توافق ترامپ و رئیس جمهور چین درباره جنگ تجاری

به گزارش دانشنامه آریایی، سران آمریکا و چین با آغاز مجدد مذاکرات تجاری و توقف اعمال تعرفه های جدید بر کالاهای چینی موافقت نموده اند.

توافق ترامپ و رئیس جمهور چین درباره جنگ تجاری

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست، دونالد ترامپ و شی جین پینگ روسای جمهور آمریکا و چین امروز شنبه در اوساکای ژاپن دیدار و با آغاز مجدد مذاکرات تجاری پس یک ماه و اندی وقفه و افزایش تنش موافقت کردند.

رسانه های دولتی چین گزارش دادند ترامپ با تاخیر اعمال هر گونه تعرفه های جدید بر کالاهای چینی در دوره احیای مذاکرات موافقت نموده گرچه رسانه های چینی نگفته اند آیا ترامپ تعرفه هایی که به تازگی نیز اعمال نموده را نیز متوقف می نماید یا خیر.

ترامپ پس از نشست با همتای چینی خود در حاشیه اجلاس گروه 20 گفت: ما درباره موارد زیادی تبادل نظر کردیم و حالا به راستا خود بازگشتیم. خواهیم دید چه اتفاقی می افتد. نشست خوبی داشتیم.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت اواخر وقت امروز شنبه در کنفرانس خبری جزییات مذاکرات با چین را ارائه خواهد نمود و طرف چینی هم بیانیه خود را منتشر می نماید. وی در همین باره توضیح داد: ما دیدار بسیار بسیار خوبی با چین داشتیم می توانم بگویم حتی بهتر از آنچه انتظار داشتیم. و مذاکرات در این باره ادامه می یابد.

چین و آمریکا بیش از تقریباً یک سال است در یک جنگ تجاری گیر نموده اند. این جنگ در اوایل ماه قبل با اتهام آمریکا به پکن در نقض تعهداتش برای ایجاد تغییرات زیربنایی در اقدامات مالی شدیدتر شد.

واشنگتن 25 درصد عوارض اضافی بر 200 میلیارد دلار کالا های چینی وضع کرد و پکن را وادار کرد با وضع عوارض بر اکثر واردات آمریکایی تا 60 میلیارد دلار تلافی کند. عوارض تلافی جویانه چین اول ژوئن اجرایی شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 271

به "توافق ترامپ و رئیس جمهور چین درباره جنگ تجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق ترامپ و رئیس جمهور چین درباره جنگ تجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید