خبرنگاران کارشناسان ایکائو طبق درخواست ایران به تهران می آیند

به گزارش دانشنامه آریایی، تهران-خبرنگاران- سازمان ناظر بین المللی هوانوردی غیرنظامی ایکائو اعلام نمود براساس درخواست ایران، کارشناسان فنی خود را برای یاری به فرایند تحقیقات درباره حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی به تهران اعزام می نماید.

خبرنگاران کارشناسان ایکائو طبق درخواست ایران به تهران می آیند

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

به گزارش تارنمای دویچه وله آلمان، سازمان بین المللی ایکائو مستقر در کانادا ضمن اعلام این خبر اضافه کرد به تیمهای مختلف کارشناسی از جمله کارشناسانی از شرکت بوئینگ و اوکراین ملحق خواهد شد.

این رسانه اضافه کرد: ایکائو به طور معمول، مستقیما در تحقیقات شرکت ندارد اما نقش مشاور را ایفا می نماید.

یکی از وظایف اصلی ایکائو تضمین انجام تحقیقات مطابق با استانداردهای هوانوردی غیرنظامی بین المللی است. مسئولان این سازمان می گویند محفلی برای همکاری در همه زمینه های هوانوردی غیرنظامی برای 193 کشور عضو است.

ایکائو یک نهاد تخصصی سازمان ملل متحد است که ماموریت هماهنگ سازی استانداردهای بین المللی پروازی و مدیریت خطوط هوایی در دنیا را برعهده دارد. مقر این سازمان که بر اساس کنوانسیون شیکاگو ایجاد شده و بسیاری از کشورها عضو آن هستند مونترال کانادا است.

ایران از این سازمان ناظر بین المللی دعوت نموده کارشناسان خود را برای انجام تحقیقات درباره این هواپیما اعزام کند تا توصیه های کارشناسی در تایید تحقیقات درباره حادثه هواپیمای اوکراینی نزدیک تهران ارائه دهند.

یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 - 800 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز 752 با 167 مسافر و 9 خدمه پرواز که در ساعت 6 و 12 دقیقه صبح چهارشنبه 18 دی ماه از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی یف پرواز خود را شروع کرد پس از 6 دقیقه پس از قطع ارتباط با بخش کنترل ترافیک در ساعت 6 و 18 دقیقه صبح در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشیان آن جان باختند.

صبح شنبه (21دی) ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1066

به "خبرنگاران کارشناسان ایکائو طبق درخواست ایران به تهران می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کارشناسان ایکائو طبق درخواست ایران به تهران می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید