ذوب شدن یخ های قطب شمال سالانه دو میلیارد دلار به روسیه خسارت می زند

به گزارش دانشنامه آریایی، رئیس اداره اجرای قوانین دادستانی کل روسیه خاطرنشان کرد که ذوب شدن یخ های سرزمین های شمالی روسیه سالانه حدود 150 میلیارد روبل (دو میلیارد دلار) به این کشور خسارت وارد می نماید.

ذوب شدن یخ های قطب شمال سالانه دو میلیارد دلار به روسیه خسارت می زند

دیمیتری دانیلوف در همایش دادستانان کشورهای اروپایی در سن پترزبورگ گفت: ذوب شدن یخ سرزمین های یخبندان روسیه بخاطر گرم شدن جهانی اقلیمی سالانه خساراتی معادل 2 میلیارد دلار وارد می نماید.

رئیس اداره اجرای قوانین دادستانی کل روسیه گفت: همه کشورهای اروپایی از جمله روسیه، با پیامدهای تغییرات جهانی اقلیمی روبرو هستند.

وی ادامه داد: یکی از این عواقب، ذوب شدن زمین های یخ زده است که محیط زیست و زیست بوم منطقه ها همجوار قطبی پیرامون قطب شمال را تهدید می نماید.

به گفته مقام روس، این مساله مراکز صنعتی، زیرساخت ها و ساختمان های مسکونی و زندگی ساکنان منطقه ها همجوار قطبی را به خطر می اندازد.

دانیلوف به اسم مثال به حادثه سال گذشته نابودی مخزن سوخت نیروگاه برق حرارتی در منطقه نوریلسک در شمال روسیه در سال 2020 بر اثر نشت سوخت و ذوب شدن یخ ها اشاره نمود.

در خرداد ماه سال 99 یکی از مخازن نفت نیروگاه حرارتی در نوریلسک سیبری آسیب دید و در نتیجه آن بیش از 20 هزار متر مربع سوخت در این منطقه نشت کرد.

این حادثه خسارات بسیار سنگینی به محیط زیست منطقه نوریلسک وارد کرد و گفته می گردد دولت روسیه از مالک این نیروگاه برق حرارتی به علت سهل انگاری و عدم توجه به فرسودگی مخزن سوخت 146 میلیارد روبل (1.95 میلیارد دلار) خسارت دریافت کرد.

میلیونها کیلومتر مربع از اراضی روسیه در سرزمین های یخبندان شمال این کشور قرار دارند و ذوب شدن یخ ها بر اثر گرم شدن هوای کره زمین باعث افزایش درجه حرارت این منطقه ها شده است که تبعات منفی برای روسیه به همراه دارد.

رسانه های روسیه اعلام نموده اند گرم شدن هوا باعث آسیب تماشا خطوط لوله گاز و نفت و زیر ساخت ها در منطقه ها شمالی این کشور به علت ذوب شدن یخ ها می گردد. ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1846

به "ذوب شدن یخ های قطب شمال سالانه دو میلیارد دلار به روسیه خسارت می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذوب شدن یخ های قطب شمال سالانه دو میلیارد دلار به روسیه خسارت می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید