توضیحات مدیر کل میراث فرهنگی یزد در خصوص ورود یک جهانگرد با خودرو به محدوده تاریخی یزد

به گزارش دانشنامه آریایی، ایسنا/ براساس خبرهای واصله، توضیحات مدیر کل میراث فرهنگی یزد در خصوص ورود یک جهانگرد با خودرو به محدوده تاریخی یزد مطرح شد.

توضیحات مدیر کل میراث فرهنگی یزد در خصوص ورود یک جهانگرد با خودرو به محدوده تاریخی یزد

سید محمد رستگاری راجع به فیلمی که از حضور یک دستگاه خودرو کمپر توریست خارجی در خیابان مسجد جامع یزد در فضای مجازی انتشار یافته، گفت: اجازه ورود به خودروهای توریستان خارجی و سفر با کمپر یکی از ظرفیتهای توسعه توریستی خارجی در سطح کشور است که با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی و به وسیله کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در استانهای مرزی کشور صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه اتفاق خیابان مسجد جامع یزد مربوط به یازدهم آبان یعنی 12 روز قبل بوده، اضافه کرد: این رخداد باعث آسیب به یکی از نیمکتهای خیابان و سلب آرامش روحی یکی از شهروندان گرامی و البته موجب خسارت بیشتری به توریست شده است.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی استان، با توجه به این که خیابان ورود ممنوع است ولی خودرو در ساعات خاتمهی شب برای رفتن به محل اقامت وارد خیابان شده و بعد از حادثه نیز توریست خارجی برای تعویض لاستیک مجدداً در محدوده خیابان توقف نموده و براساس گزارش واصله حتی آمادگی جبران و پرداخت خسارت برای نیمکت شهری را نیز اعلام داشته است ولی به علت مداخله بعضی همشهریان و عدم حضور مرجع قانونی در آن موقع برای اعلام جریمه، به سفر خود ادامه می دهد.

وی اعلام نمود: البته پلاک خودرو در اختیار پلیس گذرنامه و مهاجرت نیز گذاشته شد تا حتی المقدور تذکرات و نکات لازم به وی ارائه گردد.

رستگاری در خاتمه مطرح کرد: در ضمن پس از اطلاع از حادثه، نسبت به جمع آوری نیمکت و تعمیر آن اقدام شده که مجدداً در محل مناسب تر نصب یا به وسیله شهرداری یزد جایگزین می گردد.

پلیس راهور یزد نیز روز گذشته در این مورد خاطرنشان کرد: خیابان مسجد جامع از طرف سه راه حضرت مهدی ورود ممنوع است و صرفاً خروج را داریم ولی سایر معابر منتهی به این معبر از بافت تاریخی تردد آزاد است و خودروها می توانند وارد شوند و نهایتاً از خیابان مسجد جامع در محل سه راه حضرت مهدی اجازه خروج را دارند.

منبع: همگردی
انتشار: 21 آبان 1402 بروزرسانی: 21 آبان 1402 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2429

به "توضیحات مدیر کل میراث فرهنگی یزد در خصوص ورود یک جهانگرد با خودرو به محدوده تاریخی یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات مدیر کل میراث فرهنگی یزد در خصوص ورود یک جهانگرد با خودرو به محدوده تاریخی یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید