رهبر کره شمالی باز هم لاغر شد؟

به گزارش دانشنامه آریایی، رسانه های غربی در حال بحث در این باره هستند که کیم جونگ اون در عکس های تازه خود بازهم لاغرتر شده است.

رهبر کره شمالی باز هم لاغر شد؟

به گزارش اسپوتنیک، رسانه های غربی گزارش دادند که رهبر کره شمالی لاغر تر شده است.

رسانه های غربی در حال بحث در این باره هستند که کیم جونگ اون در عکس های نو خود بازهم لاغرتر شده است.

در این عکس ها کیم جونگ اون در حال تماشای رژه از بالکن است، اما سخنرانی نمی کند. دوباره توجه خبر نگاران به ظاهر او جلب می گردد، چون عکس ها نشان می دهند که رهبر کره شمالی وزن کم نموده است. طبق منابع مختلف او از 10 تا 20 کیلوگرم وزن کم نموده است.

کیم جونگ اون (زادهٔ 8 ژانویه 1984) رهبر جمهوری دمکراتیک خلق کره (کره شمالی) است. او دارای عناوین دبیر اول حزب کارگران کره، رئیس کل کمیسیون مرکزی نظامی، رئیس کل کمیسیون ملی دفاع کره شمالی، فرمانده معظم ارتش خلق کره، و عضو هیئت رئیسه دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کارگران کره است؛ و در زمانِ به قدرت رسیدن با 27 سال سن، جوان ترین رهبر کشور در دنیا بود.

در تحولی دیگر، سخنگوی دولت آمریکا پیرامون مثبت بودن واکنش کره شمالی برای پیشرفت مذاکرات میان دو کشور ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، ند پرایس سخنگوی دولت آمریکا پس از ابراز امیدواری درباره مثبت بودن واکنش کره شمالی برای مصاحبه بعلاوه بار دیگر تکرار کرد آمریکا آمادگی و اراده لازم را برای شروع مذاکرات با کره شمالی بدون هیچ پیش شرطی دارد.

وی در ادامه مصاحبه تلفنی با خبرنگاران افزود: ما به وسیله پیغامِ عمومی و خصوصی کاملا معین کردیم که آماده ایم و اراده لازم برای شروع دیپلماسی را نشان دادیم. ما همچنان امیدواریم که کره شمالی واکنشی مثبت پیرامون پیشرفت این مذاکرات اتخاذ کند.

این اظهارات درحالی مطرح می گردد که به نظر می رسد دولت جو بایدن پس از ماه ها بی اعتنایی از سوی کره شمالی ممکن است به استراتژی صبر و شکیبایی که رویکرد دولت سابق باراک اوباما در برابر کره شمالی بود بازگردد.

ند پرایس در ادامه سخنانش اضافه نمود: در چندین ماه اخیر ما مواضع خود را به روشنی مطرح کردیم که آمریکا هیچ گونه نیت متخاصمانه در برابر کره شمالی ندارد و برای اثبات این مسئله آمادگی خود را برای انجام مذاکرات بدون هیچ پیش شرطی ارائه دادیم.

در خاتمه مصاحبه سخنگوی دولت آمریکا به خبرنگاران گفت: ما در حالی که با متحدان خود از جمله ژاپن و سایر کشور ها از نزدیک مصاحبه می کنیم و از آن ها مشاوره می گیریم، اما امیدواریم کره شمالی پاسخی مثبت به ما نشان دهد.

کره شمالی از شروع ریاست جمهوری جو بایدن از ژانویه تمامی پیش عایدی ها برای شروع مصاحبه میان دو کشور را بی پاسخ گذاشت. بعلاوه از مذاکرات خلع سلاح اتمی از سال 2019 کنار کشید.

منبع: فرارو
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2185

به "رهبر کره شمالی باز هم لاغر شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر کره شمالی باز هم لاغر شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید