تنها ناو هواپیمابر چین در یک رزمایش شرکت کرد

به گزارش دانشنامه آریایی، در بحبوحه افزایش مناقشه چین با بعضی از همسایگان آسیایی اش درخصوص قلمروی دریایی، نیروی دریایی این کشور از برگزاری رزمایش توسط تنها ناو هواپیمابر پکن اطلاع داد.

تنها ناو هواپیمابر چین در یک رزمایش شرکت کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (خبرنگاران) به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروی دریایی چین در بیانیه ای گفت، ناو هواپیمابر لیائونینگ پس از آنکه سفر دریایی خود را از شهر ساحلی یکنگدائو شروع کرد، به همراه جت های جنگنده ای بر روی آن مستقر بودند مانورها و آزمایش هایی را در دریای مربوط انجام داد.

چین همزمان با اتخاذ موضع تهاجمی تر در مناقشات قلمرویی با همسایگانش در دریاهای چین جنوبی و چین شرقی، میخواهد یک کشتی اقیانوس پیما موسوم به بلو واتر بسازد که قادر به دفاع از منافع رو به رشدش باشد.

نیروی دریایی چین در این بیانیه اضافه کرد: پکن در سال های اخیر مهارت های خلبانانش با جت های جنگنده از جمله شنیانگ J-15 را تقویت نموده و نیروی دریایی قدرت، آمادگی جنگی و توانایی های فنی هواپیمایش را آزمایش نموده است.

ناو هواپیمابر لیائونینگ که یک کشتی دوران جماهیر شوروی است و در سال 1998 میلادی از اوکراین خریداری و در چین تعمیر شده و به شکل یک ناو هواپیمابر درآمده، مدت ها سمبل تقویت دریایی چین بوده است.

این ناو با وزنی برابر با 60 هزار تن نخستین گام در راستای استقرار ناوهای هواپیمابر ساخت کشور تا سال 2020 میلادی است.

چین مدعی است بخش اعظم دریای چین جنوبی که سالانه پنج تریلیون کالای تجاری از آن عبور می نماید، جزو قلمرو خودش است. این در حالی است که فیلیپین، برونئی، مالزی، تایوان و ویتنام نیز در دریای چین جنوبی ادعای مالکیت دارند. چین همچنین با ژاپن درخصوص جزایر دریای چین شرقی مناقشات قلمرویی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 537

به "تنها ناو هواپیمابر چین در یک رزمایش شرکت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها ناو هواپیمابر چین در یک رزمایش شرکت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید