دولت تایلند خواهان یاری ارتش برای برگزاری انتخابات شد

به گزارش دانشنامه آریایی، خبرنگاران: دولت تایلند رسما از ارتش خواست تا برای تامین امنیت نامزدهای انتخابات و رای دهندگان برای برگزاری انتخابات در ماه فوریه وارد عمل گردد.

دولت تایلند خواهان یاری ارتش برای برگزاری انتخابات شد

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ درخواست دولت تایلند از ارتش برای یاری در برگزاری انتخابات فوریه در حالی است که درگیری های بین نیروهای پلیس ضد شورش و مردم معترض موجب کشته شدن دو نفر و زخمی شدن ده ها نفر دیگر شده است.

بر اساس این گزارش مخالفان دولت تایلند خواهان استعفای نخست وزیر این کشور پیش از برگزاری هرگونه انتخابات و اجرای اصلاحات سیاسی هستند. به اعتقاد تحلیلگران سیاسی برگزاری انتخابات ماه فوریه تاحد زیادی منجر به پیروزی مجدد حزب حاکم تایلند خواهد شد.از سوی دیگر تاخیر در برگزاری انتخابات نیز موجب گسترش اعتراضات خیابانی و ادامه چالش های سیاسی این کشور خواهد شد. دولت تایلند روز گذشته با درخواست کمیسیون انتخابات مبنی بر به تاخیر افتادن انتخابات دوم فوریه مخالفت نموده است.

کمیسیون انتخابات تایلند خواهان به تاخیر افتادن انتخابات تا دستیابی گروه ها و احزاب سیاسی به توافق و اجماع نهایی شده بود. کمیسیون انتخابات تایلند بیان کرد، اگر توافق و اجماعی بین همه طرف های سیاسی وجود نداشته باشد، انتخابات دوم فوریه برگزار نخواهد شد. کمیسیون انتخابات از دولت می خواهد تا دستیابی به توافق و اجماع با همه گروه ها و احزاب سیاسی برگزاری انتخابات به تاخیر بیفتد.

یکی از رهبران مخالف دولت تایلند نیز تاکید نمود، ما خواهان اجرای اصلاحات سیاسی پیش از برگزاری انتخابات هستیم. دولت تایلند باید برکنار گردد.مخالفان دولت تایلند تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق این کشور را به دخالت در امور دولتی به وسیله اجرای سیاست های عوام فریبانه مثل خدمات بهداشتی ارزان، اعتبارات بانکی ارزان قیمت و پرداخت یارانه به کشاورزان برنجکار متهم می نمایند.

ارتش تایلند تاکنون در تحولات سیاسی اخیر این کشور بی طرف بوده است. مخالفان دولت تایلند کوشش زیادی را شروع نموده اند تا ارتش را به سوی خود متمایل نمایند. ارتش تایلند در 80 سال گذشته 18 بار اقدام به کودتای نظامی بر ضد دولت نموده است. ارتش تایلند در سال 2006 میلادی بر ضد دولت تاکسین شیناواترا کودتا کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 443

به "دولت تایلند خواهان یاری ارتش برای برگزاری انتخابات شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت تایلند خواهان یاری ارتش برای برگزاری انتخابات شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید