خبرنگاران خروج نیروهای آمریکایی از آلمان؛ گسست روابط با اروپا

به گزارش دانشنامه آریایی، تهران - خبرنگاران - شبکه خبری سی ان ان نوشت: ترامپ با تصمیم خود مبنی بر خروج حدود 12 هزار نظامی آمریکایی از آلمان، بر گسست روابط واشنگتن با متحدانش مبادرت ورزیده است، موضوعی که نسل ها کوشش شده بود تا به حفظ امنیت در اروپا یاری کند.

خبرنگاران خروج نیروهای آمریکایی از آلمان؛ گسست روابط با اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران سی ان ان در تحلیل خود می نویسد: روابط واشنگتن با متحدانش سخت تر شده است بویژه آنکه اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهوری آمریکا برگزیده گردد این روابط سقوط آزاد خواهد نمود.

این گزارش می افزاید؛ ترامپ در توئیتی علیه آلمان نوشته بود: آلمان میلیاردها دلار بابت انرژی به روسیه پول پرداخت می نماید و به نظر ما داریم از آلمانی ها در مقابل روس ها محافظت می کنیم، قضیه چیست؟ درهمین حال آلمان بسیار بی رغبت به افزایش و پرداخت 2% از فراوری ناخالص دخلی خود در بودجه ناتو است، پس ما هم نیروهای خود را از آلمان خارج می کنیم.

یکی از تصمیمات جنجال برانگیز دونالد ترامپ در ماه های پایانی دور اول ریاست جمهوری وی، خروج بخشی ازنظامیان آمریکایی از آلمان است که به گفته تحلیل گران، این اقدام که تخریب کوشش های روسای جمهوری اسبق آمریکاست هدیه ترامپ به پوتین تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

انتقاد آلمان ها از ترامپ - تضعیف ناتو

سی ان ان در ادامه این مطلب می نویسد: تصمیم ترامپ با واکنش آلمان ها روبرو شده بطوریکه نوربرت روئتگن (Norbert Roettgen) رئیس کمیته روابط خارجی مجلس آلمان روز هشتم امرداد ماه در توئیتی می نویسد؛ به جای تقویت و تحکیم ناتو به تضعیف این اتحاد پرداخته می گردد.

مارکوس سوئدر (Markus Soeder) فرماندار ایالت باواریا المان نیز که چندین پایگاه آمریکایی در این ایالت مستقر است در انتقاد از تصمیم ترامپ گفت: بدبختانه در این اقدام که منجر به تخریب روابط بین آلمان و آمریکا می گردد، نه تنها هیچگونه جنبه مثبت نظامی دیده نمی گردد بلکه تعضیف ناتو و خود ایالت متحده آمریکاست.

سی ان ان در ادامه می نویسد: تصمیم ترامپ در این مورد باعت اندک تعجبی برای کرملین شده بطوریکه دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین دراین باره به این شبکه خبری گفت؛ ما هرگز این موضوع را پنهان نکردیم که هرچه سربازان کم تر آمریکایی در قاره اروپا باشد، اروپای آرام تری وجود خواهد داشت.

هرآنچه گذشتگان ساختند ترامپ ویران کرد

تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی می نویسد: آنچه که در دهه های قبل و توسط فرانکلین روزولت سی و دومین رئیس جمهوری آمریکا پس از جنگ جهانی دوم مبتنی بر منافع مشترک بوجود آمده بود، اکنون با کشیدن ماشه خروج نظامیان آمریکایی از آلمان توسط چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا که تقریبا چهار سال مخرب را درکاخ سفید داشته، به نظر پایانی است بر آنچه گذشتگان انجام داده اند.

تنبیه انگلا مرکل

سی ان ان می نویسد: واقعیت این است که ترامپ از همان بدو کار، انگلا مرکل را گوش اقتصادی داد، در نخستین دیدارشان در بهار سال 2017 میلادی در کاخ سفید تنها به چشمان مرکل زل زد و از دست دادن با وی خودداری کرد، پس از آن در نشست 2018 میلادی بر سر میز صبحانه با وی برخوردی سرد داشت و اکنون نیز خروج نظامیان آمریکایی از آلمان.

اروپایی ها قادر به پرکردن این خلا نیستند

این شبکه خبری آمریکایی نوشت: خروج نظامیان آمریکایی از آلمان و پر کردن این خلا برای اروپایی ها سخت خواهد بود چراکه این کاری ساده نیست، تا چندی پیش رهبران کشورهای اروپایی برای رسیدن به توافقی بر سربودجه کووید-19 با مشکل روبرو بودند.

ترامپ با دوستان همچون دشمنان رفتار می نماید

سی ان ان می نویسد: زمانی که ترامپ با متحدان خود همچون کشورهایی مانند چین برخورد می نماید، به جای تقویت روابط و بهبود امنیت ملی و منافع تجاری اینگونه عمل می نماید.

توانمند کردن روسیه و تضعیف متحدان

سی ان ان در باره تصمیم ترامپ برای خروج حدود یک سوم نظامیان آمریکایی از آلمان می نویسد: با این اقدام ترامپ همزمان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که همچنان یک دشمن استراتژیک برای اروپایی های به شمار می رود، تقویت و از دیگر سو متحدان آمریکا را در اروپا تضعیف می نماید.

جزئیات خروج نظامیان آمریکایی از آلمان

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز هشتم امردادماه برنامه خروج 11 هزار و 900 نفر از نظامیان آمریکایی از آلمان را اعلام نمود. با اجرای این برنامه شمار نظامیان آمریکایی در آلمان از 36 هزار نفر به 24 هزار نفر کاهش خواهد یافت.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در کنفرانسی خبری در پنتاگون گفت که این اقدام به تقویت ناتو و ایجاد بازدارندگی در مقابل روسیه منجر خواهد شد و ارتش آمریکا را برای یک دوره جدید از رقابت قدرت های عظیم آماده می نماید.

رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته خروج این نظامیان را اعلام و آن را با آنچه که وی کاهش هزینه های دفاعی در آلمان عنوان می نماید، توجیه کرد؛ در چنین شرایطی رهبران دموکرات در کنگره می خواهند جلوی خروج نیروها را با قانون بگیرند در همین حال در حزب جمهوری خواه نیز مخالفت هایی دیده می گردد.

در کنگره ایالات متحده شمار زیادی از جمهوریخواهان و دموکرات ها در برابر خروج نظامیان آمریکایی مقاومت می نمایند. علت این است که این کار می تواند ناتو را تضعیف کند و دست بالا را در اختیار روسیه قرار دهد. بنابراین برنامه هایی در مجلس سنا و مجلس نمایندگان برای جلوگیری از آن به وسیله قانون بودجه نظامی وجود دارد. چنین عملیات هزینه بری به پولی احتیاج دارد که کنگره باید تصویب کند.

از سوی دیگر ترامپ در ماه نوامبر(آبان) در سودای انتخاب برای دوره دوم ریاست جمهوری است و اگر انتخابات را از دست بدهد رئیس جمهوری جدید می تواند برنامه را به حالت تعلیق درآورد.

*1302**

منبع: ایرنا
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1283

به "خبرنگاران خروج نیروهای آمریکایی از آلمان؛ گسست روابط با اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خروج نیروهای آمریکایی از آلمان؛ گسست روابط با اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید