روسیه: مذاکرات آستانه همچنان مورد تقاضاست

به گزارش دانشنامه آریایی، نماینده روسیه در شورای امنیت با انتقاد از برخوردهای حیله گرانه کشورهای غربی، تأکید کرد: به رغم بعضی کوشش ها در استفاده از وخامت اوضاع ادلب برای اختلاف انداختن بین مسکو با آنکارا، شکل مذاکرات آستانه، مورد تقاضا باقی مانده است.

روسیه: مذاکرات آستانه همچنان مورد تقاضاست

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل بعد از نشست فوق العاده شورای امنیت درباره اوضاع ادلب، در جمع خبرنگاران اظهار داشت که قالب مذاکرات آستانه علیرغم کوشش های کشورهای غربی برای استفاده از وخامت کنونی اوضاع در ادلب برای اختلاف انداختن بین مسکو با آنکارا ، همچنان بعنوان یک شکل موثر مذاکرات به منظور حل و فصل مسائل، مورد تقاضا باقی مانده است.

نبنزیا گفت: تشدید بوجود آمده را تنها می توان به وسیله گفت و گو بین روسیه و ترکیه حل و فصل کرد و نه به وسیله تماس های حیله گرانه که ما شاهد هستیم شرکای غربی ما انجام می دهند.

این دیپلمات بلندپایه روس تأکید کرد: امروز به خوبی آشکار شد که بعضی افراد قصد دارند از وخامت اوضاع بوجود آمده در ادلب سوریه، برای به اختلاف کشاندن آنکارا و مسکو استفاده نمایند. امروز (در نشست شورای امنیت) این جمله بارها شنیده شد که آستانه دیگر مرده است. من می خواهم آنها را ناامید کنم: در به خاک سپردن قالب آستانه عجله نکنید. این شکل از مذاکرات همچنان مورد تقاضاست.

این در حالی است که کلی کرفت نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل معتقد است که حمله ای که باعث کشته شدن تعداد زیادی از نظامیان ترکیه شد، باید آخرین میخ را بر تابوت مذاکرات آستانه کوبیده باشد.

نماینده آمریکا: هواپیماهای روسی در سوریه باید فوراً به زمین بنشینند

کرافت در نشست فوق العاده شورای امنیت درباره اوضاع ادلب همچنین از روسیه خواست تا حمایت خود از دولت سوریه را متوقف کند.وی گفت: ما قاطعانه از فدراسیون روسیه می خواهیم تا بلافاصله هواپیماهای نظامی خود در آسمان سوریه را به زمین بنشاند.

در این نشست نمایندگان دائم روسیه و چین بر لزوم ادامه مبارزه با تروریست ها در سراسر سوریه تاکید کردند.

واسیلی نبنزیا یادآور شد که محتوای تفاهم نامه سوچی مربوط به سال 2018 ، دقیقاً تفکیک مخالفین میانه روی سوری از گروه های مسلح تروریستی و ایجاد منطقه ای عاری از تروریست ها بود که تا به امروز تحقق نیافته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 946

به "روسیه: مذاکرات آستانه همچنان مورد تقاضاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: مذاکرات آستانه همچنان مورد تقاضاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید