دستاوردهای پارک ملی فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی

به گزارش دانشنامه آریایی، ایسنا/ این خبر پیرامون دستاوردهای پارک ملی فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی برای شما نوشته شد.

دستاوردهای پارک ملی فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی

ابراهیم نبیونی، معاون فناوری پارک ملی فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: مجموعه پارک در 23 رشته فرهنگی هنری فعالیت می نماید که یکی از این حوزه ها گردشگری است. نکته قابل توجه این است که در کنار مجموعه پارک، دانشگاه علم و فرهنگ که تنها دانشکده گردشگری در ایران را دارد نیز در این حوزه فعالیت و به مجموعه ما یاری می نماید.

او ادامه داد: ما با یاری دانشجویان علم و فرهنگ، استادان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه، توانستیم تعدادی شرکت گردشگری در مجموعه پارک مستقر کنیم. به عنوان مثال، شرکت گردشگری ناژین که با عنوان من رویدادها رو دوست دارم در مجموعه پارک فعالیت می نماید. بعلاوه یک سایت آنلاین گردشگری با عنوان بزن بریم راه اندازی نموده ایم که در این سایت تمامی حوزه های گردشگری شناسایی شده و بگونه ای طراحی شده که تمام امکانات رفاهی از مبدا تا مقصد سفر را نشان می دهد.

به گفته نبیونی، مجموعه پارک ملی فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در سه سال گذشته دو دوره مسلبقه جایزه تعالی گردشگری را در کشور برگزار نموده و از فعالین این حوزه قدردانی نموده که در این راستا بعضی از آنها در پارک مستقر شدند. بعلاوه سمپوزیم یک صد سال گردشگری ایران در پارک ملی فناوری های نرم و صنایع فرهنگی با حضور وزیر گردشگری و معاون گردشگری وزارتخانه برگزار شده است.

نبیونی با بیان اینکه شاید اصلی ترین موضوع مجموعه پارک مبحث میراث فرهنگی و صنایع دستی است، گفت: این مجموعه در حوزه های مختلف مثل هنرهای تجسمی، معماری و حتی مد و لباس فعالیت هایی داشته است. حمایت های ما از دو جنبه قابل آنالیز است؛ جنبه اول حمایت از خود هنرمندان است که در این رستا حدود 500 هنرمند در مجموعه ما حمایت می شوند. جنبه دوم حمایت ما به عوامل جانبی و وابسته به هنر مربوط می گردد. در این راستا اپلیکیشن ها و سایت هایی را برای فروش کالاهای هنرمندان راه اندازی نموده ایم. بعلاوه استارت آپ ها و شرکت هایی با این موضوع در مجموعه ما حضور پیدا کردند و به بخش صنایع دستی یاری می نمایند که برای رشد تقتصاد فرهنگ به سمت تجاری سازی فرایند.

معاون فناوری پارک ملی فناوری های نرم و صنایع فرهنگی درباره دستاوردهای این مجموعه در حوزه کتاب و مطبوعات شرح داد: مجموعه جهاد دانشگاهی یکی از مجموعه هایی است که در حوزه کتاب و فرهنگ فعالیت می نماید و در این زمینه انتشاراتی هم دارد. مجموعه ما نیز یک انتشارات دارد و در حوزه کتاب و مطبوعات از کسانی که در حوزه صنایع فرهنگی فعالیت می نمایند و می خواهند کتاب هایی منتشر نمایند، حمایت می کنیم.

او اضافه کرد: در این راستا خیلی از شرکت های ما بسته های آموزشی با رده سنی های مختلف دارند. برای مثال، در یکی از شرکت های ما بسته های آموزشی با رده بندی سنی بچه ها ارایه می نمایند که چگونه بچه ها هوش علمی پیدا نمایند و مواردی از این دست را پوشش می دهد.

نبیونی بیان نمود: بعلاوه شرکتی از دل دانشجویان خودمان تاسیس شده، به نام یونی بوک. این شرکت مجموعه ای است که با یک سایت آنلاین به فروش کتاب های دست دوم بدون واسطه می پردازد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ در سرانجام به دستاورد این مجموعه در حوزه موسیقی اشاره نمود و گفت: مجموعه ما در حوزه موسیقی کارهای مربوط به مجوز بنیاد ملی کسب و کارهای موسیقی را انجام داده و منتظر مجوز نهایی این امر هستیم.

منبع: همگردی
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2143

به "دستاوردهای پارک ملی فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستاوردهای پارک ملی فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید