خبرنگاران افزایش رویارویی ناتو با روسیه در 2020

به گزارش دانشنامه آریایی، تهران - خبرنگاران - سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز دوشنبه اعلان کرد که فعالیت های نظامی روسیه در آسمان کشورهای عضو این نهاد نظامی در سال روبه انتها (2020) نسبت به سال پیش از آن، افزایش اندکی یافته است.

خبرنگاران افزایش رویارویی ناتو با روسیه در 2020

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران از خبرگزاری اسوشیتدپرس؛ بیانیه ناتو می افزاید: تقریبا 90 درصد یا حدود 350 ماموریت هوایی ناتو با پرواز هواپیماهای نظامی روسیه ارتباط داشته است.

ناتو با این مفروضات که هواپیماهای نظامی روسیه اغلب رمز نشانگر موقعیت و ارتفاع و نقشه پرواز خود را مخابره نکرده و با ماموران نظارت پرواز تماس برقرار نمی نمایند، به این نتیجه رسیده که خطر بالقوه ای برای هواپیماهای غیرنظامی و مسافربری به شمار می فرایند.

ناتو دارای 2 مرکز عملیات هوایی در آلمان برای پوشش دادن شمال اروپا و دیگری در اسپانیا برای پوشش دادن جنوب این قاره است که به همراه یکدیگر همه تحرکات و فعالیت های هوایی در سراسر اروپا را رصد می نمایند.

در سالی که خاتمهش با خاتمه دور ریاست جمهوری دونالد ترامپ مصادف شده، اختلافات گسترده میان اروپا و آمریکا بر سر مسائلی مانند ناتو، تاحد بی سابقه ای افزایش یافته است. فشار ترامپ بر متحدان اروپایی ناتو جهت افزایش هزینه های نظامی، باعث شد تا به گفته مقامات اروپایی، شکافی عمیق در مناسبات فراآتلانتیک ایجاد گردد.

در مجموع شکاف در دو سوی اقیانوس اطلس در دوره ترامپ به طور قابل ملاحظه ای به دلایل مختلفی از اختلاف در برجام گرفته تا بازتعریف ناتو و روابط دوجانبه تعمیق یافت، تا جایی که سران بروکسل تصمیم به جداسازی راه خود از آمریکا حتی در مسائل سیاسی- امنیتی گرفتند و زمزمه های استقلال از درون پیمان نظامی ناتو بلند شد. از منظر بین المللی ناتو و اتحادیه اروپا دو روی یک سکه هستند که از دوره پس از جنگ دوم جهانی، نهادهای جدانشدنی بوده اند؛ یکی به عنوان موتور مالی و دیگری به عنوان پیمان نظامی. همکاری کشورهای اروپایی و امریکا در چارچوب ماموریت های نظامی ناتو است و احتمال جدایی اروپایی ها از ناتو در آینده دور از ذهن نیست.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1545

به "خبرنگاران افزایش رویارویی ناتو با روسیه در 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش رویارویی ناتو با روسیه در 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید