واحد پول امارات متحده عربی چیست؟

به گزارش دانشنامه آریایی، واحد پول امارات متحده عربی درهم است که با نام های اختصاری AED ، DHs و یا DH نیز شناخته می گردد. پول خرد امارات فلس بوده و هر 100 فلس یک درهم است

واحد پول امارات متحده عربی چیست؟

این روزها دبی و ابوظبی مقصد مسافران بسیاری از کشورهای اطراف به خصوص ایران شده است. امکان سرمایه گذاری راحت و پر سود و همچنین فراهم کردن جاذبه های گردشگری مصنوعی از دلایل سفر دنیاگرد ها به این کشور بیابانی است. آیا شما می دانید واحد پول امارات چیست؟ خرید و فروش اجناس در دبی با چه واحد رایجی انجام می شود؟ همراه ما باشید.

واحد پول امارات متحده عربی چیست؟

واحد پول امارات متحده عربی درهم است که به 100 فلیس یا فلس (fils) تقسیم می شود. در بازارهای دنیای درهم امارات با نام اختصاری AED نیز مشاهده می شود. اما در متون غیررسمی از علامت اختصاری DH یا DHs هم استفاده می شود. اسکناس ها بصورت 5 (قهوه ای) 10 (سبز) 20 (آبی روشن) 50 (بنفش) 100 (صورتی)، 500 (آبی) و 1000 درهمی (قهوه ای ارغوانی) موجود هستند ارقام وجود در اسکناس ها به زبان عربی و انگلیسی نشان داده شده اند. سکه ها نیز 1 درهمی، 50، 25، 10 و 5 فلس هستند (5 و 10 فلسی به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند).

آشنایی با برج خلیفه دبی، شاهکار معماری مدرن

سکه ها در امارات متحده عربی

نوشته های حک شده بر روی سکه ها تمامی به زبان عربی است. خوشبختانه بطور معمول فقط سه نوع سکه رایج است. 1 درهم، 50 فلیس و 25 فلیس همگی رنگ نقره ای دارند. قطر سکه 1 درهمی حدود 5/2 سانت و تقریباً همواره شکل یک قهوه دان عربی یک طرف آن حک شده است. در طرف دیگر کلمات انگلیسی امارات متحده عربی خوانده می شود ولی بقیه نوشته ها عربی است. سکه 50 فلیس هفت گوش است و یک طرف آن تصویر پالایشگاه نفت وجود دارد. سکه 25 فلیس گود است ولی کوچکتر از 1 درهم است و معمولاً تصویر یک آهوی کوچک روی آن است.

تبادل ارز و محدودیت پولی در امارات متحده عربی

بیشتر هتل ها کار تبدیل ارز خارجی را مانند بسیاری از بانک های عظیم انجام می دهند. بسیاری از مراکز خرید دارای مرکز تبدیل ارز خارجی هستند. مرکز تبدیل ارز خارجی در مرکز خرید دبی و مرکز خرید مارینا در دبی و نیز خیابان حمدان Hamdan Street در ابوظبی وجود دارد.

مسافران می توانند حدبیشتر 100000 درهم (یا معادل آن به ارز خارجی) را به کشور وارد یا از آن خارج نمایند. هرچیزی بیش از این مقدار باید در گمرک اعلام شود.

راهنمای سفر به دبی؛ زنده ترین شهر دنیا!

نسبت درهم به دیگر واحدهای پولی دنیا (سپتامبر 2017)

3.67 درهم امارات 1 دلار آمریکا
4.38 درهم امارات 1 یورو
5 درهم امارات 1 پوند انگلستان
منبع: setare.com
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1519

به "واحد پول امارات متحده عربی چیست؟" امتیاز دهید

3 کاربر به "واحد پول امارات متحده عربی چیست؟" امتیاز داده اند | 4.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحد پول امارات متحده عربی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید