خبرنگاران 11 میلیارد ریال صرف طرح های آبخیزداری و کنترل سیل در سبزوار شد

به گزارش دانشنامه آریایی، سبزوار- خبرنگاران- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: سال جاری 11 میلیارد ریال برای اجرای دو طرح آبخیزداری و عملیات کنترل سیل در این شهرستان هزینه شد.

خبرنگاران 11 میلیارد ریال صرف طرح های آبخیزداری و کنترل سیل در سبزوار شد

عباسعلی کیانی فرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: این 2 پروژه آبخیزداری و کنترل سیل در حوزه شهری سبزوار اجرا و هزینه آن از محل صندوق توسعه ملی تامین شد.

وی ادامه داد: یکی از مناطق سیل خیز شهرستان حوزه آبخیر سدید مشرف به شهر سبزوار است که طراحی، بازنگری مهندسی و تکمیل عملیات این حوزه در اولویت برنامه های آبخیزداری قرار گرفته است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: همچنین طی سالجاری سه طرح آبخیزداری با هزینه افزون بر 13 میلیارد ریال با هدف استفاده بهینه از منابع آب در شهرستان ششتمد اجرا شده است.

وی اضافه نمود: این طرح ها شامل عملیات اجرایی بندخاکی و سرریز روستای کیذقان ششتمد با حجم 50 هزار مترمکعب، سرریز قاسمی با حجم 541 مترمکعب و سرریز سبه با حجم 545 مترمکعب است.

کیانی فرد با بیان اینکه سالانه حجم فراوانی از روان آب و سیلاب از مناطق مرتفع شمالی وارد دشت سبزوار می گردد ادامه داد: اجرای طرح های آبخوانداری و آبخیزداری از راهکارهای موثر مقابله با کم آبی در این منطقه است.

800 هزار هکتار از گستره یک میلیون هکتاری شهرستان سبزوار عرصه منابع طبیعی است که تا به امروز برای 750 هزار هکتار از زمین های ملی این شهرستان سند مالکیت دولتی صادر شده است.

سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1675

به "خبرنگاران 11 میلیارد ریال صرف طرح های آبخیزداری و کنترل سیل در سبزوار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 11 میلیارد ریال صرف طرح های آبخیزداری و کنترل سیل در سبزوار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید