زالی: کنترل کرونا در تهران سخت است

به گزارش دانشنامه آریایی، فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، گفت: یکی از دلایلی که نگرانی بازگشایی مدارس را دوچندان می نماید، افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است.

زالی: کنترل کرونا در تهران سخت است

به گزارش مهر، علیرضا زالی، در ملاقات با مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی و اعضای هیئت مدیره انجمن تولیدنمایندگان تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و سندیکای صاحبان صنایع دارو های انسانی ایران، ضمن تشریح شرایط ویژه ای که در استان تهران برای کنترل اپیدمی کرونا حاکم است، فعالیت شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی را در این تکانه های مالی ارزشمند خواند و اضافه کرد: با شیوع ویروس کووید 19، فعالان مالی در این حوزه با فلسفه حرفه ای یاری به مردم وارد میدان شدند.

وی با پرجمعیت خواندن استان تهران از لحاظ مالی نسبت به سایر استان ها در کشور، بیان نمود: بالغ بر 14 میلیون و 800 هزار نفر در استان تهران سکونت دارند. از طرفی پدیده سکونت های غیررسمی در این استان بسیار شایع است، به طوری که 12 تا 13 درصد شهروندان در سکونتگاه های غیررسمی زندگی می نمایند، این افراد شرایط بهداشتی ضعیفی دارند و کنترل بیماری در این مناطق به مراتب سخت تر است.

زالی با اشاره به اینکه روزانه یک میلیون نفر به صورت شناور در ساعات شروعین روز به تهران وارد و در ساعات واپسین روز از تهران خارج می شوند، اضافه کرد: نکته حائز اهمیت این است که روزانه 400 هزار خودرو فقط از استان البرز به تهران وارد می شوند. همچنین حاشیه نشینی، سکونت اتباع بیگانه و سکونت اتباع بیگانه فاقد کارت اقامت در تهران بیشتر از سایر استان ها مشاهده می گردد.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، مطرح نمود: در حال حاضر که مشاغل آموزشی فعالیتی ندارند، روزانه 850 هزار نفر از مترو و 800 هزار نفر از اتوبوس استفاده می نمایند و حدود 75 هزار تاکسی تحت پوشش اتحادیه تاکسیرانی مشغول به خدمت رسانی هستند. یکی از دلایلی که نگرانی بازگشایی مدارس را دوچندان می نماید، افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است.

زالی با تاکید بر اینکه کنترل بیماری در تهران سخت است، جمعیت 960 هزار نفری منطقه 4 شهرداری را که معادل 1،5 برابر جمعیت استان ایلام است، به عنوان تنها یکی از مناطق استان تهران، مصداق این سختی خواند.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، با اشاره به چالش های حوزه دارو و تجهیزات در مواجهه با بحران کووید 19، توضیح داد: فعالان در این حوزه ها در طول سال های اخیر به علت تکانه های متفاوت، با شرایط شنماینده مالی به استقبال کرونا رفتند. اوج دریافت تحریم ها، افزایش قاچاق، نوسانات ارزی و مسائل گمرکی امنیت مالی را در دراز مدت با چالش رو به رو نموده بود.

به گفته وی، این عوامل موجب شد در شروع بحران کرونا، شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی از نظر مالی و مولفه های تجاری شرایط کاملاً نامطلوبی را تجربه نمایند.

زالی ضمن تقدیر از مسئولیت پذیری فعالان دارویی و تجهیزات پزشکی، گفت: شرکت هایی که فعالان مالی این حوزه بودند با فلسفه حرفه ای یاری به مردم وارد میدان مبارزه با ویروس کووید 19 شدند و علی رغم فشار تحریم ها تا به امروز بقای شرکت ها در این شرایط را حفظ نموده اند.

وی در خاتمه در مورد شروع موج سوم در آینده ای نزدیک و گسترش بیش از پیش بیماری در پاییز پیش رو هشدار داد.

منبع: فرارو
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1327

به "زالی: کنترل کرونا در تهران سخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زالی: کنترل کرونا در تهران سخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید