نترسید.

استراتژی خود را در جلسات دوره ای آنالیز کنید

نماینده ای را برای هر بخش از جمله فروش, توسعه بازار, پشتیبانی و کنترل کیفیت به خدمت بگیرید. در اینصورت می توانید با اطلاعات گردآوری شده، شناخت درستی از نیازمندیهای مشتریان خود، پیدا نموده و در جهت ارتقای فروش و پشتیبانی خود، قدمی بزرگ بردارید.

محصولی متناسب با بازار ارائه کنید

با یاری گروه های توسعه بازار خود، تغییرات بازار را رصد نموده تا با پیشبرد استراتژی های درست، محصولی منحصربفرد و مطابق با نیازهای جامعه فراوری کنید.

تیم فروشتان را بصورت دوره ای چک کنید

همواره در این جلسات کاری، سوالات مهمی مطرح می گردد، از جمله آنها می توان به این سوالات اشاره نمود: چطور مشتریان را راضی نگه داریم؟ مشتریان چه اندازه این محصول را می شناسند؟ مشتریان چقدر برای این محصول هزینه می نمایند؟

چرخه کنترل کیفیت محصولات را آنالیز کنید

مهمترین اصل در مدیریت پروژه، شناخت و تبدیل نیازمندیهای مختلف مشتریان به شکلی کاملا فرق دارد. نظارت بر فرایند تبدیل این نیازمندی مشتریان، تست هایی که به یاری PRD گرفته می گردد و در نهایت تاییدیه محصولی که می خواهد فراوری گردد، باید شما را از کیفیت محصولی که قرار است نیازهای مشتریان را پوشش دهد، مطمئن کند.

ارائه محصولات با یک پشتیبانی متفاوت

شما در فرایند ارتباط با مشتریان درس های بزرگی خواهید آموخت، از کسانی که حتی از کوچکترین جزئیات هم بی اطلاع هستند و نمی دانند چه قابلیت های جدیدی به آن افزوده شده است. دانستن همه این مراحل واقعاً لازم است تا شما با تمام وجود متوجه نیازهای مشتریانتان شوید و محصول مناسبی تحویل آن ها بدهید. با آسودگی کامل درس هایی را که در طول راستا می آموزید به اشتراک بگذارید و البته از بازخوردها و نظرات با گشاده رویی استقبال کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2107

به "تعریف شما از مدیر محصول چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعریف شما از مدیر محصول چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید