خوشبو کردن حمام با ترفندهای ساده (برطرف بوی بد حمام)

به گزارش دانشنامه آریایی، بوی بد سرویس بهداشتی، مشکل رایجی است که در اثر عوامل بسیاری ممکن است ایجاد گردد و باید فکری برای آن کرد، به خصوص اگر از توالت فرنگی در داخل حمام استفاده می کنید. برای خوشبو کردن حمام و تمیز نگه داشتن آن، روش های بسیاری وجود دارند که می توانید با انجام آن ها، هوای تازه ای به این گوشه از خانه بیافزایید. در ادامه این روش ها را بخوانید.

خوشبو کردن حمام با ترفندهای ساده (برطرف بوی بد حمام)

از بین بردن بوی بد حمام

اولین قدم برای خوشبو کردن حمام، از بین بردن بوهای بد و تمیز کردن آن است. برای اینکار نکات زیر را رعایت کنید:

  • هوای حمام را تهویه کنید. این مورد به خصوص اگر در داخل حمام توالت فرنگی دارید حائز اهمیت است. جریان هوا به سادگی می تواند این بوها را از بین ببرد. اگر در داخل حمام فن دارید، بعد از استفاده آن را روشن کنید تا رطوبت و بوهای بد را جذب کند. توجه داشته باشید که رطوبت ناشی از آب داغ دوش می تواند در گوشه و کنار فضا ایجاد کپک و بوی بد کند. همچنین توصیه می شود هر 6 ماه یکبار، فن سرویس بهداشتی را تمیز کنید.
  • برای از بین بردن بوی بد حمام، بهتر است از بوگیرهای مخصوص حمام و دستشویی بهره ببرید، این ها از اسپری های خوشبو نماینده بهتر عمل می نمایند. خوشبونماینده ها در واقع بوی بد را از بین نمی برند، بلکه آن را پنهان می نمایند و اگر بوی بد قوی باشد، اسپری خوشبو نماینده از پس آن برنخواهد آمد.
  • درصورتی که گردش هوا در حمام و سرویس بهداشتی ضعیف باشد، استفاده از بوگیر به تنهایی چاره ساز نخواهد بود و به یک دستگاه تصفیه هوا نیاز پیدا می کنید. یک دستگاه کوچک برای محیط حمام کافی خواهد بود.
  • سعی کنید به طور منظم سطوح حمام را تمیز و ضد عفونی کنید. استفاده از ترکیب جوش شیرین، آبلیمو و سرکه برای این منظور فوق العاده است و به کاهش بوی بد نیز بسیار یاری می نماید. یک ترکیب خمیری از نسبت های مساوی جوش شیرین و آبلیمو درست کنید و آن را روی سطوح بمالید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بماند. سپس مقداری سرکه را روی آن اسپری کنید.
  • در حین تمیز کردن حمام از روغن های اسانس معطر بهره ببرید. برای اینکار می توانید مقداری روغن معطر را با کمی الکل ترکیب نموده و روی سطوح اسپری کنید. این کار نه تنها حمام را خوشبو می نماید، بلکه موجب ضدعفونی کردن نواحی مختلف می شود. روغن پونه کوهی، سدر، آویشن، میخک، اسطوخودوس، مریم گلی و … عطرهای بسیار دلپذیری به حمام شما می بخشند و دارای خواص ضد میکروبی و ضدقارچی هستند.
  • درپوش فاضلاب و سطح توالت فرنگی را تمیز کنید. گرفتگی فاضلاب موجب گیر افتادن مواد زائد در جهت خروجی آب و در نتیجه انتشار بوی بد می شود. با استفاده از یک مسواک قدیمی یا یک قلاب، این مواد را خارج نموده و سپس به یاری محصولات لوله باز کن، گرفتگی را برطرف کنید. همین کار را در رابطه با راه فاضلاب توالت فرنگی نیز انجام دهید.
  • در نهایت اگر به یک راه چاره سریع برای از بین بردن بوی بد حمام و دستشویی نیاز پیدا کردید، و عملی کردن هیچ یک از روش های بالا ممکن نبود، می توانید یک تکه دستمال کاغذی را آتش بزنید. این کار به سرعت بوی بد حمام و دستشویی را از بین خواهد برد. تنها کافی است یک تکه دستمال را لوله کنید، آتش بزنید و درون یک ظرف شیشه ای در حمام قرار دهید تا به مرور بر بوی بد غلبه کند.

بیشتر بخوانید: تمیز کردن دستشویی با 9 روش تضمینی و معجزه آسا

و اما روش های خوشبو کردن حمام

پس از آنکه عوامل بوی بد را در حمام از بین بردید، وقت آن است که با چند روشی که در ادامه آمده است، حمام خود را خوشبو گردانید:

1. استفاده از شمع های معطر

شما می توانید بعد از هربار استفاده از حمام، یک شمع معطر را در فضای داخلی روشن کنید. همچنین می توان یک شمع معمولی را درون یک کاسه از دانه قهوه قرار داد تا هنگام روشن کردن شمع، از عطر بی نظیر قهوه بهره مند گشت.

2. استفاده از مایع نرم نماینده لباس در مخزن توالت فرنگی

برای خوشبو کردن حمام، مقداری مایع نرم نماینده لباس را داخل مخزن آب توالت فرنگی حمام بریزید. با این کار پس از هر بار فشردن سیفون، از عطر دلپذیر مایع نرم نماینده برخوردار می شوید.

3. یک ظرف خوشبونماینده خانگی بسازید

شما می توانید با استفاده از تعدادی گلوله پنبه ای، مقداری روغن اسانس معطر و یک ظرف شیشه ای، یک خوشبونماینده برای حمام درست کنید. به سادگی تکه های پنبه را داخل شیشه قرار دهید و سپس مقداری روغن اسانس روی آن ها بریزید و بدون درپوش داخل حمام قرار دهید تا به مرور رایحه خوش آن در هوا انتشار یابد.

4. دستمال توالت را خوشبو کنید

یکی دیگر از ترفند های خوشبو کردن حمام، در واقع معطر کردن دستمال توالت است. شما می توانید مقداری ادکلن یا عطر به قسمت مقوای داخل دستمال بزنید. توجه داشته باشید که عطر یا ادکلن را نباید به خود دستمال ها اسپری کنید.

5. مقداری نعناع تازه داخل حمام آویزان کنید

استفاده از مقداری نعناع تازه در داخل حمام، می تواند بوی خوش و تازه ای به فضای داخی آن بیافزاید. یک دسته نعناع تازه را با یک بند در نقطه ای آویزان کنید و از رایحه خوش آن لذت ببرید. البته این کار را می توانید با هر گیاه خوش عطر دیگری نیز انجام دهید. تنها باید توجه کنید که هر روز گیاه تازه جایگزین کنید.

6. استفاده از لیموترش

استفاده از تکه های لیموترش در داخل حمام می تواند با خنثی کردن بوی بد، موجب خوشبو شدن حمام شود. تکه های لیمو باید هر هفته یکبار جایگزین گردند.

7. استفاده از گیاهان تصفیه نماینده

شما می توانید با قراردادن چند گیاه آپارتمانی تصفیه نماینده در داخل حمام، هم فضای داخلی را زیبا کنید و هم به خوشبو شدن حمام یاری کنید. گیاهانی مثل نیلوفر و درختچه نخل، دو گزینه مناسب برای این منظور هستند.

سخن پایانی

اگر حمام و دستشویی خوشبویی می خواهید، در وهله اول باید حساسیت بیشتری نسبت به رعایت بهداشت و تمیزی سطوح اینگونه فضاها خرج دهید. همچنین توجه به وجود جریان هوا بسیار حائز اهمیت است، چراکه همین نکته به تنهایی می تواند بوی بد و نم را از حمام شما حذف کند. در این رابطه پیشنهاد می کنیم مطلب روش های تمیز کردن کاشی حمام را نیز بخوانید. روش های بیشماری برای خوشبو کردن حمام و سرویس بهداشتی وجود دارند و حالا نوبت شماست که روش ها و ترفندهای خودتان را به ما آموزش دهید. در پایین همین صفحه با ما در ارتباط باشید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1332

به "خوشبو کردن حمام با ترفندهای ساده (برطرف بوی بد حمام)" امتیاز دهید

1 کاربر به "خوشبو کردن حمام با ترفندهای ساده (برطرف بوی بد حمام)" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشبو کردن حمام با ترفندهای ساده (برطرف بوی بد حمام)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید