مشاغل جدید خلبانان بیکار شده اروپایی، از پیک آمازون تا فروش قهوه استارباکس

به گزارش دانشنامه آریایی، مطابق اعلام انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) حدود 1.3 میلیون نفر از شاغلان در شرکت های هواپیمایی در معرض بیکاری طولانی مدت هستند.

مشاغل جدید خلبانان بیکار شده اروپایی، از پیک آمازون تا فروش قهوه استارباکس

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

بسیاری از خلبانان اروپایی که در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش سفرهای هوایی بیکار شده اند، با وجود آن که شب ها همچنان خواب پرواز می بینند ولی ناگزیر شده اند روزها در مشاغلی همچون فروشندگی و راننده توزیع کالا کار نمایند.

پاتریک پاولزاک، خلبانی که پس از بیکاری به دلیل شیوع کرونا به دنبال شغل دیگری رفت

به گزارش یورونیوز، انجمن خلبانان اروپا اعلام نموده که از مجموع 65 هزار خلبان فعال در اروپا تا کنون 18 هزار تن به دلیل کاهش سفرهای هوایی پس از شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده اند. گزارش این انجمن یادآوری نموده که به دلیل این که هنوز بسیاری از شرکت های هواپیمایی از اعلام شفاف تعداد خلبانان تعدیل شده خود اجتناب می نمایند، این رقم به کمتر از واقعیت است.

پاتریک پاولزاک یکی از این خلبان هاست که پس از انجام آخرین پرواز خود در 15 مارس سال گذشته از مقصد دانمارک به آنتالیایی ترکیه، بیکار شده است. او پدر دو فرزند است و پیش از بیکاری با دریافت وام بانکی نسبت به خرید یک آپارتمان در شهر محل اقامتش یعنی بارسلونِ اسپانیا اقدام نموده بود.

او می گوید، همیشه امیدوار بود که در صورت از دست دادن شغل خلبانی به عنوان مربی پرواز می تواند مشغول به کار شود ولی در حال حاضر به دلیل فشار اقساط بانکی از یک طرف و هزینه های زندگی در طرف دیگر، ناگزیر شده تا به عنوان توزیع نماینده در شرکت آمازون کار کند.

آقای پاولزاک در مدت بیکاری برای مشاغلی همچون باغبانی، مکانیکی و تعلیم زبان انگلیسی درخواست فرستاده ولی فعلا 15 ساعت در هفته در ازای دریافت ساعتی 14 یورو موزع شرکت آمازون است. او اخیرا شب ها هم به عنوان مکانیک ماشین آلات یک کارخانه شیرینی سازی مشغول به کار شده است.

جو تاون شِند، خلبان دیگری است که تقریبا از اواخر مارس گذشته شغل خود را در بریتانیا از دست داده است. او به سرعت به عنوان راننده تحویل کالا در یک سوپرمارکت آنلاین آغاز به کار کرد. او سپس تصمیم گرفت تا ایده راه اندازی یک کارگاه کوچک قهوه سازی را پیگری کند. آقای تاون شِند در حال حاضر مشغول بو دادن و برشته کردن قهوه است.

جو تاون شند، خلبان سابق در حال کار در کارگاه قهوه سازیJoe Townshend

ماکسیم دی لیوی بلژیکی نیز که 22 سال سن دارد، در ماه مارس گذشته و پس از خاتمه دوره های آموزشی نخستین پرواز خود را انجام داد ولی تنها یک ماه بعد قرارداد کاری او به خاتمه رسید. آقای دی لیو هم اکنون به عنوان فروشنده در یک نمایشگاه فروش مبلمان مشغول به کار است و در عین حال در فکر به دنبال یک کار جانبی به عنوان مشاور تبلیغات و ویرایشگر ویدئو است.

ماکسیم دی لیوی، خلبان سابق، در حال کار در نمایشگاه فروش مبلمانMaxim De Leeuw

اما این تنها خلبانان نیستند که به دلیل رکود صنعت هوایی پس از شیوع ویروس کرونا بیکار شده اند. مطابق اعلام انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی(IATA) حدود 1.3 میلیون نفر از شاغلان در شرکت های هواپیمایی در معرض بیکاری طولانی مدت هستند.

نایلا حُسنی، زن فرانسوی 30 ساله از جمله این افراد است که با خطر بیکاری روبرو شده است. او پیش از بیکار شدن در ژوئن سال 2020، به مدت دو سال مهماندار هواپیمایی امارات بود. پس از آن که شغل پیش خدمتی آن هم با حقوق ماهیانه پایین به او پیشنهاد شد، تصمیم گرفت که دوباره به فرانسه باز شود و در یکی از شعب استارباکس به عنوان فروشنده کار کند.

نایلا حسنی، مهماندار سابق و فروشنده فعلی استارباکسNaila Hosni

مطابق پیش بینی های موجود، صنعت هوایی تا پیش از 2026 به رونق سال 2019 باز نمی شود مگر این که واکسیناسیون عمومی در برابر بیماری کووید19 تا خاتمه تابستان امسال فراتر از انتظارها به پیش برود که در این صورت این خوش بینی وجود دارد که شرایط این صنعت تا سال 2024 به حالت عادی باز شود.

منبع: عصر ایران
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1599

به "مشاغل جدید خلبانان بیکار شده اروپایی، از پیک آمازون تا فروش قهوه استارباکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاغل جدید خلبانان بیکار شده اروپایی، از پیک آمازون تا فروش قهوه استارباکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید