خبرنگاران قیمت خرید حمایتی هر کیلو دام زنده عشایر 45 هزار تومان مشخص شد

به گزارش دانشنامه آریایی، تهران- خبرنگاران- سازمان امور عشایری اظهار داشت: طبق دستور شورای قیمت گذاری، نرخ خرید حمایتی هر کیلوگرم دام زنده عشایری 45 هزار تومان مشخص شده است.

خبرنگاران قیمت خرید حمایتی هر کیلو دام زنده عشایر 45 هزار تومان مشخص شد

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران از سازمان امور عشایری کشور، شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی قیمت خرید حمایتی دام عشایر را به وزارتخانه های جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، امور مالی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه جهت اجرا ابلاغ کرد.

بر اساس ابلاغ رئیس شورای قیمت گذاری، قیمت خرید حمایتی دام عشایر در سقف اعلامی وزارت جهاد کشاورزی (سازمان امور عشایر ایران) به ازای هر کیلوگرم دام زنده سبک عشایری (ترکیبی) 45 هزار تومان است.

همچنین شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور به عنوان مباشر خرید موضوع این مصوبه مشخص می گردد و سازمان امور عشایر ایران نسبت به مشخص تعداد و ترکیب دام قابل خریداری در مناطق عشایری با اولویت شرایط خشکسالی و اعلام آن به مباشر خرید، اقدام می نماید.

بنابراین مصوبه، به ازای خرید هر کیلوگرم دام موضوع این مصوبه، معادل سه کیلوگرم جو وارداتی با قیمت مصوب از محل ذخائر راهبردی کشور به اتحادیه تعاونی های عشایری جهت تامین خوراک دام عشایر تحویل می گردد.

به گزارش خبرنگاران، براساس آمارها جامعه عشایری دارای بیش از 23 میلیون راس دام زنده سبک هستند که سالانه 200 هزار تن معادل 25 درصد گوشت قرمز کشور را تامین می نمایند.

همچنین از 64 میلیون هکتار مراتع کشور 34 میلیون هکتار در اختیار جامعه عشایری قرار گرفته است که سال جاری به دلیل خشکسالی شدید ظرفیت مراتع برای چرای دام یک میلیون و 600 هزار هکتار کاهش یافته است بنابراین این جامعه برای حفظ دامشان به یک میلیون و 200 هزارتن علوفه دامی دستی احتیاج دارند.

بنابراین مقرر شد 100 هزار تن علوفه دستی برای دام عشایر توزیع گردد که از این میزان 70 هزار تن علوفه تا انتها اردیبهشت ماه و 30 هزار تن تا اواسط خردادماه در بین عشایر توزیع خواهد شد.

از مجموع 70 هزار تن علوفه دستی، 30 هزار تن جو، 20 هزار تن ذرت و 20 هزار تن کنجاله سویا با ارز 4200 تومانی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1776

به "خبرنگاران قیمت خرید حمایتی هر کیلو دام زنده عشایر 45 هزار تومان مشخص شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قیمت خرید حمایتی هر کیلو دام زنده عشایر 45 هزار تومان مشخص شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید