خبرنگاران بیش از 17 هزار کامیون در بندر امام خمینی(ره) کالاهای اساسی کشور را جابجا کرده اند

به گزارش دانشنامه آریایی، اهواز- خبرنگاران- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تا 20 فروردین ماه تعداد 17 هزار و 353 کامیون از مبدأ بندر امام خمینی (ره) به سایر نقاط کشور کالای اساسی کشور را بارگیری کرده اند.

خبرنگاران بیش از 17 هزار کامیون در بندر امام خمینی(ره) کالاهای اساسی کشور را جابجا کرده اند

غلامعباس بهرامی نیا روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در این خصوص اظهارداشت: عمده کالاهای اساسی جابجا شده از بندر امام خمینی (ره) شامل برنج، گندم، ذرت، سویا، کنجاله، خوراک دام و کود شیمیایی یوده است.

وی در خصوص تناژ جابجا شده از این بندر از ابتدای امسال تاکون، افزود: در این مدت بیش از 430 هزار تن کالای اساسی توسط کامیون های پذیرفته شده به سراسر کشور حمل شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیان کرد: تعداد کامیون ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 200 درصد افزایش داشته است.

بهرامی نیا همچنین با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و دغدغه تأمین مسائل بهداشتی و سلامتی رانندگان، افزود: در این رابطه نکات بهداشتی طبق دستورالعمل وزارت بهداشت رعایت می شود و اقلام بهداشتی نیز در بندر امام خمینی(ره) توزیع شد.

وی گفت: در بندر امام خمینی(ره) مانند دیگر بنادر، علاوه بر تب سنجی رانندگان و ایجاد تمهیدات بهداشتی در استراحتگاه آنان، اعلام بار پایانه ها نیز در محوطه باز صورت می گیرد.

بهرامی نیا همچنین از اختصاص 30 درصد سوخت جبرانی و لاستیک برای رانندگانی که کالاهای اساسی و ضروری را از بنادر جابجا کنند خبر داد و گفت: پس از رسیدن بار به مقصد نیز صاحبان بار متعهد شدند کرایه رانندگان را پرداخت کنند.

پیش از این مهران قربانی عضو هیات عامل و معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در جریان بازدید از اسکله تخلیه بار بندر امام خمینی(ره)،چ گفت:محموله های زیادی از کالاها به ویژه کالاهای اساسی و ضروری در مرحله ورود به کشور هستند.

وی گفت: از 25 اسفند تا پایان فروردین 46 کشتی وارد بنادر کشور می شوند که به همین دلیل اجرای طرح حمل کالاهای اساسی و ضروری مردم تا پایان فروردین ادامه دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1052

به "خبرنگاران بیش از 17 هزار کامیون در بندر امام خمینی(ره) کالاهای اساسی کشور را جابجا کرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 17 هزار کامیون در بندر امام خمینی(ره) کالاهای اساسی کشور را جابجا کرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید