جایزه برتر فستیوال سویا برای آزادی بزرگ ، بگریز باز هم دیده شد

به گزارش دانشنامه آریایی، خبرگزاری خبرنگاران- فیلم آزادی بزرگ ساخته سباستین مِیزه جایزه بزرگ فستیوال فیلم اروپایی سِویا را از آن خود کرد.

جایزه برتر فستیوال سویا برای آزادی بزرگ ، بگریز باز هم دیده شد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ورایتی، فیلم آزادی بزرگ ساخته سباستین مِیزه به موفقیت خود در جشنواره های مهم اروپایی ادامه داده و حالا جایزه بزرگ فستیوال فیلم اروپایی سِویا را کسب نموده است. علاوه بر آزادی بزرگ فیلم مستند بگریز هم یک جایزه نو گرفت و راستا خود به سمت اسکار بین المللی را هموارتر کرد.

این فستیوال هجدهمین دوره خود را به انتها برد و علاوه بر اهدای جایزه برترین فیلم به این پروژه که داستانش در آلمان بعد از جنگ اتفاق می افتد، جایزه برترین بازیگر مرد را هم به نقش اول آن یعنی فرانز روگوفسکی داد.

این فیلم از اول فصل جوایز سال جاری تا به حال عملکرد خوبی داشته که با دریافت جایزه هیات داوران بخش نوعی نگاه فستیوال فیلم کن شروع شد. آزادی بزرگ در ادامه توانست جوایز برتر فستیوال های آتن و سارایوو را هم به خود اختصاص دهد.

در انتها فستیوال سویا، یوناس کارپینیانو توانست با فیلم کیارا جایزه برترین کارگردان را از آن خود کند. این فیلم هم مانند دو پروژه قبلی او یعنی کیامبرا و مدیترانه به دنیای زیرزمینی شهری در کالابری ایتالیا می پردازد که مافیا در آن نقش پررنگی ایفا می نماید.

ماه، 66 سوال که نخستین ساخته ژکلین لنتزو است توانست در بخش امواج نو این جشنواره برنده جایزه برترین فیلم و بعلاوه برنده جایزه تمرکز روی زنان شود. این فیلم درام خانوادگی نخستین بار در برلیناله به نمایش درآمده بود و داستان یک زن جوان را تعریف می نماید که به خانه اش در آتن بازمی شود تا از پدرش مراقبت کند.

لوسی وانگ برای نقش آفرینی در پاریس، منطقه سیزدهم ساخته ژک اودیار که فیلم افتتاحیه فستیوال هم بود برنده جایزه برترین بازیگر زن شد. اودیار یکی از قدیمی های فستیوال است و در سال 2005 با تپشی که قلبم جا انداخت برنده جایزه جیرالدیلو طلایی شد.

جایزه پاناروما آندالوز که برترین فیلم در بخش مستند را به رسمیت می شناسد، به حسوس پاسکوال و فیلم دولورس، زیبا! رسید. فیلم مستند انیمیشن بگریز درباره داستان زندگی یک پناهجوی افغان که یکی از شانس های بخش بین المللی اسکار سال جاری است و جوایز متعددی را از آن خود نموده، جایزه آزادی اوکانیا را دریافت کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2080

به "جایزه برتر فستیوال سویا برای آزادی بزرگ ، بگریز باز هم دیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه برتر فستیوال سویا برای آزادی بزرگ ، بگریز باز هم دیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید