خبرنگاران رد پای ویروس کرونا در عارضه های پوستی

به گزارش دانشنامه آریایی، تهران - خبرنگاران - رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: در بعضی بیماران مبتلا به کرونا عارضه های پوستی بروز نموده که میزان شیوع این عوارض در کشور اندک است.

خبرنگاران رد پای ویروس کرونا در عارضه های پوستی

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر داوود پیغام طبرسی متخصص بیماری های عفونی درباره عوارض پوستی ناشی از کرونا شرح داد و اظهارداشت: همان طور که بسیاری از بیماری های ویروسی ممکن است با ضایعات پوستی قرمز رنگ یا جوش هایی همراه باشند ویروس کرونا نیز در بعضی از مبتلایان همراه با تظاهرات پوستی است

وی ادامه داد: اما نوع ضایعات پوستی خاصی که تعیین نماینده ابتلا به کرونا باشد هنوز شناخته نشده است.

این پزشک متخصص اضافه نمود: در بعضی از مبتلایان به ویروس کووید-19 تظاهرات پوستی دیده شده که امکان دارد این عارضه ها ناشی از عوارض دارویی باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با یادآوری اینکه بسیاری از مبتلایان به ویروس کرونا ممکن است برای درمان از چند نوع دارو استفاده نمایند، نقش تداخلات و حساسیت های دارویی را در ایجاد تظاهرات پوستی محتمل دانست.

طبرسی با بیان اینکه مصرف داروهای ضد ویروس، آنتی بیوتیک ها و داروهای ضدالتهاب ممکن است باعث عوارض پوستی گردد، تاکید نمود: در بسیاری از موارد ممکن است عارضه های پوستی بر روی بدن مبتلایان کرونا نه به علت ویروس، بلکه به خاطر عوارض دارویی ایجاد شده باشد.

وی درباره میزان شیوع تظاهرات پوستی در بین مبتلایان به کرونا در کشور گفت: عارضه های پوستی در بین مبتلایان کشور شیوع زیادی ندارد.

به گزارش خبرنگاران، براساس آخرین آمارها تا به امروز 90 هزار و 481 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 60 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و 710 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1091

به "خبرنگاران رد پای ویروس کرونا در عارضه های پوستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رد پای ویروس کرونا در عارضه های پوستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید