تور چین ارزان: تقدیر از ایران شناسان چینی در پکن

به گزارش دانشنامه آریایی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده و گزارش های بدست رسیده، تقدیر از ایران شناسان چینی در پکن صورت گرفت.

تور چین ارزان: تقدیر از ایران شناسان چینی در پکن

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

مراسم تقدیر از ایران شناسان چینی از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پکن و با همکاری دانشگاه پکن به دو صورت برخط و غیر برخط برگزار گردید.

در این برنامه ، گواهینامه تقدیر سفیر ایران در پکن به همراه هدایایی به رسم یادبود به ایرانشناسان برجسته چین اهدا شد.

عباسعلی وفایی، رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در پکن در این برنامه بیان نمود: به علت شیوع کرونا و محدودیت های ایجاد شده توفیق ملاقات حضوری استادان ایران شناس از اینجانب سلب شده است، ولی این به معنا نیست که ما از فعالیت های ایران شناسی آنها غافل باشیم. پیوسته کارهای آنها را درمی بابیم و ارج می نهیم.

او اضافه کرد: رایزنی فرهنگی ایران در چین افتخار دارد که از شما استادان به عنوان استادان فعال در حوزه ایران شناسی در سال 1400 قدردانی کند.

در ادامه، هر یک از استادان دقایقی به بیان مطالب خود پرداختند و دو نفر از دانشجویان ایران شناس به زبان فارسی ارادت خود را به ساحت فرهنگی ایران بیان نمودند.

یاجی ده، استاد دانشگاه یونن و رئیس پژوهشگاه جنوب و غرب آسیا و رئیس مرکز ایران شناسی دانشگاه یونن اظهار کرد: وظیفه مشترک ما استادان معرفی فرهنگ و تاریخ با نام ایران است. اگرچه امروز ما درگیر محدودیت های کرونایی هستیم اما این مسأله ما را از انجام وظیفه دور نداشته است.

جی کی یون، استاد دانشگاه جنوب غربی چونگ چینگ و رئیس مرکز ایران شناسی این دانشگاه گفت: هر میزان درباره تاریخ و فرهنگ ایران می نویسم و می خوانم، ارادتم بیشتر می گردد زیرا آداب و رسوم ایران همراه با تفکر و اندیشه است.

وانگ فینگ، استاد دانشگاه نینگ شای آخرین سخنران این برنامه بود که نکاتی را در مورد راههای توسعه ایران شناسی در چین بیان نمود.

منبع: همگردی
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2015

به "تور چین ارزان: تقدیر از ایران شناسان چینی در پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: تقدیر از ایران شناسان چینی در پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید