دیدارهای فشرده دیپلماتیک ظریف در مونیخ

به گزارش دانشنامه آریایی، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ همتایان ژاپنی و اسپانیایی خود و همچنین مقامات مجلس اروپایی ملاقات و گفت وگو کرد.

دیدارهای فشرده دیپلماتیک ظریف در مونیخ

با تور آلمان ارزان زمستان 99 از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد جواد ظریف امروز (شنبه) در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ با تارو کونو وزیر خارجه ژاپن ملاقات کرد و در مورد روابط دوجانبه و موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی به گفتگو پرداختند.

همچنین در ملاقات با مانفرد و بر رئیس گروه مردم در مجلس اروپایی با وزیر امور خارجه کشورمان، تعهدات اروپا در قبال برجام و همچنین کاهش تعهدات برجامی ایران و اوضاع منطقه غرب آسیا مورد گفتگو و گفتگو نهاده شد.

ظریف همچنین با وزیر امور خارجه اسپانیا ملاقات و گفتگو کرد. آنالیز راه های گسترش روابط دوجانبه، زمینه های تقویت اعتماد و همکاری بین ایران و اروپا، کاهش تعهدات برجامی ایران، تعهدات برجامی اروپا، اوضاع منطقه و واقعیت های داخلی آمریکا ازجمله محورهای مورد گفتگو بین دو وزیر خارجه در این ملاقات بود.

وزیر امور خارجه کشورمان طی دو روز گذشته با بسیاری از مقامات کشورهای دیگر از جمله چین، کانادا، اوکراین، فنلاند، شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا، عمان و جمهوری چک ملاقات و گفت وگو نموده است.

شرکت در جلسه وزرای خارجه کشورهای مرتبط با سانحه سقوط هواپیما

ظریف همچنین در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در جلسه وزرای خارجه کشورهای مرتبط با سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی شرکت کرد.

وزیر امور خارجه در این نشست ضمن گفتگو درباره چگونگی پیگیری ابعاد حقوقی و فنی موضوع، بر مسولیت پذیری ایران در این زمینه و همچنین لزوم پرهیز از سیاسی شدن مساله

تاکید نمود.

ظریف در این نشست آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با اوکراین به منظور انجام تحقیقات و حل و فصل حقوقی مساله را مجددا خاطرنشان کرد.

ملاقات ظریف با وزیر خارجه آلمان

در ملاقات امروز محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در حاشیه نشست کنفرانس امنیت مونیخ، اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه، اشتباهات آمریکایی ها درباره منطقه غرب آسیا، تعهدات اروپا در قبال برجام، واقعیات رابطه اروپا و آمریکا و همچنین آنالیز راه های تقویت اعتماد و همکاری بین ایران و اروپا مورد گفتگو و گفتگو دو وزیر خارجه نهاده شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 852

به "دیدارهای فشرده دیپلماتیک ظریف در مونیخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدارهای فشرده دیپلماتیک ظریف در مونیخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید