جولان روبات ها در کنفرانس جهانی روبات 2019 چین

به گزارش دانشنامه آریایی، چین در کنفرانس جهانی روبات 2019 (2019 World Robot Conference)، بسیاری از روبات های جدید خود را به نمایش گذاشت.

جولان روبات ها در کنفرانس جهانی روبات 2019 چین

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

چینی ها در نمایشگاه اخیر شهر پکن، روبات های بسیاری را به بینندگان معرفی کردند.

در کنفرانس دنیای روبات 2019 که از 20 تا 25 ماه اوت در شهر پکن چین برگزار می گردد، روبات هایی که قابلیت پرواز دارند، روبات هایی که می توانند شنا نمایند و روبات هایی که قادر به جراحی مغز هستند به نمایش گذاشته خواهند شد. تاکنون تنها از چند روبات رونمایی شده است که در این گزارش به معرفی اجمالی آنها می پردازیم.

روبات های نمایش داده شده در این نمایشگاه به قدری جالب هستند که برگزار نمایندگان پیش بینی می نمایند حدود 200 مهمان از 22 کشور دنیا به بازدید این نمایشگاه خواهند آمد.

سن جمعیت چین رو به افزایش است و بدین ترتیب در آینده نزدیک، با کاهش نیروی کار و افزایش هزینه های کار روبه رو خواهد شد. ربات ها، بهترین راه ممکن برای مقابله با این مشکل هستند و احتیاج به یک انقلاب روباتیک در این کشور، احساس می گردد.

طی این کنفرانس علاوه بر نمایش روبات های متنوع و جذاب و رونمایی از فناوری ها و محصولات جدید روباتیک همچنین قرار است چهار مسابقه با بیش از 4500 شرکت نماینده برگزار گردد.

طی این کنفرانس بیش از 700 ربات متخصص با بیش از 21 برنامه کاربردی صنعتی به نمایش گذاشته خواهند شد.

در این کنفرانس بخشی برای نمایش روبات های گروه اچ آر جی رباتیک (HRG Robotics) وجود دارد و به گفته وانگ منگ مدیر این بخش، در این قسمت محصولات شرکت های دیگر که به یاری این شرکت فناوری جدیدی توسعه داده اند، نمایش داده می گردد.

از جمله روبات هایی که در این کنفرانس به چشم میخورد، روبات پرنده هوشمند (SmartBird) است که توسط شرکت آلمانی فستو (Festo) طراحی و توسعه داده شده است.

پژوهشگران روبات مذکور را با الهام از کاکایی شاه ماهی خوار اروپایی توسعه داده اند. نحوه پرواز روبات مذکور همانند این پرنده است. وزن روبات مذکور 450 گرم است و طول هر کدام از بال های آن دو متر است. درون پرنده هوشمند یک باتری لیتیمی تعبیه شده است و این موضوع پرنده روباتیک را قادر به پرواز در حدود 20 دقیقه می سازد.

پرنده هوشمند به دلیل استفاده از فناوری فیبر کربن فوق العاده سبک است و علاوه بر چابکی دارای آیرودینامیک عالی است و قادر به برخاستن ، پرواز و فرود است. روبات مذکور تنها 23 وات انرژی مصرف میکند که این میزان انرژی کمی بیش از نیمی از انرژی است که توسط بعضی لپ تاپ ها استفاه می گردد. اندازه گیری ها نشان میدهد پرنده مذکور دارای بازده الکترومکانیکی تا 45 درصد و بازده آیرودینامیکی 80 درصد است.

یکی دیگر از روبات هایی که در این نمایشگاه به چشم می خورد، لایکاگو (Laikago) نام دارد و چینی ها این روبات را در پاسخ به سگ روبات (robo-dog) ساخت شرکت آمریکایی بوستون داینامیک (Boston Dynamic) ساخته اند. نام لایکاگو از نام لایکا (Laika) سگ فضانوردی که در سال 1957 به مدار زمین رفت، گرفته شده است. طول روبات لایکاگو 22 اینچ (0.56 متر) ،عرض آن 13.7 اینچ (0.35 متر) و ارتفاع آن 23.6 اینچ (0.6 متر) است. 22 کیلوگرم (48.5 پوند) وزن دارد و با هر بار شارژ می تواند 3 تا 4 ساعت بدود.

از دیگر روبات های این شرکت، ربات UR5e بود. روبات مذکور کاربردهایی فراوانی دارد و قادر به حمل اجسامی تا وزن پنج کیلوگرم (11 پوند) است. این روبات می تواند به راحتی اشیا را برداشته و آنها را در جایی که کاربر مایل است قرار دهد.

روبات هنرمند دیگر، دست روباتیک Gree است که همانند هنرمندان قادر به پیانو زدن است.

چینی ها می توانند اخبار مربوط به رئیس جمهورشان شی جین پینگ را در صفحه روبات هوشمند Chuangze که یک روبات خدماتی توسعه داده شده توسط دفتر مرکزی حزب کمونیست چین (Communist Party of China) است ، مشاهده نمایند.

تصاویر مربوط به بعضی دیگر از این روبات ها در ادامه آمده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 317

به "جولان روبات ها در کنفرانس جهانی روبات 2019 چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جولان روبات ها در کنفرانس جهانی روبات 2019 چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید