فراوری بویینگ 737 کاهش یافت

به گزارش دانشنامه آریایی، تهران- خبرنگاران- شرکت بویینگ گفت که فراوری ماهانه هواپیماهای 737 خود را به میزان یک پنجم کاهش داده و به 42 فروند در ماه خواهد رساند. این کاهش در نوع خود تازه ترین پیامد زمین گیر شدن گسترده بویینگ 737 مکس در نتیجه حوادث هوایی اخیر آن شمرده می گردد.

فراوری بویینگ 737 کاهش یافت

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار علمی خبرنگاران، دنیس مولنبرگ (Dennis Muilenburg) مدیر عامل اجرایی بویینگ طی بیانیه ای که در روز پنجم آوریل منتشر شد گفت که من از هیات مدیره شرکت خواسته ام تا با تشکیل کمیته ای سیاست های کلان ما و فرایند طراحی و توسعه هواپیماهایی که می سازیم را آنالیز نمایند.

این کمیته ضمن تایید موثر بودن سیاست های ما، اطمینان از ایمنی برنامه 737 مکس و دیگر هواپیماهای ما را در بالاترین سطح آنالیز نموده، پیشنهاداتی برای بهبود سیاست ها و فرایندهای ما ارائه خواهد داد.

بر این اساس، از اواسط سال جاری میزان فراوری بویینگ 737 از تعداد 52 فروند در ماه به 42 فروند کاهش پیدا می نماید که این معادل 19 درصد کاهش در حجم فراوری ماهانه این هواپیما خواهد بود. این اقدام حدودا در فاصله یک ماه پس از زمین گیر شدن گسترده 737 مکس در سراسر جهان رخ می دهد، آن هم در حالی که بویینگ می گوید همچنان در حال کار روی رفع کردن مشکل سیستم MCAS هواپیماست. همان سیستمی که بنظر می رسد مقصر اصلی در هر دو سانحه مرگبار 737 مکس بوده است. سیستمی که در گونه های قدیمی بویینگ 737 وجود نداشت اما به خاطر تغییر طراحی بال و تغییر محل و اندازه موتورها برای یاری به راهنمایی هواپیما اضافه شد. با این حال عدم اطلاع رسانی کافی در خصوص وجود این سیستم به خلبان ها و ایراداتی در مکانیسم آن در نهایت دردسر آفرین شد.

تا پیش از زمین گیر شدن بویینگ 737، شرکت بویینگ تصمیم داشت تا میزان فراوری ماهانه خود را از تعداد 52 فروند در ماه به 57 فروند برساند. اما در شرایط فعلی با تردیدهای گسترده مشتریان حتی می توان منتظر کاهش بیشتری در شمار فراوری ماهانه هواپیما تا زمان رفع شدن کامل مسائل فنی مطرح نیز بود.

علمی**9224**1485

منبع: ایرنا
انتشار: 12 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 213

به "فراوری بویینگ 737 کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری بویینگ 737 کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید