خبرنگاران زرتشتیان یزد 400 بسته بهداشتی و محافظ به کادر درمانی هدیه کردند

به گزارش دانشنامه آریایی، یزد - خبرنگاران - رییس انجمن زرتشتیان یزد با بیان اینکه کادر درمان استان در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا حضور دارند، گفت: این تشکل از محل یاری های همکیشان داخل و خارج از کشور 400 بسته (شلید)محافط تهیه و اهدا کرد.

خبرنگاران زرتشتیان یزد 400 بسته بهداشتی و محافظ به کادر درمانی هدیه کردند

سپنتا نیکنام روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بدون اشاره به ارزش ریالی این بسته ها اضافه نمود: تهیه بسته های بهداشتی از محل یاری های همکیشان بر حسب ضرورت برای پیشگیری از کرونا ادامه دارد.

وی همچنین از تامین وسایل بهداشتی برای خانواده های درگیر با بیماری کرونا اطلاع داد و یادآور شد: از ابتدای شیوع این ویروس نسبت به تهیه و توزیع ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی کننده اقدام شد.

این عضو شورای شهر یزد اظهار کرد: این انجمن با خانواده های زرتشتی که اعضای آن مبتلا به کرونا شدند تماس گرفت و با اطلاع از احتیاج آنها از محل یاری های واریزی نسبت به تهیه مایحتاج ضروری آنها فعالیت دارد.

به گفته سپنتا، این فعالیت های ضروری در راستای قدردانی از کادر درمانی و حمایت از خانواده های زرتشتی ادامه دارد .

در اواخر سال گذشته 600 بسته بهداشتی شامل یک لیتر محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح، 10 عدد ماسک و یک بسته دستکش پلاستیکی بین خانواده های توزیع شده است.

استان یزد حدود 6 هزار زرتشتی دارد که در شهرهای یزد، اردکان، میبد و تفت ساکن هستند.

به گفته متخصصان حدود 25 درصد بیماری کرونا قابل تشخیص نیست، و بعضی افراد با علائم خفیف بیماری از ناقلان ویروس آن هستند و تفکیک کرونا از بیماری های مشابه قدری سخت است و مردم با رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی، می توانند از ابتلا به بیماری در امان باشند.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر 2019) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در 30 دسامبر سال 2019 (نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را بیان نمود و شناسایی نخستین مورد آن در ایران 29 بهمن ماه 1398 در قم رسانه ای شد.

همچنین به گزارش روز چهارشنبه تارنمای خبری نشریه دیلی نیوز، ریچارد برنان مدیر منطقه ای عملیات اضطراری سازمان جهانی بهداشت گفت که فرایند ابتلا به کرونا در جمهوری اسلامی ایران به سطح ثابت رسید.

وی اضافه نمود: به واسطه افزایش موثر بسیاری از اقدامات کنترل کننده، ما شاهد ثابت ماندن تعداد موارد ابتلا به کرونا در ایران هستیم و در حقیقت، بعضی اشارات از کاهش تعداد مبتلایان جدید در روزهای اخیر خبر می دهد.

همچنین رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت دیروز(چهارشنبه) بیان نمود: تا به امروز 64 هزار و 586 نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت 121 نفر دیگر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان به سه هزار و 993 نفر رسید.

کیانوش جهانپور بیان نمود: در 24 ساعت گذشته بر اساس گزارش ها بیش از90 آزمایشگاه در دانشگاه های علوم پزشکی هزار و 997 بیمار جدید مبتلا به کووید19 شناسایی شدند.

وی گفت: تا کنون 29 هزار و 812 بیمار، بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند و سه هزار و 956 نفر از بیماران در شرایط شدید تحت مراقبت قرار دارند که تا کنون 220 هزار و 975 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1051

به "خبرنگاران زرتشتیان یزد 400 بسته بهداشتی و محافظ به کادر درمانی هدیه کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زرتشتیان یزد 400 بسته بهداشتی و محافظ به کادر درمانی هدیه کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید